Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-11-14 13:15:01 följande:
    bebis- Sova på täcket i sängen låter mysigt. Kanske ska testa det. Jag har en massa täcken hemma som jag fått av min syster. Ett av dem har jag tänkt ha i soffan så bebisen kan ligga där och mysa när man ser på tv. Känns hårt att ligga direkt på soffan.
    ja att ligga och sova direkt på en hård soffa eller bara på madrassen i spjälsängen kan ju inte vara så skönt när den har legat i varma sköna magen i 9 månader,  tycker jag iaf
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    annizsj- hur tänker endel egentligen??? ta andras saker!!! grrrr vad förb. jag blir!

Ja att mysa till sängen lite så att den blir mindre och ombonad det är ju ganska viktigt så de känns som i trånga varma magen :)
    sen kommer nog min bebis oxå ligga mkt hos mig, det har de andra barnen gjort. och gör till och från nu med! jag kommer ha spjälsängen intill vår säng så att vi ligger nära varandra. Jag har oxå alltid liggammat på natten och sen somnat ifrån det, både jag och bebisen. Det är så smidigt och mysigt
    Det jag är rädd för är dock att den ska få täcket över huvudet!!! eller att nån av de andra barnen ska lägga sig på bebisen eller att sambon ska göra det. Att jag ska göra det är jag inte alls orolig för.

Jag har oxå gallerfilt, dom är bra!
  • Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-11-14 14:40:51 följande:
    slemmisen idag som kom va mer brun än de vanliga grön/gula så jag hoppas det ger nått men än så länge inget mer än de vanliga små sammandragningarna!!!
    Åh avis! varför kan inget hända hos mig??? jag har ju för sjutton BF imorn!

Håller tummarna för dig :)
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-14 15:21:58 följande:
    Linus sover i vagninsatsen som jag har ställt i spjälsängen..
    Vi har inte riktigt fått till liggamningen än =/
    Ja så gjorde jag oxå ibland, det är jättesmidigt
  • Bebis050810

dagen bara släääpar sig fram........ var e min bebis??? seg lång väntan.....

stora tjejen e fortf. hos mormor, liten sover och badrumsinredningen som sambon skulle sätta upp reder han inte ut själv..... och här sitter jag och är uttråkad till 1000. orkar inte laga mat, vill eg. inte ha pizza, men beställer nog det ändå för att slippa laga, fast jag är inte sugen alls......

depp depp depp

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-14 16:34:44 följande:
    Nu är sängen äntligen bäddad o klar, blev jättemysig och jag hoppas lillan trivs där.
    Ska fixa skötplatsen imorgon o lägga dit alla blöjor o annat småfix sen blir det att leta efter påsen med alla bebisstrumpor o tossor som spårlöst försvunnit.
    mina bebisstrumpor va oxå borta så jag skickade mamma att köpa några par, sen hittade jag dom på vinden några dagar senare, en hel låda!
  • Bebis050810
    Party of five skrev 2010-11-14 16:26:07 följande:

Här är min lille kille, här fyra dagar gammal. Så här sover han, då med täckets nedre kant över honom som ett täcke, och jag fast i... Hoppas ni förstår hur jag menar...
    Åh vilken liten sötis!!
  • Bebis050810
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 17:57:02 följande:
    Libra, vilken bedårande gulleplutt :)

Usch är på hemskt humör, har ätit ärtsoppa med knäckebröd vad gott det kan vara ibland, så jäkla irriterande bara när varje matstund ska vara fylld av skrik och gap, bråk och bus och en massa jävelskap hela tiden. Aldrig att man får en lugn stund!

Och alla barnen äter allt med god aptit är aldrig kräsna utan provar det mesta men bonussonen ogillar spenat, pannkakor, fläsk, ugnspannkaka, fiskbullar, lök, championer, våfflor, resturang mat, kinamat, plättar, risgrynsgröt, mannagrynsgröt, havregrynsgröt m.mm.m.m.m....... Åh är så sjukt frustrerande när man måste göra specialkost till honom bara för att han inte gillar maten som lagas! Har mycket att göra med att han får mycket pizza, hamburgare och gottigotti hos sin mamma och när han kommer hit får han väl ingen lyx mat och då blir varje måltid ett jäkla pusslande.. Helt plötsligt gillar han nu inte heller ärtsoppa och har nu suttit i köket med sin minimala tallrik och det är snart en halvtimme!!

Och så här är det varje gång, okej om han inte tål och har en allergi då gör jag mer än gärna annan mat men när flickorna och vi är sugna på tex spenat eller något annat då måste man göra ett extra mål mat till en enda människa just för att någon är kräsen....
    Ge honom inte annan mat! har samma problem med mina barn, de är kräsna men jag ger dem mkt sällan annan mat, har pratat med BVC om detta många ggr och man gör dom ju bara en björntjänst då.
    Skillnad är om det bara är några maträtter som ratas då kan man ju göra annat.
    Men rådet jag fått av BVC och som jag tycker är helt klar och bra är: Laga den maten du planerat, äter dom så är det ju bra, låte dom smaka, men tvinga och krusa inte, äter dom inte så får det vara... inget tjat! sen får dom vänta till nästa mål mat, ingen macka eller så för att kompencera, och inget extra mellanmål.
    Sen sa hon att man alltid kan göra kvällsmat, som tex smörgås, mjölk och fil, varje kväll och inte bara då de ätit dåligt för då kommer dom ju på det. men sen ska de inte vräka i sig massa smörgåsar kl 19 utan normalt en-två.
    Hoppas det löser sig!
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-14 18:39:17 följande:
    Har en liten fråga ang placering av barnen i bilen.
    Noah sitter ju bakåtvänd i baksätet bakom passagerarsätet o vi tänkte ha bebisen i passagerarsätet fram (airbag avstängd)...är det bra el ska man ha båda i baksätet??
    Ja det säkraste sägs ju vara mitten bak.
    Vi har alltid haft våra små sen de föddes bak i bilen, men nu denna ggn får vi inte plats med 3 stolar bak så vi kommer ha bebis fram, har precis kopplat ur airbagen.
    Men tror inte det spelar så stor roll, allt är nog säkert idag bara man använder de stolar man ska som är godkända och låter barnen åka bakåt tills dom är minst 4 år och sen efter det använder framåtvändstol o sen bälteskudde. :)
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-14 19:12:07 följande:
    Men är det inte stressande att inte ha samma koll på bebisen som man har om har den där framme??
    Nä det tycker jag absolut inte att det har varit och jag kör ändå bil i princip varje dag! kör längre sträckor oxå med bilen, har ju 9 mil till stan. men det är bara att stanna en gång på vägen för att kolla "läget" om bebis somnat och varit tyst länge, då vill jag kolla att den mår bra
    Många säger ju att det är lite farligt att ha bebisen fram oxå för att man tappar fokus lite när man ska titta på bebisen när man kör, leka lite med den och stoppa i natten. Lätt hänt att köra mot diket då ju!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2