AVA klinik i Riga
Ni som plussat - satte ni in 1 el 2? Någon av er som detta är första gången ni testar positivt ?
Ni som plussat - satte ni in 1 el 2? Någon av er som detta är första gången ni testar positivt ?
Kände på väg hem från jobbet att nej, nu är det kört. Köpte Apotekets test och testade trots att jag druckit massa vatten (är så himla törstig hela tiden), tittade och ett ensamt streck dök upp. Sk-t. Men så när jag kom in i badrummet igen efter en 4 min så fanns där ett streck till. Svagt visserligen, men ändå där. Försökt ladda upp bild men funkar ej. Vågar man tro nåt? Har testdag på måndag. Idag är ruvardag 8.
Ja jag vågar inte riktigt tro innan jag får blodprovsvar.
Har inga barn. Vi har gjort 13 ivf + 3 avbrutna, 3 inseminationer men ingen graviditet. Har 2 ggr fått svaga plus på testdag med 3-dagars men då har jag tagit extra Pregnyl (hcg) efter ET för att boosta och då plussen försvann så var det troligen endast reaktion på rester av sprutan. Men med alla år av besvikelser i bagaget så är det så svårt att våga tro!
Hittade denna lista över utveckling hos insatt 5-dagars blastocyst: Days Past
Transfer (DPT) Embryo Development One The blastocyst begins to hatch out of its shell Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation Four Implantation continues Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy
Fina tabellen försvann tyvärr när jag klistrade in så lite svår att läsa. 
Så jobbigt mammsen. Kanske lika bra att göra ett ultraljud nu för att se det inte är någon cysta som stör? Man blir nere, depp och allt av den där sprutan 
Bara, läste något om nivåer här förut: forums.fertilitycommunity.com/forum/infertility/infertility-treatments/frozen-embryo-transfers-fet/58507-what-was-your-progesterone-level
repro-med.net/repro-med-site2/index.php&view=article&id=25&Itemid=12
Kan verkligen instämma. Hade nog pyst över om inte denna fantastiska ventil funnits. Så svårt att dela och förklara tyvärr för vänner och familj som inte hamnat i samma situation. Så ledsamt att du behövt gå igenom detta Jennie. Tankar på vad man kunnat göra annorlunda snurrar, så maktlös och liten man känner sig ibland. Och hade det gjort någon skillnad? Vem vet. Usch är själv jätteorolig då jag också har ett jobb som tar mycket tid och energi i anspråk och hur det ska gå om man börjar blöda. Men låter mycket bra att de tar prover och har koll på dig inför nästa steg. Kram!
Var tvungen att köpa en ny förp av samma sorts test, tänk om det var något knas med förra. (hur knäpp är man?) Men det var allt två streck där med och faktiskt lite starkare än igår.