Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-11 22:26:33 följande:
    bebis; din mage är så himla fiiiin!! =)
    Tack!! och tack alla andra med, då blir man glad
    hoppas dock att liten söt bebis snart är utanför magen istället
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-11-11 23:13:14 följande:
    Hej Är på BB. Lilla Elsa är här. Igår kväll (2010-11-10) 23.03 föddes hon 3720 g och 51 cm lång. Det blev vanlig förlossning. Hon är helt ljuvlig. Jag är så lycklig och ff i lite chocktillstånd. Fattar inte att det är över. Skriver mer och läser ikapp senare. Kram på er alla.
    GRATTIS!!! Du vann före mig
    Hoppas allt är bra!
    Är det många små bebisar inne nu??
    Det måste gått fort eller?
    Kram
  • Bebis050810
    tessiej skrev 2010-11-12 08:04:58 följande:
    Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!
    När min dotter i somras petade in en pärla i näsan så fick både hon och jag panik! ringde VC men det tog ju sån tid innan dom ringde upp så jag googlade på det och då fick jag upp ett jättebra tips att man skulle hålla för den ena näsborren, ja där pärlan satt och sen blåsa i den andra så det fick sambon gör och ja efter 3-4 blås var pärlan ute!
    Skönt att det slutade bra för din dotter med!
  • Bebis050810

Här är det stiltje, tyvärr, händer ingenting och BF om 3 dagar! Hoppas på att jag får bebis idag, skulle va perfekt inför helgen med mamma hemma osv... och ett häftigt personnr med 101112
    Vill ha min bebis NU!!!! orolig för att det ska hända nåt är jag så jag vill bara att det ska va över och att bebis och jag ska må bra o va friska. tänker massor på de.

Ska nog ta och baka lite med barnen idag, köpt hem massa bakingredienser igår så jag har ett tag framöver men sen tänkte jag baka biscotti och har ingen bittermandel hemma så får lov att köra till affären bara för det isf.... får se om jag orkar!

Kaklingen i badrummet är klar nu!! nu ska han bara silikona endel och det lovade han i onsdags att allt skulle va klart idag fredag så om inte bebis kommer ska vi sätta upp skåpen i helgen :)

• Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-12 10:19:04 följande:
    Du är ju bara för kul. Du bakar ju jämt Du borde öppna ett bageri Jag bakade mkt när jag väntade första sonen, nu har jag aldrig tid känns det som.
    Nu närmar det sig för dig med stormsteg! hoppas att det drar igång snart. Vi kanske får på samma dag? Jag har också börjat oroa mig en massa nu, tänk om det är ngt fel på bebisen??? Det är ju tredje barnet nu, ska den vara frisk den med? Har ju varit på KUB.test och det var väl 1:1000000 chans eller nåt att den skulle ha något kromosomfel. Men oj va man får många tankar när man hör de som drabbas. Inte bara det...kan ju vara annat också. Det är inte rättvist!!
    hehe ja det är kul att baka! och gott att äta! och man fördriver tiden lite på nåt kul och barnen får vara med

Ja jag är jätteorolig, det har jag varit hela tiden men mer o mer när det närmar sig och jag pratar med sambon om  det men man vill inte alls prata om det... och sen precis som du skriver, man har 2 friska barn, kan man ha sån tur att man får 3 friska!?
    jag har inte gjort nåt KUB-test eller nånting så jag har noll koll.... blir 32 nu i nov och här blir bara de över 35 erbjudna extra tester men då får man köra jättelångt tror det är 3-4 mil dit så det känns ju inte kul och sen kostar det ju massor! sen vet man ju inte heller om man skulle välja att ta bort barnet om det skulle visa sig att det har nån kromosomavvikelse, svårt det där. vet inte om jag skulle klarat att göra abort i ett sånt fall...

Har du nån känning?
    eller nån annan i tråden?
  • Bebis050810

jag känner inget ja förutom sammandragningar då men inga onda o ingen molvärk osv... igår va bebis mkt lugnare än tidigare kvällar.

Min sambo tjatar om sex och att han vill ha det nu för att det kan va sista ggn på lääänge! men jag orkar inte och är inte sugen för fem öre! magen är bara ivägen och man är otymplig och svårt att vända sig i sängen, bebis trycker mot revbenen och jag mår illa när jag ligger på rygg. Tror inte på färdknäppen heller så då känns det ännu mer att jag inte vill bara för att göra han nöjd.... får se om jag ger med mig ikväll ;)

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-11-12 11:20:32 följande:
    Välkomna in i oktober/novembermammor tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m55417708.html
    Kikade in lite i den tråden, mkt andra mammor där med som jag inte alls känner igen! är det från nån annan tråd eller....?
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-11-12 12:53:13 följande:
    Jaha, jag som hade hoppats på en fortsättning av den här tråden. I den länken till okt/nov mammor var det ju en massa nya, hade velat följa er i den här tråden eftersom vi pratat så länge.
    Ja så känner jag oxå! var massa okända där ju, roligare med bara oss "gamla" och inte så många i tråden, vår är ju lagom eller vad säger ni andra?
     Blir mer intimt då och vi känner ju varandra ganska väl nu ju
    dom som vill hänga i flera trådan kan ju göra det
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-12 12:57:59 följande:
    Tycker väl allt vi kan fortsätta i den här tråden.. Eller måste vi göra en ny?
    Ja vi kan ju bara fortsätta här.
    Kinne79 skrev 2010-11-12 13:02:49 följande:
    Nej, det är väl bara att fortsätta här, huvudsaken är att de som vill följa varandra kan göra det.
    Precis
  • Bebis050810
    Love3 skrev 2010-11-12 12:46:40 följande:
    3 Dagar kvar till Bf här.
    Men jag tror inte att bebis är så medveten om det som vi andra här hemma

Jag vill verkligen inte gå över,jag har så sjukt ont i mitt becken & rygg nu så jag tror jag sja gå av på mitten!!
    Bara att vända sig i sängen gör att det tåras i ögonen, så ont det gör....

Nej nu tycker jag att bebis kan bestämma sig för att komma, mitt första BF datum jag fick är i morgon så då kan hon komma tycker jag!!
    Ja nu är det våran tur tycker jag!!! Har du nån känning? jag har inte minsta lilla.....
  • Bebis050810
    Frogster skrev 2010-11-12 14:32:37 följande:
    Stort grattis Maddie!

Snabbkikat i den andra tråden och den var läskig Skäms
    Röstar för att vi fortsätter här eller startar en "egen" tråd!

Lista över när alla föddes vore kul! Gärna då med vilken v. de föddes, vikt och längd. Tycker sånt är skitkul att titta på och följa för jag blir alltid så fascinerad över vilka variationer som finns.

Vore skönt att kunna kika där istället för att behöva fråga i och med att åtminstone jag har jättesvårt att hålla isär allt Skäms
    Eller vad tycker ni andra?
    Ja kanonidé!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2