• ahm66

AVA klinik i Riga

Grattsi Tjorvar, med UL! Skrattande Gud va spännande.

Själv drar jag till Riga imorgon. 7 av våra ägg har nu snart blivit odlade i 4 dagar (det var 10 befruktade i måndags) och enligt Riga är de av topp kvalitet.
    2 stk ska sättas in i morgon och då hoppas jag att det är min tur! Drömmer
    Kram

• ahm66

Har ändrat på listan.....

På gång
     sissan - juni fet Tistel -
    ahm66 - första ET ca 7 maj (haft 2 FET tidigare)
    The75-FET juli 

Ruvare: MrsCecilia -  Laparotom 13/2, FET2 3 Maj. TD 16/5,
    Cissi 8101, ÄD 10/5, TD 23/5 
    ahm66 - ET 11/5, TD 24/5

Gravid:
    Mammsen2012 - (första ÄD) Bf 14/10 2012
    ("Minis") Stjarngata - FET Tvillingar BF 2012-06-10
    BollanB - ET 14/11, tvillingar BF 2012-07-31
    Chockad - ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    Tjobabi - 2 embryon 5/9 (första ÄD) BF 2012-05-28
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD), BF 2012-07-10
    Kvickan - ET 9 mars (ÄD 1) Bf 2012-11-26 

Fått Barn: Pysseltomten - Flicka född 120302 Akkie77 
    Theo, född 110622
    The75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Nidra - tvillingar september 2011
    Hoppfull10 - Flicka 111022
    Siv77 - trillingar; en Pojke + två Flickor december 2011
    IVFdagar - Flicka 120120 Ahavamaria - Flicka 120415

• ahm66

Ja, då var man ruvare igen.....
    Denna väntan är ju nästan olidlig, men måste man så måste man....

Alla våra 7 ägg var fortfarande av toppen kvalitet! Jättekul!!!! Jag fick de två största insatta, som nästan blivit blastocyster.  Mitt blodtryck låg i övre gränsland, men det tror jag var för att jag var lite upprymt, och för att det var väldigt varmt.
    Jag tog ackupunktur både före och efter insätt - och tog blodprov för att de skulle kolla koagulering och lite annat. Får svar idag.
    Min slemhinna var rekordstor för mig, hela 12,5 mm så nu skulle väl de små, ha något att bädda sig in i.....
    Nu gäller det att ta det lugnt de 5 första dagarna, och pröva att tänka på annat än att man ruvar....Tungan ute
    Detta kommer att gå vägen !

Kram till allihoppa

• ahm66

Ta HCG provet du Mrs Cecilia. Poänget är att man ska vänta så att det med säkerhet visas, men eftersom du ska ta 2 prov, så ta onsdag og fredag du.
    Blodtryck fick jag nog ta, för jag var så röd i ansiktet, och dr. Fodina frågade om jag brukade ha högt blodtryck.
    Därför blev det taget.
    Blodprov för koagulering är i alla fall vanligt i Riga. Det är ju vanligt att man får Hjertemangyl, barnalbyl, fraximin sprutor eller något annat blodförtunnande medel. Detta är för att öka blodgenomströmningen i livmodern, för att det ska vara bäst möjligt för ägget att fästa.
    Men om man har problem med att blodet inte koagulerar, så kan det vara verkligen farligt att ta såna mediciner, därför testar man!
    Jag har dessutom några myom i livmodern, som visserligen har krympt i storlek, men som också tar "näring" och då är det ändå viktigare att man tar något för att öka blodgenomströmning. :)

• ahm66

Fy va trist med alla minus !!! Vet hur ni känner er, och det är definitivt INTE bra.
    Själv är jag också på ruvardag 8.
    Tycker att det känns bättre än de andra 2 gångerna. Är inte så yr i huvudet av alla progestron tabletter och det känns absolut underbart. Har väl kanske lite mindre ömma bröst, men det spelar ju ingen större roll, för jag har haft jätteömma bröst tidigare, men aldrig plussat..... Foten i munnen
    Så dessa symptomer lägger jag inte så mycket i.

Tänkte som så, att eftersom mina små ägg den här gången satt sig fast, så behöver väl kroppen mer progestron, och därför är jag inte så yr denna gångenFlört
    Har nästan ingen lust att testa mig, men det blir säkert en liten tjuvtest i helgen....
    Blodprov är i slutet på nästa vecka !

Tröstkram och styrkekram till er som fått -
    Tummarna upp för oss Cissi att vi nu vänder tränden !

