• azurea

AVA klinik i Riga

Katt12 skrev 2014-06-11 12:50:00 följande:
    Åh vad tråkigt om nya Riga inte han hantera avvikelse på ett bra sätt... Efter 7 IVF vill jag bara söka hjälp hos ngn som orkar bry sig... Vad säger ni som gått på gamla Riga om detta, hur är deras engagemang?

Jag är fantastiskt nöjd med gamla Riga än så länge, vi har Veronika som koordinator och dr Lankutins (stavning?) som doktor, och känner mig oerhört trygg med bägge. Jag vet också att Veronika sade till min sambo att hon i stort sett är on-call 24/7 och ber om ursäkt nästan om hon inte bevakar mailen under helgens alla timmar. Jag upplever också att hon brinner för sitt jobb. Jag har upplevt en genuint, personlig omsorg och de har tydligt och klart svarat på alla mina frågor jag haft. Nu har jag dock inga problem än så länge, och har ingen egen erfarenhet med hur de tacklar svårare fall, men jag hade nog inte kunnat begära ett bättre mottagande tror jag.
  • azurea

Nu har jag fått svar på mitt första blodprov. Det stod resultat: 304!

Vad utropstecknet står för vet jag inte.

• azurea
    Redan47 skrev 2014-06-11 14:57:53 följande:
    GRATTIS!!!! det utropstecknet står säkert för : GRATTIS! GUUUD vad glad jag blir! Riktigt bra värde- satte du in två, minns ej... blodprov 2 idag eller?

Haha, ja så kanske det är, extra bra .

Jag satte in två och ska göra mitt andra test i morgon. Ska se om de kan sätta prio på provet så det inte tar 1.5 dygn att få resultatet.

När ska du ta ditt första blodprov?
  • azurea

Då har jag fått svar på blodprov nr 2 och värdet var över 1400, dvs lite mer än x4 på 48 timmar. Kan det betyda att bägge fastnat?

• azurea
    annaba skrev 2014-06-13 15:15:31 följande:
    Goda nyheter i Riga. Alla 10 äggen har klarat natten och börjat dela sig till embryon.

grattis! Hoppas på att de överlever vidare!
  • azurea
    annaba skrev 2014-06-13 16:44:05 följande:
    2 tillbaka blir det om det finns med bra kvalitet. Ingen av oss har barn sen tidigare och med stigande ålder så är två på en gång snarare en bonus än belastning.

Det var så jag resonerade till slut också, men jag velade verkligen om mitt beslut.
  • azurea
    Redan47 skrev 2014-06-16 15:21:07 följande:
    Hej! Jag har haft full tid med mitt barn barn 6mån och vänner och jobb. Denna juvel, vill vara med 100% när hon inte sover, så jag praktiserar bärsjal till stor belåtenhet både för mig och juvelen. Så ovanligt nog ingen tid för FL. Idag åkte flickan hem. 
    Jag tänkte göra ett HCg denna vecka, osäker på när. Ska kolla mina papper från kliniken. Pga pregnylen som jag inte gjort några tester hittills. Cool
    Låter som om du varit avslappnad mentalt under din ruvning. Det är förhoppningsvis rätt medicin!!
  • azurea
    Redan47 skrev 2014-06-17 11:20:48 följande:
    Mail från peny: congratulations! Take bloodtest. The pregnyl is out of the system by now.

Är detta på riktigt?

Om så är fallet är det ju magiskt. Jag ryser. Hoppas hoppas!
Svar på tråden AVA klinik i Riga