• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • yonasam
    Rosen skrev 2010-05-19 21:50:17 följande:
    finns den oljan i vanlig hälsokostaffär? vad kostar den?
    japp, den heter Weleda havandeskapsolja och kostar 209:-
    Väl beprövad och rekomenderad av många.
  • mzetterblad

Jag går in i vecka 18 på lördag. Men har inte känt bebisen tidigare heller.
    Så ja jag vet inte. :(

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-05-19 21:56:43 följande:
    japp, den heter Weleda havandeskapsolja och kostar 209:-Väl beprövad och rekomenderad av många.
    okej då kanske man ska köpa den o testa
  • kicki08

Yonasam: Nu vet jag ju inte alls om det var pga den, men Wedela oljan använde jag sist och det fungerade. Jag slapp bristningar.
    MEN! Dom säger ju att om man äter mycket frukt under graviditeten så kan man slippa bristningar. Vitaminerna i frukten gör att huden blir mjuk och följsam och får lättare att töja sig. Och jag åt MASSOR av frukt förra grav.
    Ja man kan spekulera i evigheter. Men det skadar ju inte att prova

• kicki08

Jag är oxå jättenojjug med bebisen. Förra gången kunde min sambo känna små pickar utanpå magen redan i V 18! :-O
    Denna gången har jag känt något... men diffust och bara ibland. Nu var det flera dagar sedan sist.... Så visst är man orolig. V 17 nu.

• Bisquit

God morgon!!

Jag går in i v 17 i morgon och känner inte av bebis.
    Har ingen aning om vart min moderkaka sitter men jag antar att jag får reda på det om en vecka då det är rul.

Välkommen hit ni nya!

• Bisquit

Lägger till att jag är mer än nervös att det inte ska vara nåt däri...
    Usch....

Iallafall, vi ska nog inte ta reda på könet, känns som sagt som att öppna julklapparna i förväg.

Kallar vår mage för korven än så länge, ha ha.

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-19 21:17:44 följande:
    jag är jätte rädd att det skulle vara nåt fel på bebisen :/
    Jag känner inget heller. Visst att du är några veckor längre fram men det är nog inte helt ovanligt att inget känna även om man är andragångsmamma.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn

Jag märker att jag inte är ensam med min oro! Fyy, jag e skitnojig! Ja ok jag går in i v16 idag, det är ju inte långt alls! Men jag kände svagt bubbel för en vecka sen o då får man ju för sig att saker hänt, fast jag vet ju mkt väl att man känner jättesällan i början. Och sen hör man ju av många att man känner tidigare andra ggn, men så behöver det ju såklart inte va! Även fast man vet alla dessa saker så nojar man!

Och jag har moderkakan i bakvägg.

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-05-20 08:50:15 följande:
    Lägger till att jag är mer än nervös att det inte ska vara nåt däri... Usch.... Iallafall, vi ska nog inte ta reda på könet, känns som sagt som att öppna julklapparna i förväg. Kallar vår mage för korven än så länge, ha ha.
    Jag vet oftast vad jag ska få i julklapp Vi kollade med Josefine för att jag ville. Denna gången ska vi inte kolla eftersom min man gärna vill ha det som en överraskning.  Han är oxå sån som inte vill veta vad han får i julklapp

Jag har inte kunnat läsa ikapp alla sidor.. började igår, men hann inteklart då o nu har det ju kommit massa nytt.. så jag har läst det som skrivits idag.

Jag tror inte man ska oroa sej av att inte känna av bebisen än.. eller om man gjort det o sedan dröjer innan man känner igen. Tror det är så första halvan av grav då bebisen faktiskt fortfarande är väldigt liten. Det handlar väl mycket om vart moderkakan ligger.. jag hade modrkakan lågt i bakvägg förra grav o började känna ganska tidigt.. antar att moderkakan tryckte upp o fram bebeisen lite så det gjorde det lättare att känna av. Troligtsvis har jag moderkakan på samma ställe nu.. läste att den kan hamna där efter snitt..
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2