God helg

• ahm66

Har tagit blodprov idag och hoppas att jag får besked imorgon.....  men jag har haft en del blödningar, så jag är inte speciellt optimistisk.... Gråter Även om jag inte direkt fått mens.

Jag hade verkligen tro på att denna gången skulle det bli! Första färska försöket och ny donator! men men. Jag får vänta och se.  Jag har reagerat på att Riga inte ändrat något som helst på medicinering, när jag jämför med andra behandlingar. Tänkte liksom att eftersom det inte fungerat de 2 första försökena så skulle vi prova något nytt.
    Men jag har fått samma som de andra 2 gångerna, och till trots för toppen ägg, så värkar det gått åt skogen.
    Skrikandes Vet inte vad jag ska göra nu.
    Än du Cissi, hur går det för dig ?

• ahm66

Grattis Cissi !
    Klart du ska tro på det.

Mitt var dessvärre NEGATIVT ! SkrikandesGråter
    Hade ju varit konstigt om det varit något annat, eftersom min blödning ökat, och varit ganska konstant.

Vet fan inte vad jag gör nu. Nu har vi provat 3 gånger i Riga, och de har inte ändrat något på varken mediciner eller något annat. Känner att jag blir väldigt skeptisk på just det.
    Känns liksom om det bara är MITT fel, och min jä.....  kropp som inte vill samarbeta, och att Riga liksom tycker samma sak.
    Efter ET sa Dr. till mig - Lycka till vidare nu, hoppas vi inte ses igen, jag förstår inte detta. Alla andra blir ju gravida, men inte du.......

Jaha du, tänkte jag där jag låg. Då är det alltså bara mig det är fel på. ...... (jag vet ju att det inte stämmer, men ändå)

Det här vi gör är ju lite som "bingo" varje gång. Att 1 ägg är av mycket god kvalitet betyder inte att det fortsätter att vara det efter några dagar. Att en dr. sätter in äggena på just riktig plats, är ju ingenting vi själva kan göra något med heller. Vi måste ju ta det vi få, och så ruva på bäst möjligt sätt. Men det behöver inte bli något i alla fall.... Så har man detta med mediciner, och vad man skal ha och inte, och varför.

Ja, just nu känns det som skit - vi får se hur det känns om några dagar. Gråter

• ahm66

Førsta gangen fick jag dex... Det ær ett myket svagare kortison. De två andra gångerna prednisolon 5 mg. Første gången fick jag sprutor med blodførtunnande, de två andra gångerna har jag fått hjertemangyl. Annars ungefær samla. Lite mindre utrogest denna gången. Mina første var morulor, FET. Sen två blastisar FET. Sista gången två færska morulor. Jag har tagit massa blodpropp, på kuagulerng, immunførsvar, skøldbruskkjertel (tyroxin) och en massa annat. I vanlig cylus har jag som regel 21-24 dagar mellan mens, alltså jag har ganska Kort cyklus. Denna gången blev det ET dag 27, och det tyckte jag var i senaste laget. Men i Riga menade de att det skulle gå bra. Jag ær fortfarande lite skeptisk på det... Jag ær också uppfødare på hund, och med tikar som går tomma, behandlar vi dom oftast med penicillin føre och etter næsta gång, bara før att vara sæker. Men Riga var inte så interesserade att testa det. Vet att andra kliniker behandlar med det ibland, men jag vet inte. Tycker bara att det att inte ændra, liksom bara blir samma, utan att øka chanserna.......

• ahm66

Jag har dr. Fodina. Hon ær jættetrevlig, men de ær lite stressade generellt, tycker jag. Så jag ær lite rædd før att fastna i "løpande band principen". Jag har ni skickat en lång mail till Riga, vi får se va de svarar..... Har væl kurerat værsta sorgen nu (vad duktig man blir på att tackla besvikelser...) Får ta en ordentlig funderare nær Riga svarat på mailen.

• ahm66

Har inte fått några svar, nu har de haft en vecka på sig att svara..... Ska skicka tjat mail till de på måndag! Har mailat lite med Penny hos Seem i aten, och hon svarade direkt och har gett mig några förslag. Får se vad Riga svarar..... Men jag har ju 5 ägg i frysen där, så jag tycker inte bara jag kan byta klinik. Kan tänka mig att du blir nervös cissi. Får du kontakt med Riga? De jobbar ju idag. Har du fått med dig av medicinen som ska stoppa blödning? Hoppas det gå bra, det sägs ju att det är vanligt med blödningar speciellt vid äggdonation! Kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga