AVA klinik i Riga
Ullisa; när jag läst om hcg, det som framkommer är att det inom ivf världen (USA , uk) är mycket vanligt med upprepade prover på hcg. Just för att se den kontinuerliga stegringen. 3 mätpunkter är alltid i all matematik säkrare! Vi vet heller inte exakt när ägget fäster, starten på hcg produktion, individuellt med hur stor koncentration hcg är, finns inga exakta facits ,rätt eller fel. Bara att det under en tidig period ska fördubblas mellan 48-72h. Vilket ger indikationer på embryots kvalité. Men, det finns undantag här oxå. Senare i graviditet avtar den.
Vi kan omöjligt få svar bara våra oroliga tankar i spekulationer. Tyvärr eller bra att den mest kritiska livsavgörandet är fram till V8, därefter sjunker missfall risken ytterligare. I ditt ich mitt fall är det mest troliga att det varit genetiska fel, tex Downs, på våra embryon alltså, äggen fäste ju i oss , det kritiska som har med vår värd kropp. Jag kände sorg för förlusten, hoppet och lättnad just att det slocknar istället för kritiska KUB/nupp test senare...kram. Vi satsar på nästa ! Kram