Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Love3 skrev 2010-11-13 16:47:15 följande:

Hej tjejor!

I dag har jag bäddat spjälsängen & vagnen i hopp om att bebis vill komma ut till oss snart.
    Det är ju bara ynka 2 dagar kvar till Bf så jag tycker att bebisen kan bjuda mig iaf 1-2 dagar!

Snart ska jag börja med middagen, och i dag blir det tomatsoppa med vitlöksbröd & en Cheesecake till efterrätt.

Så mysigt! jag har oxå säng och vagn bäddad och klar sen nån vecka tillbaka men var sjutton är bebisen???
    * komsi komsi nu liten bebis *
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:55:59 följande:
    jag har gett han napp nu, för han är SÅÅÅ tuttig.
    Han vill helst ligga vid bröstet hela tiden, och det innebär att jag inte kan ge William någon tid alls när vi är ensamma. Och det funkar inte riktigt. Han vill ju helst inte ligga ner själv heller, men nu lyckas jag lägga ner han nån minut iaf.
    Nä precis, man orkar inte hur mkt som helst! man behöver vila och vila tuttarna lite med och ägna tid till storasyskon, att ge napp ibland är helt ok tycker jag! :)
  • Bebis050810
    annizsj- Vilken fin mage!! och vilken söt liten kille du har, söt som socker
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-13 21:26:18 följande:
    Tack! Visst är den inte så särskilt stor? Har fått två rejäla hugg i magen nu när jag suttit här...men höll typ i sig i två sek...skumt!
    Nä den är inte så stor.
  • Bebis050810

Nära vänner vill man ju att dom ska ringa och gratta och komma på besök! men sen halvnära vill man ju ha sms av och sen de som man bara ha lite sporadisk kontakt med + mammor på dagis och "de på byn" får gärna gratta på fejjan, så tycker jag iaf nån hyffs ska man ju ha som nära vän!

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-14 00:47:29 följande:
    här kommer en liten bild på färdigbäddad säng... förutom spjälskyddet då haha.. fixade inte att vänta på att madrassen skulle expandera klart heller :-P
    Vad fint du bäddat, där kommer bebis sova skönt
    popcornplaya skrev 2010-11-14 07:54:32 följande:
    Hej igen allihopa!

Här känns det så mkt bättre. Vi har kommit till rätta litegrann med våran nya vardag, i alla fall den som är på BB för här är vi fortfarande kvar. Våran lilla flicka har fått namnet Alice och hon är så underbar. Det var ju en chock att det blev som det blev men hon är lika mycket min dotter för det och en helt otroligt underbar helt vanlig liten bebis. Eller ja, helt vanlig är hon ju inte eftersom att hon är min bebis. Hon är ju liiite bättre än alla andraTungan ute

Vi börjar komma igång lite smått med amningen, jag pumpar för fullt också så produktionen ska komma igång. Men det går framåt. Hon gillar vänstra bröstet mest av nån anledning....

Annars är hon så sjukt snäll. Äter, bajsar och sover. Man märker knappt av henne. Sen luktar hon så gott så jag vill nästan bara suga in hela henne i näsan....haha.

Har inte orkat läsa tillbaks i tråden så jag vet inte vilka andra som fått och inte fått barn sen sist eller vad mer som hänt. Har varit ganska uppe i vårat.
    Hej! Kul att höra av dig igen i tråden! har följt dig på fb och bloggen, så fint du skriver och skönt att du verkar må bättre och vara mkt gladare! jättefint namn med, Alice är så sött namn :)
  • Bebis050810

Sitter här, BF imorn!! och inget händer, nada! inte minsta värk eller känning....... bara som vanligt. ja ja kommer när den kommer..... jag vet ju att jag inte har haft några förvarningar med de andra 2 heller så det är väl bara så för mig att när det väl sätter igång med antingen värkar eller vattenavgång så är det igång direkt, skönt det med iofs!
    Längtar som en tok efter bebisen nu!!!

Stora flickan, 5 år har sovit hos mormor inatt, ska ringa henne snart och fråga hur natten varit, hon är ju så himla känslig nu, vet inte om jag berättat det, men hon är jätterädd för att vara ifrån mig, springer efter mig vart jag än går när vi är hemma, jätterädd att jag ska försvinna från henne, ja hon är i nån konstig separationsångestperiod..... så att hon ville sova över där är jättebra!!!! så glad för det framsteget!!! hoppas det vänder hos henne nu!
    Lilla tjejen 2,5 år har varit helt annorlunda nu när stora varit borta sen igår em, hon är så kelig och mysig och kramig och mkt mkt lugnare. hon tycker väl att det är skönt att ha mamma o pappa för sig själv. Bra inför bebisen som komma skall oxå, att hon får lite egentid med sin mamma :)

Funderar på att promenera lite nu, var typ 3 veckor sen nu!! kanske kan köra igång nåt om inte annat......!

• Bebis050810

ja jag har inte kommit ut ännu..... nä jag orkar nog inte det.... har ont i ryggen med. helt orkeslös! och inte inspiration till nåt!! bara "är"

Pratade med dottern nyss, hon ville sova hos mormor en natt till men jag tror inte mormor vill det för dom hade delat på en 90 säng..... E vägrade fortsätta sova i sin säng när hon vaknade vid kl. 01

• Bebis050810
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 11:49:46 följande:

Höhöhö :) Minns när jag var liten och skulle dela säng med min farmor hon hade en 90 säng och vägde ca 150 kg men men tur att man var liten och nätt :) Är E den som är 2½ år?

Fabian finns det inget bombsäkert knep som får ut denna krabat :(

Nä det är hon som sov hos mormor, 5 år är Evelina. Alicia är 2,5 år :)
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-11-14 12:14:53 följande:
    popcorn- Så skönt att höra att allt är bra nu. Hon är jättesöt. Hur mår du annars med lunginflammationen?

Bebis- Jag har inte heller varit ute de senaste 3 veckorna ungefär, blir så himla fort kissnödig så vågar inte riktigt. Jag bor på en gata som går runt, så mamma tycker jag ska gå runt runt här för då kan jag ju ta kisspaus, men känns lite väl pinsamt så jag håller mig inne.

Hmm, jag har inte bäddat med täcke i varken sängen eller vagnen, borde man det kanske? I vagnen har jag tänkt ha fårskinn/åkpåse eller fårskinn/filt. Och i sängen filt och när bebisen är lite större sovpåse. (Det finns täcken här hemma vid behov.)

Festen igår var kul även om jag inte kände mig lika fin som de andra. Jag ställde dock till en del besvär för det var trångt överallt så alla fick hålla på och flytta på sig hela tiden Sen gick det inte låsa toaletterna heller, så jag fick ju be min man följa med varje gång...till slut lessna han så jag fick kissa och hålla handtaget samtidigt
    Kul att festen va trevlig!! men va fasen, inte går att låsa toaletterna lixom..... :/ hur kul e det?!

ang. täcke så kommer jag använda det inne i vagnen så bebis får sova PÅ täcket, blir lite mysigare o ombonat då, ute kommer jag ha en vinteråkpåse i fleece.
    Täcket i spjälsängen kommer bebis även där få sova PÅ och så ha en filt över henne/honom, så har jag alltid gjort, är så himla rädd att det ska bli för varmt för dom och man har ju inte direkt kallt i sovrummet. Känns skönare för bebisen att sova på täcke än bara på madrassen och ett tunt lakan.
    Helen C skrev 2010-11-14 12:39:18 följande:
    Oj oj va de skrivs här....

Dagarna går så himla fort fast man inte gör något än ammar och byter blöja=) Imorse lossnade navelstumpen, så skönt. Luktar ju så illa när de ruttnar=)

Sambon ska iväg och jobba några timmar. Jag och Alize ska nog ta en promenad tror jag...

Popcornplaya- Så himla fin hon e.... Klart du e en stolt mamma till två jätte fina barn
    Här seeeeegar sig dagarna fram.............
    Love3 skrev 2010-11-14 11:57:17 följande:
    BF i morgon & ingen bebis än..... DEPP DEPP.....
    ja precis BF imorn och inget händer!! nada! depp........
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2