-
När trappade du ner på Progynonet Krvik?Krvik skrev 2013-10-24 12:49:54 följande:Jag är nu nere i 1 progynon och 1 progesteron morgon+ kväll, 1 prednisolon på kvällen, Blodförtunnande spruta varannan dag och 2 Utrogestbollar kl 16:00. Får se efter nästa provsvar vad de säger om fortsatt medicinering. -
Visst satte ni in 2 st Li?
-
Tack för info annaba. Hög dos du får, och länge. Hm, ja nu har jag frågat igen om jag bara ska ta 1 Progynon per dygn och ja, så var det. Min slemhinna var 10 mm vid ET så det var ju bra men tycker ändå de flesta ligger kvar på högre doser. Nojig är man.... Vet flera som kämpat med slemhinnans tjocklek där östrogenplåster hjälp väldigt bra. Men nu verkar kliniken ha en bra plan för dig ändå ser jag. Skönt att du får komma igång snart igen.
-
Oh så spännande Li!
-
Nej det låter som standard i uppbyggnadsfasen, men kanske hög så lång tid efter ET? Eller så är det som jag känner - att min dos efter ET är ovanligt låg och snabbt sänkt. Skulle hellre ligga kvar högre ett tag än att riskera att östrogennivån sjunker för mycket.annaba skrev 2013-10-25 09:42:04 följande:Dosen är faktiskt inte överdrivet hög även om det låter mycket. 4-6 mg per dygn under uppbyggnadsfasen av slemhinnan är standarddos vid ÄD även i Sverige som jag förstod det från den gyn vi har som samarbetsgyn här hemma. Sen måste den ju alltid anpassas individuellt efter hur kvinnan svarar på medicinen - för vissa mer och för vissa mindre.
Sen har jag fått uppfattningen att nedtrappning och utsättning av hormonerna sker betydligt snabbare i Sverige än utomlands, varför har jag ännu inte lyckats hitta någon bra förklaring till.
Phu, nu har jag drabbats av total yrsel för första gången efter Utrogesten. Läskigt att sitta på jobbmöte och känna sig helt dizzy!
Skickar de med DHL borde du ha på måndag Li. Du kanske kan köra lite extra vagiatorer eller Lutinus i värsta fall? -
Ghaaa, gud så nojig jag blir när ALLA verkar ta betydligt mer Progynon fortfarande efter ET.lisa första försöket skrev 2013-10-25 16:07:33 följande:
Äter 6mg/d samt 2 vaggisar efter ET vet ej om det är lite/ mycket/ normalt.
Är det någon som endast tar 1 / dag? -
Ja, hemskt! Skulle prata på ett stort möte och kände bara att nej, nu lägger jag mig ner raklång under bordet!Li02 skrev 2013-10-25 16:28:34 följande:Så är det Callimero, ögonen går liksom i kors och det går inte att få ordning på dom.. :) -
De tog inga östrogenprover nu så tror inte det Redan47. Ingen koll på detta med överskott av Progesteron och moderkaka. Fick inga argument, bara att det var korrekt att jag endast ska ta 1 Progynon. Står du kvar på 3/dag nu efter ET Redan47??
Toppen med 8 st! -
Ojojoj! Så spännande!Krvik skrev 2013-10-25 17:02:07 följande:HCG: 1960 i onsdags, 4530 idag :)
-
Grattis Baraettbarn!