• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bisquit

Hi hi, kul läsning.

Kan lägga till att även bullen ( min sambo, jag brukar kallas för kakan och då blir ju han självklart bullen, haha ) tror att det blir en tjej.

Men men, när vi väl ligger där på förlossningen så lär vi ju upptäcka vad det är, haha.

• Rosen
    Bisquit skrev 2010-05-12 08:50:39 följande:
    God morgon. Herregud va ni skriver, härligt!Rosen, inte bra med vattenläckage. Kan du inte sätta dig på en tub klister eller nåt? Hoppas verkligen att det försvinner snart. Ang flytningar är jag precis tvärtom. Förväntade mig mycket eftersom det står i alla böcker, men jag är istället nästan torr. fast nu på senare tid har det blivit lite bättre. Det trodde man aldrig att den dagen skulle komma då man "längtade" efter det... ang hy så märkte jag för ett par veckor sen att mina små rynkor som jag skaffat mig på ålderns ( 31 år ) höst, har försvunnit. Jippie!! Tänkte jag, äntligen har jag hittat en mirakelkräm som fungerar. Och inte var den speciellt dyr heller. Och dryg som sjutton. ( loreal youth code ) Så läste jag på nätet igår. "Många kvinnor får även minskade rynkor och fina linjer när dom är gravida". Amenvafaaaaan... *s*
    hihi jo jag har tänkt tanken på att sätta mig på en tub klister vi får se hur mycket jag sipprar idag annars får jag kontakta dom. jag har ju nästan precis stigit upp så vi får se
  • Rosen
    Min Engla skrev 2010-05-12 10:11:26 följande:
    Åh vad spännande!!  Jag har inte heller en aning  - inga "känningar" vad det kan vara. Nästa Torsdag den 20 de ska vi åka till Malmö och göra ett ultraljud på Emma kliniken - de säger sig kunna se könet från v 18 - men när jag ska dit är jag i v 16 (15+5), det är nog lite tidigt. Men vi koomer att ploppa frågan sen är det upp till dem.Är det många här som ska kolla vad det är?
    vart bor du nånstans?
    jag har varit på emma ulklinik 2 ggr för tidigt ul denna gången. dom e väldigt trevliga. ska dit nångång i vecka 28 och göra 3d ul. 
    jag tror att de kan se könet i vecka 16. jag håller tummarna
  • Rosen
    PennyJenny: Tror POJKE
    Kicki08: Tror POJKE
    Chanelll:tror FLICKA
    Williams Mamma 070824: Tror POJKE
    Frogster: Tror POJKE
    Helen C: Tror POJKE
    Bisquit: Tror flicka
    Rosen: tror flicka
  • PennyJenny
    Rosen skrev 2010-05-12 12:12:58 följande:
    vart bor du nånstans?jag har varit på emma ulklinik 2 ggr för tidigt ul denna gången. dom e väldigt trevliga. ska dit nångång i vecka 28 och göra 3d ul.  jag tror att de kan se könet i vecka 16. jag håller tummarna
    Vi har bokat köns-ulj i v22 där. Det var det tidigaste man kunde boka det på Emmakliniken.
  • PennyJenny
    Rosen skrev 2010-05-12 12:14:01 följande:
    PennyJenny: Tror POJKEKicki08: Tror POJKEChanelll:tror FLICKAWilliams Mamma 070824: Tror POJKEFrogster: Tror POJKEHelen C: Tror POJKEBisquit: Tror flickaRosen: tror flicka
    Hahaha, blir det som vi alla tror får vi måååånga pojkar här
  • PennyJenny

Hahaha, HÄR har vi beviset på att det måste vara en pojke i min mage:

Pojkgraviditeter mer krävande?
    Forskare vid ett sjukhus i Boston, USA, analyserade kostintaget hos 244 gravida kvinnor och fann att de kvinnor som var gravida med pojkar hade ett 8% högre intag av protein, ett 9% högre intag av kolhydrater, ett 11% högre intag av animaliska fetter och ett 15% högre intag av vegetabiliska fetter jämfört med kvinnor som var gravida med flickor.
    » Average energy intake among pregnant women carrying a boy compared with a girl
    Detta kan tolkas som att kvinnor som är gravida med pojkar kräver ett högre energiintag (sonika äter mer) än de kvinnor som är gravida med flickor.

Detta ska jag skylla på sen om det är kille där inne

• Helen C

Har lagt in bild på min mage. Går in i vecka 16 idag=)

• Frogster

Förlåt att jag "körde över" dig här ovan Helen C! Blir knas när man lyckas posta samtidigt!

Jisses vilken fin mage du har!

Tycker själv att jag bara ser fetare ut än vanligt... Ingen höjdare måste jag säga!
    Men har ju några kilo för mycket sen tidigare och med lilla bulan som så sakterliga börjar dyka upp under så blir det ju bara en större fläskblobb liksom! {#lang_emotions_laughing}

En kompis säger att jooooo visst ser jag gravid ut!
    Men håller inte alls med... När allt det yttersta liksom "flobbrar" så kan jag bara inte tycka att jag ser gravid ut! Haha
    Dock har jag en jättefin bula på morgonen innan jag kliver ur sängen! =)
    Sen sjunker den ihop och försvinner! Haha

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2