• ahm66

AVA klinik i Riga

Grattis stjarngata. Du är jo en riktig hjältinna!! Själv väntar jag på nästan mens som borde komma om en dryg vecka, och så väntar jag fortfarande på att Riga ska svara och komma med något nytt. Nu har vi gjort samma men några få ändringar 3 gången, så nu vill jag att de tänker igenom behandlingen och program något nytt... Har prova att inboxa dig stjarngata, men fick inte tll det. Gjorde du något annorlunda den siste gången när du blev gravid? Eller har du gjort så att sägs samma medicinering och behandling?

• ahm66

Har fått svar från riga. De ville köra samma behandling som sist.... Är skeptisk eftersom det inte funkat på 3 gånger. Funderar på att köra pencillin i alla fall. Vet inte. Nu väntar jag på mens.

• ahm66

Hej. Jag har tagit Procren spruta flera gånger, bland annat för att krympa myom. Men också för att synkronisera med donor. Det har varit lite olika hur lång tid det tagit för att få mens efter sprutan. Från 2 dagar upp til över 10 dagar..... Kroppen reagerar väl lite olika.
    Själv väntar jag som ....  på min mens. Trodde den skulle komma före förra helgen, men självklart inte! Är det inte typiskt. Skal då köra FET i början av juli, men är osäker på om jag ska börja med pencillin, även om Riga inte menar att det behövs.
    Jag har tagit Progynoca 3 x 2 mg från dag 2. Så har jag börjat med Utrogest ca 3 dagar före insätt. Kortison (prednisolon eller Dex..... ) har jag tagit från efter insätt, och även hjärtemangyl och Fraxiparin sprutor 1 gång (dessa är blodtunnande)  annars som vanligt med fol-syra och omega 3.
    Jag har också tagit "baby-klister" och bi-drottning gele och andra vitaminer.
    Nu är jag altså osäker på penicillin, och om jag ska ta lite mer prednisolon än tidigare.
    Riga menar att jag ska ta samma som förut.....

• ahm66

Grattis Sissan. Jag fick mens inatt. Ska då ha FET 11 juli, om alt ser bra ut. När ska du?

• ahm66

Hej. Jag har också varit inne på att byta klink, tänkte Grekland, men valde Riga igen. Nu etter att ha fått negativt igen,och att de inte verkar villige att pröva något nytt så ångrar Jag mig lite.... Den här gången själv medicinerar jag mig med penicilln. Nytt FET 11 juli. Jag har tidligare bilivit jätte groggy av utrogesten. Totalt svimmig. På mitt förslag försök så hade jag värde på över 1200 !!!!! Man ska väl ha lite under 100 .... Nästan gång hade jag över 1000 och sista gången (3) så hadde jag bara runt 300, men då tog jag bara 800 pr. dag, istället för 1200.. Verkligen dårligt att de inte svarar på Mail när du är orolig!

• ahm66

Svårt att skriva på en norsk iPad. Blir ju bara en massa fel....

• ahm66

Lycka till Sissan. Själv flyger jag imorgonbitti till Riga. Via Köpenhamn och Helsingfors. Skal sätta in mina imorgon eftermiddag. Kanskje vi ses? Dette blir då mitt fjärde försök. Hoppas att allt klaffar denna gången.

• ahm66

Fy f.... Minus också för mig! Testdag i onsdags och fick besked fredagen. Negativt!! Känns tröstlöst just nu. Tråkigt också för alla ni andra, som fått samma nedslående resultat:( :(

• ahm66

Jag har semester och njuter av det. Önskar att jag kunde i tillägg glädja mig över positivt resultat och baby i magen, men så är det ju inte.
    Kan inte låta bli att tänka att om allt gått som det skulle gjort första gången vi provade att få hjälp med IVF så har jag suttit här med en baby som varit runt 1 år gammal nu.......  Men ingen av mina få ägg ville utvecklas som de skulle, så det gick ju åt pipsvängen.

Kan ju inte direkt påstå att mina ÄD försök varit lyckade heller, så jag känner mig lite uppgiven.
    Har jag utsatt min kropp för allt detta utan att komma någonstans ???
    Kroppen är full av vatten, och jag ser ut som om jag skulle vara i 6-7 månaden. Har lagt på mig många kilo och tycker att det är pest och pina!!!!
    Jag har 2 ägg kvar i frysen och känner att jag måste ge de ett försök att "bli något" - men sen vet jag inte.
    Känner mig deppad och missmodig, men det kan ju vara att man samlar lite mer krafter när man får minus resultatet på avstånd Gråter

Svar på tråden AVA klinik i Riga