Hej allihoppa.
Det är så mycket positivt i tråden för tillfället att jag blir ju helt glad bara att öppna pc !!!!!
Här är min historia för ÄD, har också 4 myom i livmodern, som jag i tillägg varit tvungen att krympa mellan försökena eftersom de växer av progynon.:
Jag drog aldrig över till Riga för inledande samtal och undersökningar, eftersom jag tyckte att det var "bortkastade pengar". De fick ett utrag från min fertilitetsklinik där jag gjort mina IVF försök istället, det sparade vi lite pengar på.
Första ÄD-avbruten då donor blev överstimulerad juli 2011
Ny donor - augusti 2011 - 15 ägg, 15 befruktade - 8 frysta på dag 3, blev inte något färsk ET- avbruten då min slemhinna blödde ut (det blev för sent i min cykel, tror jag)
Första FET- september 2011, tinade 4 ägg som blev odlade till morulor och satte in de 2 bästa - negativt
Andra FET - november 2011. tinade 4 ägg somblev odlade till morulor och satte in de 2 bästa, och fryste 1 ägg, 1 ägg blev destruert - negativt
Tredje FET - februari 2012, tinade vårt sista ägg som blivit nedfruset igjen, det överlevde inte !
Ny donor - maj 2012 - 11 ägg, 10 insiminerade, 8 befruktade, 7 odlade till blastocyster
Färsk ET - 2 blastocyster in - negativt
Första FET - juli 3 ägg tinade, de 2 bästa äggena in - negativt
Andra FET - november de 2 sista äggena tinade och satt in - POSITIVT !!!!!
1 HCG på dag 13 - 2389
2 HCG på dag 16 - 11752
Lite brunt utflod på pappret vid toalettbesök vecka 6
Färsk blödning vecka 9, bara vid toalettbesök. Tog Askorutin i 5 dagar och slutade med Trombyl
Inga som helst symtom för efter vecka 9 !
Började med att jag inte tålde flera lukter, så fick jag illamående från vecka 12 (varade hela graviditeten) Spydde nästan varje morgon.
Fick karpaltunnelsyndrom i bägge händerna vecka 18 - också svullna fötter och ben
Stort tryck på lungorna, och snabbt anfådd, ont i njurarna på ena sidan, eftersom tvilling 1 använde den som boxningsboll
Kunde inte äta efter kl. 7 på kvällen eftersom det kom upp på natten när jag la meg om jag åt sent.
Kan bero på att jag är 157 lång, så det var inte så mycket plats i min mage !!!!
Killarna blev födda på planerad KS i vecka 37+5 och vägde 3145 och 2760. Tv1 i säteläge och Tv2 tvärläge. Så jag var definitivt inte intresserad i att pröva vanlig förlossning.
Killarna är nu 4 månader gamla och allt är toppen!!!!!
I dag har vi 1 års dag sedan jag var i Riga och satte inn mina två eskimåkillar som ligger här brevid mig.
Ha en strålande helg. Om någon undrar något, eller vill ha tips eller råd, så är det bara att inboxa mig.
Kram
Ahm66