Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Nu börjar det närma sig min födelsedag, på lör 20/11, tänk om jag får bebis samma dag, inte kul kanske får imorn så jag får spendera min 32-årsdag på BB..
    Idag fyller min bästis man år, så inte kul om jag får idag heller för då blir det ju så där knepigt med födelsedagsfirande i framtiden. Vilka tankar man har va..... Oskyldig

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-17 10:41:38 följande:
    har oxå ställt in bäbis för helgen =) passar bäst så haha
    jag tror carolina fick en pojk.. theodor?

åh max.. fan va gott det vore.. här har vi "bara" burgerking o mcd
    här finns ingenting!! bor 9 mil från stan o alla restauranger :(
  • Bebis050810

Åhhh vad jag är uttråkad!!!! Vill ha bebis NU!!!
    Förlåt om jag är tjatig men jag är sååå less nu och vill bara ha min bebis, längtar SÅÅÅ!

• Bebis050810

dazazz- fattar inte att du orkar jobba ännu!! Vad jobbar du med?

Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
    Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!
    Spelar nog lite memory med barnen istället!

dagen släääääpar sig fram..............

• Bebis050810
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..
    Jättegrattis till tösen!!  {#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810

Vad gör alla ikväll???

Själv deppar jag........ min bebis har bosatt sig i min mage för gott tror jag......... BF+2

• Bebis050810
    Love3- ja nog kommer den ut förr eller senare.... men det känns så jobbigt fast det bara är 2 dagar över tiden.... men alla frågar, var man än går och tjatar och så! på dagis o på Ica, vi bor på en liten ort, alla känner alla. så det är jobbigt, vill bara vara hemma och slippa alla!!

Längtar ihjäl mig efter bebis snart!!!

Känner du nåt?
  • Bebis050810
    Love3- ja precis. varför sånna dumma kommentarer?? från både kompisar, mammor på dagis och dagisfröknar! "vad gör du här?," "ska inte du föda?"," ta och städa lite här på dagis, torka lister"
    Tror dom inte att man vill ha bebis eller??? det är ju det ända man vill lixom! nu är det inte kul längre.... trots att det är sista barnet och det är tråkigt att man inte får vara gravid igen och få det där plusset på stickan, första sparken mm mm.......
    Helen C skrev 2010-11-17 21:54:02 följande:
    Ta och skruva lite bröstvårtor haha kan ju hjälpa

Varit ute på promenad idag, så himla skönt. Men det jobbiga e att jag max kan gå 20 min sen drar de igång i magen. Vet inte varför. Men sen måste jag hem och då är de panik. sen bara rinner de om mig när jag sätter mig på toan. Varför liksom. Vill gå längre än 20 min
    Ska nog testa det ikväll eller be sambon göra nåt mys fast jag inte är det minsta sugen..... men nu vill jag ha senast imorn så jag hinner hem till min födelsedag på lördag! ja annars får den komma efter söndag...

Men vad skumt med din mage Helen! undra varför den är sån.... beror de på eftervärkarna kanske som kör igång tarmarna....? Jättejobbigt för dig ju!

Mammadeborah- Ja snälla, säg att du är synsk!!!!! Jag vill föda inatt!! borde ju betyda nåt eftersom du tänkt på just -mig- !
  • Bebis050810

Ja man har ju inte så mkt annat för sig nu i väntans tider... baka o städa.

Idag har jag iaf fått julgardinerna strykta, lite tvätt tvättat, renbäddat vår säng. Allt är klart och förberett!!
    Får se vad jag ska göra imorn om inte bebis kommit...... får väl tvätta golv o fönster!

• Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-11-18 01:08:10 följande:

Elsa född 2010-11-10. Webbisbild

HennsHb- värde är idag helt normalt. Hon låg ju på NEO i 2 dagar om ni minns. Var på kontroll idag och blodprover togs. Vikt och längd idag var 3820 g och 52 cm lång. Hmmm nog får hon mat alltid. Hemgångsvikt från BB i söndags låg på 3595 g

Jättesöt är hon lilla Elsa!! Det gjorde ni bra och vad skönt att allt är bra med henne nu efter ytterligare prover!

Går det bättre med amningen?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2