AVA klinik i Riga
Kom ihåg att försöka tänka positivt, även om du känner dig inte så förhoppningsfull. Jag tror att detta också spelar roll.
Kom ihåg att försöka tänka positivt, även om du känner dig inte så förhoppningsfull. Jag tror att detta också spelar roll.
Jättegrattis!! Har tänkt massor på dig. På en amerikansk sida: calculate due date after ivf - så lägger man in när man sätter in ägg och hur länge ägget blivit odlat. Där står att du är 4 + 2 dagar idag. Alltså i din 5:e vecka. Jättekul.
MrsCecilia. Det är väldigt förvirrande med begrep. Men du är i din 5:e vecka. Med 4+ ?. Dagar fullgått. När man pratar med barnmorska eller läkare uppger man fullgått tid. Hur mycketvsom har passerat. Veckan du liksom är i har du ännu inte passerat. Förstår du? Du kan också räkna ut i från att den 5 dagars blasto blev befruktad 5 dagar före den blev satt in, och din mens var 4 dagar före befruktning. Då har du också cirka samma datum. Du kan inboxa mig om du undrar över något, så kanske jag kan svara.
Jag skrev 4+? För jag kommer inte ihåg vilket datum du satte inn. Men du kan också gå på www.ivfconnections.com/forums/content.php/749-IVF-Due-Date-Calculator-by-Date-of-Transfer-Retrieval-Ovulation-or-Insemination och skriva in datum så får du se hur långt du kommit.
Jag hade blödning vecka 6 och 11. Fick besked av Riga att ökad progestron, och ta ascorutin i 5 dagar. Om du inte har ascorutin så kan du ta C-vitamin minst 1000 mg. Så skulle jag sluta med Trombyl, men fick fortsätta med Fragmin sprutorna. Det är vanligt med blödning vid ÄD för våra slemhinnor är så sköra, men man är ju också rädd att man skal blödning ut, och att man därmed mister.... Jag hade bara blod på pappret när jag var på toaletten, så inga direkta mängder, men det finns flera på forum som blött ganska mycket, utan att det hänt något. Har du inte något telefon nr. till någon koordinator i Riga? Kram
Men jisses vilka värden Mrscecilia!!! Grattis. Det höga värdet tyder nog på att bägge äggena fästit. Och som regel räknas det att värdet ska dubblas på 48 timmar. Men du låg ju inte så långt undan det. I värsta fall kan det vara att 1 ägg släppt, och det är därför du fått blödning, men det behöver det inte vara. Kom ihåg man blöder lätt vid ÄD och endå lättare med tvillinggraviditet! Grattis, igen. Stor kram
Jag menar att det är tryggt att vi får lite olika netrappningsskjema. Det visar ju att det är individuellt. Tyckommig, du har väl 2 små i magen. Det är nog därför du ska gå längre. Jag gjorde också det, med mina tvillingar. Men i tillägg önskar jag att tro att vi blir individuellt anpassade.
Mrs Cecilia, vad säger Riga att du ska göra? Förstår din oro, när det då är hela tiden. Har du varit hemma från jobb? Alla rekomanderar ju vila, vila och mer vila när man blöder. I tillägg borde du ju få råd. Jag fick ökad progestron, ta ascorutin och sluta med Trombyl. Hoppas att det slutar snart.
Idag var jag på sista ul före kjeisarsnitt 1/7. Bägge killarna väger nu över 2500 gr. Allt var bara bra. Nu är det bara 2,5 veckor kvar :)
37 + 5 imorgon. Då ska jag ta ks och Äntligen få möta mina tvillingpojkar. Detta blir spännande. Lycka till alla ni som strävar och kämpar, ge inte upp!