AVA klinik i Riga
Jag hade 2389, och var gravid med tvillingar
Jag hade 2389, och var gravid med tvillingar
Mina var nog höga jämfört med många, dag 16 var det på över 11000. Det kan gott vara tvillingar du väntar!!! Spännande.
Jag har googlat.
Jag satte inn 5 dagars blastocyster FET. Då googlade jag : calculate due date after FET och fick fram en fin sida där man lägger inn om man satt in 3 dagars, eller 5 dagars.
Har du gjort vanlig insättning med färska embryon, skriver du calculate due date after IVF och där finns också flera fina sidor.
Man kan räkna både från sista mens, och från befruktningsögonblicket, men det blir ju lite olika beräkningar då.
Andvänder du dessa sidor så får du mer exakt.
Fina tal du hade Maria, god chans för 2 :)
Flera som plussat ser jag !!!
Grattis till er !!
Till er som står i startgroparna, lycka till, jag håller allt av tummar och tår.
Själv var jag på UL igår och fick då se att det var 2 pojkar !!! (jag som var övertygad av att det var 1 av varje kön...)
Allt var jättebra, och de levde rullan som bara den i magen.
Efter alla mätningar blev jag framflyttad från vecka 18+4 till 19+1, så plösligt hoppade jag över i 20:e veckan.
Kan inte känna några direkta sparkar, men som de levde runt i magen så kommer det nog!
Mår fortfarande jätteilla och kräks varje morgon, men kan äta när det gått några timmar.
Hoppas det går över snart.
Ha en fin helg allihoppa!!!
Kram
Takk caspianne, och stort grattis själv! Jo jag vet dette om ändring av bf, men här går de efter en mätkurva, och reglerar bf efter hur stor babyen, eller bäbisarna är. Spelar inte så stor roll. Jag kommer ju att gå täta besök, så de hinner att ändra flera gången. Nästa gång blir 21/3,
Åhhhhh, grattis alla som är gravida.
Och grattis till tvillingarna Zakynthos !!!!
Själv är jag nu i vecka 23 med mina tvillingar och skal på nytt UL och till polikliniken på torsdag.
Tycker inte jag känner så mycket med sparkar och sånt, så jag är lite orolig ibland, men jag har en doppler jag brukar att använda, och då känns det fint att höra deras små hjärtan.
Glädjer meg till att få se dom igen
Alla ni som är i startgroparna, LYCKA TILL !!!!!!!
Igår var vi på nytt UL och gjorde samtidigt en grundig undersökning.
Begge killarna växte som de skulle, och allt såg väldigt bra ut.
De undersökte också blodtillförsel från mig till moderkakorna, och från moderkakorna till bäbisarna, och allt var bara bra.
Så gjore de en koll på mig, och mätte livmoderhalsen och gjorde andra undersökningar, och det såg också väldigt bra ut.
Fick också förklaring att bägge moderkakorna ligger i framvägg, som gör att det är svårare för mig att känna när killarna sparkar eller rör sig.
Men det var full rulle i magen i alla fall.
Så nu är jag i vecka 24, och har bara 1 vecka's jobb efter påsk, sen blir jag sjukskriven. Detta för att jag skal vila, och tvilliggraviditet anses som riskikograviditet, och då blir man sjukskriven.
Det känns faktisk väldigt bra !!!!!
Ha en strålande helg allihoppa.
Hej. Jag har varit på AVA kliniken, totalt 5 insättningar. Innan de delade på kliniken. har också upplevt att behöva vänta, men inte längre än att det gått bra. Jag har alltid flugit fram och tillbaka samma dag, och aldrig övernattat. Med första donor gjorde vi 2 fryseförsök, när jag var 45 år. Färsk försöket blev det inget av, för min slemhinna släppte. Sista ägget överlevde inte upptining. Då hade jag fyllt 46. Vi bestemde oss för ny donor. Första färska försök med 2 blastocyster, negativt. Så nytt frysförsök på rappen med upptinade blastocyster, negativt. Efter en mens, så tog jag procrenspruta, och så var vi igang igen. Vårat sista försök, med de vå sista upptinade Då var jag 46 år och 8 månader. Dessa två eskimåer var tydligen det som skulle till. Jag är gravid med tvillingpojkar i vecka 29, och har hunnit att fylla 47 år! Så det går!!!!! Lycka till!
Grattis tyckommig! Jättekul. Man bestämmer själv över sina ägg, Emmaoper.
Håller allt av tummar och tår!!! Nu är det verkligen DIN tur.