• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 12:42:04 följande:
    Vi får peppa varann sen och verkligen ge oss fan på att träna och bli fina till sommaren 2011 haha.... Sen finns de ju vissa som har turen att gå ner allting på en gång och va fina efter några veckor, medans andra inte har de... Måste kolla och se om jag hittar en helkropps bild på mig innan man blev gravid=)
    Jag blir ju deprimerad av att titta på gamla bilder Fast inte just nu Men sen ska jag titta och peppa mig själv kanske
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-05-11 13:24:57 följande:
    När vi gjorde vul i v 9 så var bebis 2,1 cm. Det var inte mycket, hi hi. Längtar oxå till v 16, det känns magiskt på något sätt? V12 kändes inte alls som någon milstolpe, men v 16, det är grejer det, ha ha ha.
    Ja nåt sånt va min med! Herregud va fort de växer, fyra cm till liksom efter bara några veckor
  • popcornplaya

Usch det där med vikt vill jag inte tänka på. Gick upp 25 kg med sonen och efter ett par månader var dom borta igen men kroppen är ju helt annorlunda. Magen är som en degklump ungefär. Sen hade jag fått en del "sambokilon" redan innan jag blev gravid.

Sen när jag gått hemma nu så lyckade jag gå upp många kg och vantrivdes väldigt med mig själv. Men alldeles innan jag blev gravid nu igen hade jag lyckats gå ner 14 kg. Men nu äter jag som en kossa och börjar se ut som en igen också. Har gått upp en hel del av det jag lyckades gå ner.

Jaja det är bara att ta nya tag igen när den här är utklämd och färdigammad. Nu vet jag att jag kan lyckas gå ner om jag bara ger mig fasen på det i alla fall.

Nä nu ska jag ut och rensa lite ogräs mellan våra stenplattor på framsidan. Får se vad foglossningen säger om det efteråt.....

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Frogster

Alltså...
    Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! {#lang_emotions_surprised}

Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak!
    Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor....

Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet...
    Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig!

Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!

• frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-05-11 17:22:19 följande:
    Alltså... Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak! Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor.... Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet... Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig! Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!
    Jag blev grymt tankspridd när jag va gravid m Olivia och ännu värre blev det när jag ammade! Det va skitläskigt för jag är kontrollfreak och koll på saker så helt plötsligt gjorde jag skitskumma saker. Kände inte igen mig själv alls.
  • Rosen
    Frogster skrev 2010-05-11 17:22:19 följande:
    Alltså...Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak!Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor....Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet...Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig!Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!
    haha du låter ju farlig {#lang_emotions_tongue_out} 
    skämt å sido men det e hemskt att vara så förrvirrad. ibland kan jag oxå känna mig så.

idag har jag tagit det rätt så lugnt, vilat mycket. men jag har läckt lite fostervatten känner jag hoppas det slutar snart
  • Frogster

Skönt att höra att det faktiskt är lillgrodan det beror på! Tycker det är läskigt att inte känna igen sig själv... Men så värst farlig är jag inte =) Än i alla fall! Hade stängt av ugnen efter typ halva gräddningstiden och lät bröden ligga på eftervärmen bara så de låg där inne perfekt gräddade men grymt torra! Haha Dock inte värre än att jag kunde lägga på lite smör, smälta i micron och sen stoppa till mina numera väldigt lyckliga hundar! =P Men åh Rosen, vad innebär det att läcka fostervatten? Risk för knas?

• PennyJenny
    Rosen: Åh, fy så läbbigt! Hoppas det slutar snart! Hur märker du det och hur vet man att det inte är vanliga flytningar?

Frogster: Hahaha, vilken syn :) Det blev knäckebröd istället av dina tekakor ;)

Trulsa79: Förstår du är mör nu, inte så konstigt om du är trött då :) Känner också av en del trötthet ännu. Inte så förlamande som innan men man orkar betydligt mindre nu och somnar fortfarande vääääldigt lätt i tv-soffan på kvällen!

------------------

Idag går jag in i v16 :) Och bebis är redan 16 cm lång -shit det börjar ju bli riktigt stort där inne! Hur häftigt som helst!

Är det fler här som har (ursäkta äckelpratet nu....) vattniga flytningar? Både igår och idag har jag haft det, jag blir nästan rädd att det är vatten. Jag minns inte alls hur jag haft det förut :o) Men det är såååå läskigt!!
  • Rosen

jag märkte det o börja misstänka det eftersom jag tog provet igår o idag har trosorna blivit blöta hela tiden. ganska obehagligt.
    sen googla jag lite på internet o det e tydligen rätt vanligt att läcka, men att det ska upphöra efter någon dag.
    men man blir ju lite orolig.
    det e som vattniga flytningar fast ännu vattnigare

• Frogster
    PennyJenny skrev 2010-05-11 17:48:34 följande:
    Idag går jag in i v16 :) Och bebis är redan 16 cm lång -shit det börjar ju bli riktigt stort där inne! Hur häftigt som helst!Är det fler här som har (ursäkta äckelpratet nu....) vattniga flytningar? Både igår och idag har jag haft det, jag blir nästan rädd att det är vatten. Jag minns inte alls hur jag haft det förut :o) Men det är såååå läskigt!!
    Ja, visst är denna v.16 lite "magisk" allt! Har missat det förut men vi är visst på samma dag =)

Även jag har dessa vattniga flytningar. Har haft till och från sen jag plussade typ...
    Värst var det första veckorna, nu har det blivit betydligt bättre även om det fortfarande är något mer än normalt =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2