Helen C skrev 2010-11-10 15:43:02 följande:
MIN FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE
Som sagt de gick fort igår.. Jag vaknade av en värk som strålade så hårt i svanken så fick bita i kudden, försökte somna om för tänkte kroppen luras ju ändå, men efter 10 min kom nästa.... Jag klev upp och klädde på mig och sambon undrade om jag hade svårt och sova och kl va då 02:30, berättade att jag började få värkar, gutt sa han då och somnade om haha....Satte mig vid datorn och skrev runt 03 om mina värkar här på Familjeliv.... Sambon klev upp runt 03:15 och då hade jag starka värkar med 5 min mellanum. Ringde förlossningen och sen ringde jag min syster vid 03:30 som skulle ha mina pojkar... 03:45 kom vi upp på förlossningen. CTG kopplat. Öppen 5-6 cm runt 04.00. Andades igenom värkarna. Hade ingen smärtlindring, men funkade fint, så länge jag bara fokuserade på värkarna så gick de kanon... Det va verkligen låååånga djupa andetag...
runt 05:50 öppen 8 cm, ringde på klockan och sa att jag måste krysta.... Denna lilla tjej när jag låg ner tryckte upp rumpan mot magen när jag hade värkar som gjorde så förbannat ont, ville bara trycka ner henne... BM kände och va bara en kant som skulle bort, krystade lite, tog hål på fosterhinnorna, efter två krytvärkar va hon ute kl 06:14.. Tårarna kom på både mig och sambon... Moderkakan kom ut efter någon minut bara så de va skönt.... Så va en snabb och smidig förlossning....
Härligt Helen!
så vattnet gick inte då? utom dom fick ta hål på hinnorna mot slutet?
Har vattnet gått för dig de tidigare gångerna?