Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-14 20:18:47 följande:
    nu har jag bakat mandelbiscottin som jag fick receptet på igår vi får se hur de smakar.. ska svalna lite..

men jäklar va ont jag har nu när jag satt mig ner i soffan.. det molar i mage och rygg och sticker som fan i livmodertappen! bäbis är ganska lugn men snurrar en del..
    Åh jag ska försöka hinna o orka baka dom imorn!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Vad kostar en sån spegel o var köpte ni den? har läst om det innan...

• Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-14 21:58:34 följande:
    Vad är en gallerfilt???
    en sån fungerar såsom att den håller barnet varmt när det är kallt ute och håller barnet svalt när det är varmt.
  • Bebis050810
    Carolina och Tessiej: Stort lycka till båda två!!! snart har ni bebis på bröstet!
    helt klart på G för dig Carolina, inga tvivel där inte!

jag blir så avis!!
    Jag har BF idag!!! men var e bebisen.....? ingen känning alls, inga flytningar, ingen slemmis, ingenting...... vill ha min bebis NU!!!
    Tror inte på färdknäppen heller, eller att städa, springa i trappor, putsa fönster, inget sånt, så det vill jag inte slösa energi på....

komsi komsi nu bebisen!
  • Bebis050810

Vi bodde oxå i ett jättedumt planerat hus innan, tre våningar med sovrum o toa uppe och sen tv-rum, kök o toa ner och sen en gillestuga, det va trappor upp och trappor ner så man fick ha grindar överallt!! och det va bara på 120 kvm, men mkt gick ju bort pga alla trappor.
    Nu bor vi i ett stort enplanshus på 180 kvm, jätteskönt! 4 sovrum, stort kontor, jättestort kök och jättestort tvrum, stor rymlig hall och sen ett stort badrum och en liten toa med dusch. Här trivs vi kanon!

• Bebis050810

Jag kommer inte köpa någon pump, har en sån billig från apoteket hemma men den är ju helt värdelös!!! sen fick jag hyra en sån från BB med första barnet, är nog en sån som du Popcorn ska få, för jag har oxå kvar handpumpen från den. men jag använde den typ aldrig, testade men det va så jobbigt så jag sket i det.
    Med andra barnet ammade jag.
    Denna ggn kommer jag amma och om det inte funkar så blir det ersättning, vägrar pumpa! tycker bara det krånglar till allting och tar en massa tid och för mig funkar inte det. men bra att dom finns för dom som vill pumpa och för dom som det funkar för.

Har bakat biscotti nu, ska bli så gott!!!

snart bär det av till dagis för att hämta barnen, det ska vara drop-in fika där i em så det blir trevligt

Sen hoppas jag på att vattnet går framåt kvällen!!! vill ha bebis idag på BF. iofs så ska stora på lek och plask vid 17.30, men om vi får köra till fl så får väl mamma köra henne dit

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-15 16:07:49 följande:
    bebis; hur blev biscottin? mina blev huur goda som helst hihi
    ja samma här!! supergoda! kan inte sluta äta dom så vet inte om jag behöver nån middag ikväll.... jag hade i både hasselnötter och mandlar och hoppade bittermandelessensen för det hade jag ingen hemma.
    En kompis till mig hade inte apelsin hemma så hon tog citronskal och det blev jättegott det med!

Nu har jag bullar, chokladbröd o biscotti till min födelsedag på lördag om jag är hemma då.....

Lussekatter måste jag baka nån dag med, har köpt saffran iaf.

Orkar jag så ska jag baka en tårta till lördag med, men allt beror på var jag är, var bebis är och hur jag/vi mår!
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-15 21:00:20 följande:
    Fick sånt sug efter lussekatter igen, så nu står degen på jäsning *Fniss*
    Oj ska du baka såhär sent! du är inte dålig du!!
    popcornplaya skrev 2010-11-15 21:11:18 följande:
    Åh vad gott med nybakta lussekatter! Hur mkt kostar saffran i år? Förra året var den ju inte billig direkt.
    På vårt Ica kosta den 22,50!

GRATTIS Carolina!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810
    Maddie- Jag tycker inte att du ska ge upp amningen redan, om du inte vill förstås. för när du väl får det att fungera så är det ju så smidigt! ammade du förra ggn?
    Åk upp till amningsmottagningen imorn och rådfråga dom där, det tycker jag absolut att du ska göra.
    Skönt att du lyckades pumpa ur tuttarna ikväll iaf!!
    Hoppas det löser sig till det bästa

Ska nog hoppa i säng nu, börjar bli riktigt nervös inför värkarna o fl!!! fy! vill inte ha ont men vill ha bebis nu fast vill inte att det ska starta på natten, imorn fm är bättre, krabbigt med att fixa barnvakt mitt i natten lixom.
    Jag har känt tryck neråt ikväll och ilningar mellan benen. men inga flytningar eller så. Har tömt tarmen 2 ggr ikväll, det trycker på så mkt när jag får sammandragningar och då behöver jag bajja.
    Bebis bökar mkt och skruvar sig neråt. och jag har ganska mkt sammandragningar nu ikväll faktiskt!!
  • Bebis050810

Frogster- vilken söt liten kille ni har!! :)

annaida- Grattis till tösen!  vad ska hon heta?

Popcorn- Tänk vad härligt att ni får åka hem idag!! sen är hela familjen samlad och kan njuta av varandra Hoppas du mår bättre med lunginflammationen! Starkt jobbat av dig att föda med dubbelsidig lunginflammation.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2