• Redan47

AVA klinik i Riga

Frazze skrev 2015-10-05 09:57:09 följande:
    Jag mailade min kordinator och hon sa att man går efter et! Så att jag är i v5 idag. Jag frågar min gym sen när jag ska in på vul hur han tänker. Jag tror oxå han går på Äp!
    Babymed länken tar hänsyn till embryots ålder vid insättning .
  • Redan47
    PeeWee44 skrev 2015-10-06 10:46:55 följande:

Hej, jag undrar om ni som går på IVF Riga och gjort immunutredning i Aten har sagt det till dr Fodina? Vilka mediciner dr D har rekommenderat? Jag ska sätta igång med mediciner nu när mensen kommer i veckan.

Svarat i Aten tråden. Men tillägg, det är klart du inte behöver ... Du gör dom du vill.
    Du är kund, köper de tjänster du vill ha,,,car du vill. De får ju betalt ändå :)
  • Redan47
    Rosen 76 skrev 2015-10-09 13:31:37 följande:

Gravid med ett hcg igår dag 11 på 184!
    Låååång väg kvar men är SSÅÅÅ lycklig :)

Så skönt, vilken lättnad! Stort grattis! Det kommer hå vägen! Absolut!!!!
  • Redan47

Frazze. Att göra ÄD resa, ska man räkna med 3 försök.... Som sagt du plussade, alltso fäste embryot och det är ju ett jätte bra utgångsläge plus ni har i frysen att tillgå. . Kortison 10-15 mg, 1 tromyl och fragmin skulle jag absolut införa till dina försök, utan att blinka, utan några prover. För detta är ju en standard behandling som tex i Aten. Då klarar du enstor del av immun attack, som alltid ingår i en transplantation. 
    Prislistan på FET har ju kliniken. Övriga priser och resvägar vet ju bara du hur du vill och kan göra. 
    Det är lätt att bli nedslagen av ett minus, när förhoppningarna på ÄD är stora och statistik på 60% att lyckas. Du ni får bestämma er för ert mål och vägen dit. Då blir resan lugnare. Så har det varit för oss. Det kommer gå, det är bara en tidsfråga!

• Redan47
    trex2013 skrev 2015-10-14 19:10:29 följande:
    Följer er tråd fastän jag går via Serum i Aten. 
    här kan du finna bra info om blastocyster och dess kvalité/gradering.
    Lycka till nu!

http://www.advancedfertility.com/blastocystimages.htm

Jo, men klinikerna har egna system... Ej standardiserat.

Frazze du behöver därför fråga fodina om översättningen vid deras klinik.
  • Redan47
    Frazze skrev 2015-10-15 06:34:54 följande:
    Ja om de ändå svarade någon gång! Har bett om papper på testresultstet där det står att jag har trombofilia typ 5ggr nu, men det undviks in i det längsta. Grrrrr!
    Det är en koaguleringsrubbning, trombofili.

www.ismaap.org/index.php%3Fid%3D445&print%3D1&no_cache%3D1
  • Redan47

Det är ju bara att din gyn skickar remiss på en ny provtagning och passa på att ta "alla". Då har du svar inom ca en vecka.
    Sedan finns som sagt, problemet att detta, koagulera, uppstår i kroppen efter/vid transfer som en biologisk process art stöta bort embryot.

Och trombyl o Fragmin är mkt vanligt att sätta in "förebyggande", ovadsett du har diagnos på koaguleringsproblem,vid tidigare missfall o problem att fortskrida grav. Kanske din gyn inte är så insatt i IVF. Min svenska gyn i min lilla stad, helt inne på dessa behandlingsmetoder och har i ich för sig erfarenhet från ivf i sitt arbete utomlands.

• Redan47

Grad på våra embryon - det har jag ingen aning om! Det säger mig inget och tror inte Riga heller sätter in "skräp". Våra var Expanderade blactocyter, det vet jag. Mitt problem är min slemhinna. Ej embryo kvalité.

Ps Finland inte heller framkanten på ivf forskning. Vi är små länder.... Se USA klinker ich tex UK Grekland mfl hur de ser på ivf problem. Br bravermans hemsida finns mkt läsning på.
    I Sverige så tar man typ ingen hänsyn till endometrios...tex. Ivf försök efter det andra , gratis försök åt spillo...Psyk lidande.
    De kvinnor med något problem o hinder o flera misslyckade försök bakom sig, har inte lyckats i Finland. De söker vidare. Vissa klinker passar jättebra och goda resultat för många, men inte de med "underliggande problem".
    Och tror kliniken inte på att behandla immunproblematik inkl koagulering , ärrbildningar, endo mm mm, så blir det fortsatt minus för oss. Tyvärr krävs det mycket engagemang av oss redan uttröttade av misslyckanden att söka och söka info. Prova olika "tro" och erfarenheter.

Jag var helt slut när det väl nu tog sig på riktigt. Liksom luften gick ur mig. Men idag, så ÄR det värt det! Både monetärt o resurser som energi o känslor. Lyckades m mÅL/ det ska gå!

• Redan47

Vontal: ja du behöver en gyn här. Du behöver mäta slemhinna npgra ggr. Provtagning av hiv mm prover fu o din partner remiss på det. JSg bor i Östergötland har en gyn på min ort. Inboxa. Jag svarar om några dagar.,, ligger på förlossning just nu.
    Jag har åkt till Nyköping werlabs.se har avtal m unilab på sjukhuset där. Via dem kan mi ta de prover s behövs, kan va svårt att få remiss om du inte har kontakt m er ivf klinik.

• Redan47
    Amberiah skrev 2015-10-24 19:31:37 följande:
    Tack! :) Men jag ska kolla med Veronika om det verkligen stämmer eller om hon har räknat fel.

Har googlat och har inte hittat en enda som använt till v 16. Men sonen slutade jag i v 11.
    Intog utrogest t v16-17.
Svar på tråden AVA klinik i Riga