Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

saraia- Grattis till tösen!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

sunflower- Kisseskyddet har jag sen första barnet så minns inte alls var jag köpte det. men det är litet så det passar vagnen, kanske på bebyproffsen.
    ...och lakanet är ett vagnlakan från "Tummen", står på paketen att det är avsett för vagn/vagga. Finns på bebyproffsen bla.
    Likaså underlakanet, fast det köpte jag på Coop för 19 spänn. Vitt med svarta prickar.

• Bebis050810

sunflower- ja finns på Ikea med, kisskydd alltså

• Bebis050810
    Hedi skrev 2010-11-07 22:49:06 följande:
    Har nog aldrig lagt upp nagon magbild, men här kommer en fran v40 .
    Vilken nätt liten mage du har du har inte gått upp mkt va?
  • Bebis050810

Min bebis är helvild i magen!!! ikväll har den bökat så jag tror att den ska sparka sig ut!!! sparkar o rör sig till höger och vänster och trycker med huvudet ner mellan mina ben så det gör riktigt ont emellanåt!
    Blir mer och mer nervös nu inför fölrossningen o värkarna!! kan ju i princip komma när som lixom!

Imorn bär det av till BM, går in i vecka 40 på tisdag, så det lär vara sista besöket hos henne, ja hoppas det iaf! nästa besök är inplanerat till den 22 nov, då har jag gått över 7 dagar isf, men det tror jag absolut inte att jag gör! min magkänsla säger att det sker kring BF

• Bebis050810

Hemma igen från BM.

Vikt: 67,8 kg. Upp 0,5 kg på 2 veckor
    SF: 35. Samma som för 2 veckor sen, men BM sa att det kunde står stilla så här på slutet, så hoppas på att det är OK!
    Hjärtljud: 145
    Blodtryck: 104/67

Går in i vecka 40 imorn!

Har så jäkla ont upp mot höger revben bara!! gör värre ont när jag kör bil längre sträckor och nu är jag jätteöm där, precis längst upp i överkant där magen slutar, mot bröstet.
    Vad kan det vara??
    Bebis som trycker på med benen eller? det trycker på höger revben, värst är när jag sitter eller ligger.

Nån annan var SF-mått stått stilla i 2 veckor?

• Bebis050810

Var o hämta posten precis! Gubbj. på arbetsförm. slutar fan aldrig att förvåna mig!! Nu har har skickat ut en anvisan på jobb som jag måste söka för annars meddelar han min a-kassa så de drar in min stämpling!
    Det är ett lärarjobb på flyktingförläggningen som ska vara inne till den 15 nov, alltså på min BF-dag!!!!
    Vikariatet börjar veckan därpå och fram till våren nångång.
    Han är fan sjuk i huvet på riktigt!!!! men jag måste ju söka annars ringer han min akassa.

• Bebis050810

Ja jag kommer söka jobbet OM jag nu inte hinner få bebisen innan den 15 nov, för det är då ansökan ska vara inne. sen börjar jobbet typ veckan efter.
    Arbetsgivarna där lär stå med gapande munnar när de läset mitt ansökningsbrev, de lär tro att jag är psyksjuk på nåt vis som söker jobb när jag precis ska bli mamma igen!!!
    Eh jag är så trött på den där gubbjäveln..... *ursäkta*
    Klart dom har regler att följa, men man kan ju se genom fingrarna lite tycker man, man är ju inte mer än människa.....

Jojo 85 skrev 2010-11-08 13:46:20 följande:
    Ja, det är nog bebis som trycker på mot revbenen. Har samma problem..
    Okey, ja det gör ju jätteont ibland, nu är jag alldeles öm där!!
    kicki08 skrev 2010-11-08 14:33:19 följande:
    Jag tror inte det är någon fara. SF måttet brukar kunna stå still i slutet eftersom magen sjunker då. Så även om magen har växt så syns det inte på måttet på samma sätt. Jag hade samma magmått två ggr i slutet. Ingen fara sa min BM
    Låter bra, det lugnar mig :)
    Frogster skrev 2010-11-08 14:23:53 följande:
    Jesper är fortfarande gul och han är 6 veckor nu Skrattande
    Fick jättebra råd av läkaren vid 1-månadskontrollen för hur jag ska få bort det... Sluta amma! Skrikandes
    Vad är det för en läkare!! antar att du bara stod helt paff! vilket råd lixom...
  • Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-08 15:27:57 följande:
    menade absolut inget illa mot dig bebis =) menade mer att af har sina regler att följa och det är inte helt omöjligt att din handläggare oxå känner sig dum som måste skicka ut brevet till dig.. men om han/hon skulle se mellan fingrarna så begår de tjänstefel. är du med?
    jobbar själv inom myndighet och vet hur jäkla sjukt systemet är ibland och man vill bara sjunka genom jorden när man ber klienter om vissa saker för det är helt orimligt men jag måste för att följa regler o lagar :-/

man får ju hoppas att dem du söker jobbet hos fattar att det är AF som i princip tvingar dig att söka jobbet och förstår att det inte är du som är "psyksjuk"
    Nä såklart att jag inte tog illa upp tänkte inte ens så utan bara svara för jag är så förbannad på AF-gubben!!
    Han är sjuk på riktigt, har alltid hållit på att tracka mig med massa olika jobb när jag varit inskriven och gravid, vid 2 tillfällen.
    Har fått söka jobb över hela landet och förra grav. tvingade han mig att ta ett städjobb med en tung städmaskin som jag skulle dra omkring på! men som tur va hittade jag ett annat jobb precis i samma veva. annars hade jag varit tvungen att ta det jobbet eller skita i å stämpla.
    Systemet som är nu är helt fel! Var skulle jag tex bo om jag då fick ett jobb 50 mil hemifrån, tex i Sthlm, det är ju inte så att det står en lägenhet fullt möblerade när jag väl får jobbet, + dagisplats ordnad mm mm.
    Nä politikerna har ingen hjärna verkar det som....
    *jag är arg*
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2