• callimero

AVA klinik i Riga

Sissan, kan inte jämföra med gamla. Så långt är vi nöjda, korrekta och svarar snabbt på mail.

Spännande Lisa! Hur tjock var din slemhinna nu? Har ni fått tid för ET än?

• callimero

Åh så bra Li, låter lovande! Ja det där började jag fundera på nu, vågar man? Tänker att man skulle vilja veta hur kvaliteten blir. Är det flera med top score skulle jag nog välja ett. Men som sagt så går åren snabbt, jag är 46 och orkar inte kämpa/vänta länge till.

• callimero

Grattis Li så härligt! Verkligen skönt att få till frysen också. Berätta gärna vilka preparat du fick ordinerat.

• callimero

Oj vilken utdelning ni fick av er donator TyckOmMig! Spännande med tvillingpar nr 2, lär bli full fart därhemma. Skrattande

Vad bra att ni är på gång igen annaba. Hur mycket får ni reda på om era donatorer?

Håller med annaba om att det finns så många teorier om vad som är bäst, men det kan kännas bra att testa något annat chikita. Verkar annars som nya AVA odlar 5 dagar i de flesta fall?

Tack för mer info Li! Jag hoppas det visar sig stämma för oss också detta med att unga ägg uppväger den manliga faktorn. Jag har liksom dig fått göra ivf trots högre ålder men även om äggkvaliteten sett bra ut vid ET så är den förmodligen inte det när det väl kommer till kritan. Har gjort över 10 ivf så funderingarna på när det är dags att gå vidare är något jag tampats med länge.

Jag har recept på Fragmin, Lutinus (progesteron), Prednisolon, Fragmin och Progynon. Måste få närmare instruktioner om doser från AVA. Har tidigare börjat med Prednisolon ett tag innan ET för att sänka immunförsvaret men AVA verkar ordinera först vid ET? Utrogestan är väl också en form av progesteron?

Betula håll ut! När har du testdag? Som flera här har skrivit så är det väldigt svårt att dra några slutsatser via eventuella känningar. Håller tummarna!

• callimero

Ja den där andra veckan av väntan är tuff Betula. Det enda tipset jag kan ge är att försöka hålla sig sysselsatt så gott det går. Har gjort väldigt många försök själv och varje gång är det lika nervpressande och analyserna av hur man känner är lika nojiga. En bergochdalbana är vad det är.

• callimero

Ska fråga om utrogestan också. Min donator är 21 år och har ett eget barn. Känns bra. Var på vul imorse, slemhinnan var nu 7 mm och detta är dag nr 10 med Progynon. Får se vad Riga säger. Börjar närma sig nu.

• callimero

Tack Li! Ett till ultraljud ville de ha, på fredag. Så hoppas få plan sen. Vet ju hur det kan svänga själv med äggplock och timing. Hoppas de håller öppet på helger om det behövs, blir så frustrerad över kliniker som inte håller sig till optimala dagar pga helgstängt. Nu kommer kontrollfreaket fram i mig märker jag...

• callimero

annaba - skönt att få en plan!

Jag äter förutom folsyra, omega-3, d-vitamin och e-vitamin. E-vitamin är bra för slemhinnans tillväxt så ladda med avocado om ni gillar det.

Blev nyfiken på Pentoxfyllin! Kan det vara liknande Trombyl! Ska fråga min klinik om det.

• callimero

Tyck Om Mig, är det på gamla kliniken du gått? Jag är hos nya, ska höra hur de har det med helgöppet. Hur många dagar åt du Progynon? Lite oroligt att slemhinnan minskade men uppenbarligen gick det alldeles galant ändå. Hoppas dina stackars korv-tår och mage mår så bra de kan! Spännande att det närmar sig.

Smart att åka över och inhandla annaba. Kanske lite sent påtänkt för min del då jag ätit Progynon sedan förra lördagen men har mailat kliniken och frågat ändå.

Svar på tråden AVA klinik i Riga