• ahm66

AVA klinik i Riga

Grattis Catharina!!!!!! Ja, MrsCecilia, nu är det verkligen din tur. (Dom känner igen mig också.....) Det var ju en fin skörd du fått av ägg då, här är det kvalitet. Fick du något annorlunda i medicineringen då? Jag strör graviditetsdryss över dig. Heller tummarna till de blir blå! Ruva gott nu. Mys med julförberedelser och ett leende på läpparna. Sissan, skulle du på UL idag? Jag väntar i spänning.

• ahm66

Grattis Sissan!
    Ja, det stämmer nog som Tjobabi sa, du får pröva att inte oroa dig. 

Jag ska ju också iväg nästa vecka på UL. På tisdag morgon. Jag är ju också lite orolig, delvis för att den ena tvillingen var lite mindre än den andra. Men det var ju fina hjärtslag på bägge, så jag får pröva och hålla fast mig i det. I tillegg så hade ju jag spottings på söndagen, så man blir ju lite skeptisk......

Jag håller tummarna för oss och alla andra.

Kram          

• ahm66

Tack för tummarna Sissan Solig - Det hjälpte.

Bägge mina små mådde fint. De var 2,43 och 2,16 långa och hade hjärtfrekvens på 178 och 176. Helt enligt normala.
    Allt såg toppen ut enligt min gynekolog, och då kan man väl bara le och vara lycklig. Gravid

Tusen tack för alla lyckönskningar från er alla, det är tur att ni finns!!!

Massor av tacksamma kramar från mig. XXX        

• ahm66

Hej allihop och god fortsättning. Här är allt bra. Har startat lite med nedtrappning av progynon, ska trappa ned på utrogest om några dagar. Allt är bara bra. Hadde lite bruna flytningar runt sista ul, men det upphörde och allt verkar fint. Inte ont, och inte något annat. Mår lite illa ibland, men det går över. Är i vecka 11 nu. Lycka till alla andra, jag håller tummarna för oss alla. Stor kram

• ahm66

Hej allihop. Jag vill gärna vara med i en FB grupp om det går, så ge besked när det er ok.
    Takk BollanB och Smilisor för lyckönskningar.
    Jag är nu i 11 + 4 fullgått tid, är då i 12:e veckan.....
    GravidGravid
    Magen växer och jag mår ganska bra. Nedtrappningen av mediciner är i full gång, och jag ska nu på specialavdelingen den 14/1 för inskrivning och undersökning. Kommer att gå på sjukhuset där eftersom jag ska ha tvillingar, och på grund av ålder. Så blir det en vanlig barnmorska i tillägg.
    Så mina små, blir nog grundlig undersökt kan jag tänka mig :)

Önskar er som inte lyckats ännu, att ni kommer att träffa för eller senare......   Jag var på nippen att ge upp, men vi lyckades på vårt 5:e ÄD, efter lite självmedicinering och lite undersökningar med andra som haft väldigt svårt att bli gravida. jag är övertygad att detta gav resultat, pluss at mina sista eskimåer var av toppenkvalitet självklart.

Massor av kramar från Norge    

• ahm66

Grattis Catharina!!!!
    Va kul.
    Själv har jag väl inte vant mig med tanken ännu, till trots för att vi varit på 2 UL och jag har sett dom 2 gånger.....
    Nu är jag i 13:e veckan, magen växer, men fortfarande lite overkligt liksom.

Hur långt har du kommit ?

Hur mår du ??

Lycka till vidare.

• ahm66

Allt var bara bra med de två små BabyBaby

Den största var 7,2 cm lång och den minsta 6,8 cm. De tog KUB test, så nu är det bara att vänta på resultatet. Men allt såg bra ut!
    Nu är jag i 14:e veckan, och har väl passerat över i 2:a trimestern Solig

Ska ringa till barnmorskan och boka tid senare idag. Och tillbaka till sjukhuset igen i vecka 18.     

• ahm66

Hej Annaba och välkommen.

Jo, jag kan förstå din makes tankar, men man har nog aldri 150% säkerhet där. AVA Riga, verkar dock vara en riktigt proffig klinik, och ser väldigt bra ut. Man kan liksom inte tro att man är i ett gammalt östblock land, om du förstår....  Så jag tror nog att hans simmare är trygga.
    Man betalar för sin donator, uansätt hur många ägg som kommer ut. Kommer det många, och det blir fler att frysa så har du tur. Kommer det några, och inte blir så många man kan frysa, så kostar det samma sak. EURO 6820.

Du betalar för ett års frysning av äggena. Så får du betala nya ca 1250 EURO vid varje upptinging och innsättning av tinade ägg.

Överlever inte ägget tiningen, betalar du ingenting. 

Om du inte blivit gravid och dina ägg är slut, även de i frysen. Så måste du börja på nytt, med ny donator och det kostar då grundsumman igen.          

Lycka till :)  

• ahm66

Va kul Sissan !!!!!
    själv skal jag till min fastläkare idag och ta undersökning, men bara på mig liksom. 

Mina 2 små, får jag inte se förrens 21/2, då vi ska på nytt ultraljud Solig

Tyckommig, jag har också haft liten tid från flygplatsen till kliniken, men då har jag gett besked om det i förväg, så de har väntat. Jag har alltid flugit fram och tillbaka samma dag, och då har det varit mest väntetid på eftermiddagen, när jag ska hem. Sist så landade jag 11.20, tror jag, för jag tog flyg som jag bytte i Stockholm vidare till Riga.
    Jag har alltid tagit taxi från flygplatsen, kom i håg att fråga om de tar VISA kort INNAN du sätter dig in. Annars måste du ha kontanter. Det har väl kostat 5-7 EURO har jag för mig. Så det har varit ok i pris.

Jag tror jag var framme på kliniken 12.05 eller nåt sånt, och det var en fredag med massor av trafik !

Har varit i Riga 5 gånger, men aldrig tagit någon tid i någon passkontroll. Jag har bara gått rätt igenom.  
    Lycka till Skrattande     

• ahm66

Jag har också fått mail. Men förstått det så att det fortfarande är AVA Riga, det heter ju deras nya mailadress också.

Önskar er som skal starta på igen massa lycka till !!!!!

MrsCecilia, nu är det verkligen din tur!!! Håller allt av tummar och tår Skrattande

Själv är jag nu i vecka 17. Det mesta går väl bra, men jag mår fortfarande pyton på mornarna, kan inte göra annat än att spy då. Resten av dagen går bättre. Magen växer och är stor. Har inte kännt något ännu, men det känns att det börjar bli tungt. Och då har jag i alla fall halva tiden kvar....... Tungan ute

Ser fram mot nästa UL när vi får se de 2 HjärtaHjärta igen, och förhoppningsvis se vilket kön det är.         

Svar på tråden AVA klinik i Riga