• callimero

AVA klinik i Riga

Det ordnar sig säkert med betalningen. Är mest orolig hur utvecklingen av våra embryon fortskrider, väntar nervöst på uppdatering idag. Flyget har tyvärr hunnit bli rätt dyrt så vill gärna boka bums innan det stiger ytterligare. Klickar på mail-inboxen maniskt ofta just nu.

Grattis till mens (inte alltid man får lov att gratulera till den Drömmer) MrsCecilia. Hoppas ni får sparka igång nu utan väntan.

Redan47, det var lite dröjsmål med exakt besked där strax innan slutbesked för äggplock för oss med. De vill nog invänta sista koll för att vara säkra på att tajma ultimat dag för äggens mognad.

• callimero

Ja nu har jag bokat, så måndag 15.30 är jag på plats. Inget nytt från kliniken men nu antar jag man får gå på att allt är enligt planen.

Intressant att det var så många tvillingar det skrevs om i gästböckerna, undrar hur många procent som sätter in 2 st där det blir tvillingar?

• callimero

Då är du på god väg nu annaba, härligt. Hoppas mensen styr upp sig och allt flyter på.

Ojoj, vad jag håller tummarna Li! Vad är det för yrsel-bollar??

Vi har inget hört, fick svar på en fråga om det fanns andra tider för ET imorgon när jag mailade igår förmiddag. Däremot måste koordinatorn glömt (?) att uppdatera om embryosstatus som lovat. Väldigt frustrerande. Så nu är jag bokad och på väg imorgon bitti med flyg via Helsingfors. Hoppas kunna sova inatt, blir en nervös resa. Kanske hinner titta till mailen i väntan på transfer i Helsingfors. Känns lite jobbigt att åka utan klart besked.

• callimero

Samma här annaba. Fick prel.plan men sedan inte bekräftat förrän två dagar innan äggplocket. Och nu var det dessutom oturligt helg och stängt dagarna innan. Vet efter 13 ivf hur det kan svänga och ändras de sista dagarna för att plocka på ultimat dag så förstår problemet att ge svar. Men de kan ju svara precis det så man håller kommunikationen löpande. Sitter just nu på flygplatsen i Helsingfors och inväntar Riga-flighten. De har wifi här så kunde kolla mailen, allt är enligt plan ivarjefall så något finns det att sätta tillbaka. Phu! Inte mycket sömn inatt.

• callimero

Skönt att ni fick besked nu Redan47. Mycket nerver i detta. Håller tummarna så hårt för er nu Li och krvik!

• callimero

Vår koordinator (nya kliniken) har annars varit väldigt snabb och korrekt i kommunikation måste jag tillägga.

• callimero

1 topp blastocyst på plats och hela 6 st i frysen! De höll så fin kvalitet att dr rekommenderade att endast återföra 1. Sitter och väntar på flyget med en kasse extra mediciner. Kände mig väldigt trygg och väl omhändertagen på kliniken, de vet vad de sysslar med.

Svar på tråden AVA klinik i Riga