• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

zazz: Grattis till tjejen.

Idag är jag ledig efter en jobbhelg, så skönt.
    Har inte vågat väga mig sen inskrivningen, bombsäker på att jag gått upp en del, jag som inte får.

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-17 12:16:00 följande:
    Jag fick 2 rätt stora i v40 ocksa över en natt, de sitter dock väldigt lagt som tur är och jag tyckte att de blektes rätt bra. Min Lukas: Roligt att höra, Rasmus är ett namn jag alltid gillar men det passar inte sa bra ihop med varat efternamn. Vad har du själv för förslag? Rosen: Ja hur mar du? Chanell: Skönt att det gick över! hur känns den nya bilen?
    Ingen aning, sambon och pappa är på väg och hämtar den nu Men jag tror den kommer kännas bra {#lang_emotions_laughing} Jag kan ju tyvärr inte köra den än iaf eftersom jag inte har körkort men i framtiden hoppas jag. Volvo i överlag är jättesköna bilar att köra tycker jag, iaf de med större motor.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-05-17 12:07:49 följande:
    ang bristningar så fick jag med första barnet i vecka 38 över en natt veckan efter så kom han, va inte så kul, fick på magen.....
    Testa DECLÈOR då.. vet att det kostar rätt mycket, men om det funkar på en så är det ju värt varenda krona tycker iaf jag (o min man med)

Jag ska vara flitigare i sluttampen denna gången med att smörja ordentligt. Hoppas ju självklart slippa så myckt förvärkar som sist, då vet jag inte om jag orkar, men får be min man stå ut med citrus doften isf o smörja in mej..
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • kicki08

Angående bristningar så fick jag rätt ordentligt med dom första gången jag var gravid. Så därför var jag ju näst intill panikslagen när jag väntade Theo. Men inte en endaste bristning någonstans fick jag
    Nu håller jag tummarna tills dom vitnar att jag ska slippa det denna gången med. Med bristningar vet man ju aldrig liksom....

Helen C: Jag har oxå funderat på om det går att göra något åt bristningarna. Men vad jag förstått så finns det inget i dagslänget....

• NoahLeah

Jag slapp bristningar jag med när jag väntade Noah...hoppas på samma tur denna gång men man kanske skulle inhandla ngt ifall att.

• Jojo 85

Jag tyckte att det var skönt att smörja in magn o runt om när huden mörjar tänjas ordentligt, så då tycker jag lika gärna jag kan köra på bristningsförebyggane samtidigt

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • mzetterblad

jag fick sjuuuuuuuuuuukt mkt bristningar när ja väntade William =/

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-17 08:58:46 följande:
    Föresten hörni. En liten undran bara. hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?Jag har gått upp 3 kg verkar det som och är i V 17.
    Jag hade gått upp 4,5 kg för en vecka sedan (v15)... Gulp!

mamalin skrev 2010-05-17 09:00:42 följande:
    Godmorgon :) Ska in på NUPP test ikväll och ät Jättenervös! Tankarna går till hur många som fått reda på att deras barn inte klarat sig i v13... mn man försöker tänka positivt. Ska bli väldgit spännande! :)
    Lycka till!!!

Rosen: Hur mår du?? Har tänkt mkt på dig.

...........................

Jag har fått supergoda nyheter idag. Min pappa hade inte lungcancer utan det är nåt annat ofarligt. Är så jäkla glad!! TJEHOO!!
  • Hedi
    Jojo 85 skrev 2010-05-17 12:48:06 följande:
    Jag har gjort en enkät för vilket namn som skulle passa på Josefines syskon, om det blir flicka el pojke. Rösta gärna! se.babycenter.com/babyname/poll?pollId=5BuQ7x...
    Haha gissa vad jag röstade pa, vi hade 2/5 förslag lika gällande pojknamn, Rasmus och Hugo. Emilia är jättefint tycker jag.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2