Hej igen.
Jag säger inte att jag har något facit. Men efter att ha satt in embryon som var av topp kvalitet, men fortfarande inte sett en tillstymmelse till pluss, så hade jag lust att testa något annat.
Detta hjälper garanterat inte alla! Men jag är i alla fall övertygad om att det hjälpte mig.
hade mycket kontakt med klinik Serum i Grekland, som har detta som standard behandling, för de som inte blir gravida vid första försök. Där testar dom i tillägg för bakterier i livmodern, som kan vara med på att skapa en "ogästvänlig" miljö, och göra till att ägg inte fäster.
Diskuterade detta med Riga, som menade att det inte skulle spela någon roll.
I tillägg som jag nämnde så är jag engagerad uppfödare, och vet hur man gör när en tik inte tar seg med valpar.
Ang. blodförtunnande så har alla mina prov visat att jag er blod som är segt…. I tillägg har jag 4 myom i livmodern, som också super till sig näring, och hindrar blodgenomströmningen i livmodern. Det är också fakta. Men Riga menade att detta inte skulle hindra mig från att bli gravid.
Igen - det kan ju vara möjligt. Men jag hade lust att testa till 110%, för efter att ha fylt 46 år, kände jag att det er NU ELLER ALDRIG!!!!
Jag tror att ska man prova med mediciner eller testa saker, så bör man själv vara 100% säker på varför och av vilken anledning. inte bara stoppa i sig för att någon annan gjort det.
När det är sagt, så antar jag att ni förstår vad jag menar.
Här är mitt skjema- för när mina tvillingpojkar blev till :)
Jag tog Procren dpt sprutan 2/10 - fick da mens 9/10. Fick besked att starta med Progynon 16/10. (efter undersökning 15/10)
Samtidligt startade jag med: 3x5 mg prednisolon 1 gång pr. dag 1 x 100 mg doxycyclin 2 gånger pr. dag (pencillin) 1 Fraxeparin (Klexane, fragmin) varannan dag (spruta med blodförtunnande) 1 trombyl 1 gång pr. dag + Progynon 3 gånger pr. dag
Började med Utrogest (Progestreron) 30/10, - Utrogest 100 mg x 4 – 2 gånger pr. dag Ökade dosen med Prednisolon till 4x5 mg 1 gång pr. dag Ökade också Fraxeparin (klexane) till 1 gång pr. dag Samma som tidigare med allt det andra (trombyl, doxycyclin)
Jag hade insätt den 2/11 med blastocyster. Behöll alla medisiner, (ökade Utrogest till 4+2+4 à 100 mg) men allt annat i samma dosering.
Efter att jag testade pluss, så trappade jag ned prednisolon till 5 mg pr. dag. Slutade med Doxycyclin och tog 1x250mg Azithromycine, morgon och kväll i 5 dagar. Stoppade i 5 dagar med Azithromycine, så upprepade jag detta två gånger till (start/stopp)
Resten av medicinerna har jag fått nedtrappning från Riga, och har hållit mig till den.
Serum i Grekland, använder detta med två typer penicillin, men viktigaste är Dopxycylinet och den doseringen.
Riga hade ordinerat kortison, men i mycket mindre doser än det jag gjorde. Och efter insätt. Jag startade innan.
I tillägg tog jag alltså sprutor innan insätt och tog Trombyl innan insätt.
Om någon vill veta mer, så inboxa mig.
Lycka till.
Kram
Ahm 66