• Redan47

AVA klinik i Riga

Amberiah skrev 2015-08-31 11:07:02 följande:

Fått resultat på mitt HCG. Det låg på 232. :) Verkar helt ok. :)

Det är ju jätte bra! Grattis! Det intressants är hcg nr2, som visar stegringen.
  • Redan47

Dagar oviktigt. Det vi vill se är hjärtslag, så efter det när som helst. Behöver ju anpassa sig till verkligheten och när det är möjligt att få tid.

• Redan47
    Frazze skrev 2015-09-01 08:09:46 följande:

Min gyn ville göra vul i senast v6 så att man kunde se om det var utomkvedskap. Han sa att det ofta kunde bli det med ivf/äggdonation. Men då är frågan? Är v6 samma som v8? Alltså att man struntar i de 2 första veckorna som man egentlugen inte är gravid? El räknar man som vanligt? Får ringa och fråga honom sen om det blir aktuellt.

Hmm.... Du ser inte på ett VUL om du har utomkvedes i buken.....det brukar hcg stegring kunna vara en ledtråd parallellt med att inget embryo syns på VUL.

Så här skriver de på en svensk ivf klinik:

"Det finns en viss risk för utomkvedshavandeskap vid IVF-behandling. Risken brukar anges till knappt 2 % men är också beroende på om det finns skador på äggledarna eller inte. Har man genomgått ett utomkvedshavandeskap, är risken mycket ökad att detta ska inträffa igen, om man blir gravid på naturlig väg. En viss riskökning föreligger då också i samband med IVF - till ca 5%. Om äggledarna är helt bortopererade minskar risken för utomkvedshavandeskap vid IVF, men den blir ändå tyvärr inte helt noll. Det förekommer nämligen i sällsynta fall att en graviditet sätter sig i ett hörn av livmodern."

Som du ser ingen inte större risk....utan bara "viss".

Det normala efterfrågan tidigt UL är att se, vid plus hcg, att hjärtat bildas. Tror det är på 30+ dagar gammalt embryo. När embryot når sin fjärde levnadsvecka.

Jag är nyfiken så jag bokade till dag 35 för att vara på säkra sidan att hjärtat bör vara klart.
  • Redan47

Frazze: äntligen är det Riga resa! Passa på att ta någon kroppsbehandling eller piffa naglar, riktigt prisvärt och avkopplande. Finns en galleria i anslutning till gamla stan, på 5 vån där finns det samlat. Lätt att googla på Riga o galleria, så kommer det upp.
    Det är små rum med tv/dvd som hjälpmedel. Vi var tillsammans och liksom stötta varandra även här. För att dämpa prestationen och istället skapa en egen bubbla med intimitet. Ingen tidtagning men det kan nog lätt kännas så för mannen. Det blir så instrumentellt hela processen, så för oss har det varit viktigt att göra tillsammans, vårt projekt. Vi har lämnat bidrag flera ggr, och min man föredrog de ggr jag var med, att det blev en annan press o känsla den gången han var på egen hand.

• Redan47

Många som använder lutinus har din erfarenhet med lite strimmor. Visst är slemhinnor sköra, prova utrogest oxå vaginalt, köp i Riga. Lutinus Staven kanske skaver lite efter varje dags användning....
    Men endometrium släpper inte av progestoron, tvärtom!

• Redan47

Grattis frazze! Äntligen ett del mål avhakat. Njut av att vara gravid till motsatsen bevisats!

• Redan47

Symtom säger inget om huruvida embryot fortsatt utvecklats ! Du ni är så fulla med graviditetshormon, vi har ju ställt in kroppen på att vi är gravida. Så kemiskt gravid är du!

Ha tålamod, ta ditt hcg när det är dags. Eller idag... Eller varje dag.... Ja dag 6 kan det visa på blodprov.... Eller bara gilla läget. Så här är det, väntans tider. Nervigt, men du kan inte påverka läget- nada. Gör något roligt och njut sv livet när det pågår. Kram

• Redan47

Fragmin är viktigt att du fortsätter med. Om du blöder kan du tillfälligt sluta med trombyl.
    Du kan göra blodprov hcg. Blödningar är mer vanligt än ovanligt.
    Av mina 10 ggr så blödde jag vid det riktiga plusset. Håll ut!

Svar på tråden AVA klinik i Riga