AVA klinik i Riga
Ja det är inte lätt att veta vad som är vad med biverkningarna från Progesteronet. Känner igen det mesta men illamående har jag då aldrig varit så jag tycker det låter lovande!
Ja det är inte lätt att veta vad som är vad med biverkningarna från Progesteronet. Känner igen det mesta men illamående har jag då aldrig varit så jag tycker det låter lovande!
Så skönt att läsa att de har öppet helger också.
Gjorde ett 3e vul imorse och nu var slemhinnan 7,5 mot 7 mm i måndags. SÅ den växer men inte så snabbt dock. Ska fortsätta med Progynon 3 ggr/dag och hoppas få närmare besked om planering.
MrsCecilia, ja det är då typiskt att den ska tveka när man för en gångs skull vill ha den. 
Beklagar verkligen Betula, skit är vad det känns. Hur såg allt annat ut, slemhinnan ok? Mäts den förresten vid ET också så man vet hur den artat sig? Den enda trösten är att du har i frysen och kan försöka igen snart. Kram på dig!
Jennie så hemskt sorgligt och tungt, beklagar verkligen! Ja tusen frågor som snurrar efter varje misslyckande. Och så speciellt i ditt fall nu, hoppas kliniken kan ge några svar men det kanske är föga tröstande. Jag hoppas du får tid att sörja, läka och kanske försöka igen även om det måste kännas oerhört omtumlande efter alla planer som blev så annorlunda.
Grattis till bra resultat på äggplock lisa! Hur länge ska ni odla?
Li hoppas det löser sig med remisser. Du ska fortsätta med Fragmin efter gravtest om positivt så se till att fixa mer recept!
Nu har vi fått tider från vår klinik nya AVA - mannen ska dit nu på onsdag och jag måndag. Nervöst som attan med väntan på om vår manliga faktor klarar 5-dagars odling med unga ägg som förhoppningsvis kompenserar. När vågar jag boka min biljett?
Min gyn reser dessutom bort så nu gäller det att vara förutseende och be om alla remisser etc.
Hur har ni andra blivit ordinerade ev Trombyl, Prednisolon, Fragmin, Progynon och vilken form av Progesteron ordineras ni? Helt knasigt att man efter dryga 10 IVF och full koll på alla preparat känner sig frågande men det är ändå annorlunda med ÄD och hur kroppen beter sig.
Det mesta är tyvärr svårt att få landstingsfinansierat när man passerat 40. Känner mig lite halvbitter emellanåt minst sagt efter att ha finansierat alla ivf själva och dessutom få betala dyrt för extra prover och vul.
Nu åker mannen till Riga imorrn, nervöst. Jag är lite fundersam till att de inte vill höja mitt Progynon, slemhinnan mätte bara 7,5 i fredags och ET är på måndag. Tar 3x1 per dag.
Grattis till superfint resultat lisa! Hur länge odlar ni innan ET?
Brukar första känna av progesteronet på div sätt efter första veckan vid mina ivf-försök.
Vi fick 11 ägg igår från donatorn, idag var 7 fertiliserade. Inväntar ny rapport imorgon och sedan gäller det att de fortsätter utvecklas fint tills på måndag. Nervöst!
Åh så fint Lisa! Nu håller vi tummarna! Härligt att läsa att TyckOmMig, de verkar trivas fint därinne. :)
Ojoj vad jag hoppas det är ett fett streck där och högt hcg nästa gång du testar Li! Det är inga av medicinerna vi tar som kan påverka testet så det behöver du inte oroa dig för.
Grattis till att ni är på g annaba och mamsen. Jag tog Procren i magen, fick också en kliande, upphöjd bulle runt stickstället. Tror det är vanligt.
Fick nytt besked att de 7 fortsätter utvecklas imorse. Samt faktura. Nytt besked imorgon, så då hoppas jag kunna boka flyget till måndag. Öppnar varje mail med darrande händer just nu.
Måste höra med er som går på nya AVA, vi fick fakturan idag med fakturadatum 18/10 och betalningsdatum angivet till 20/10. Alltså endast 2 dagar på oss att betala?
Får se vad de säger imorgon. Har gjort över 10 st ivf, på Sophiahemmet, i Falun och Köpenhamn. Ingen har tagit betalt innan slutförd behandling varit ca 14 dagar efter fakturadatum. Tror inte man kan göra bruttolöneavdrag för äd med anonym donator. Vi gjorde det med några ivf.