• azurea

AVA klinik i Riga

Den här väntan efter blodprov nr 2 på att få veta om det är någon aktivitet/hjärtljud på kommande VUL är ju rätt olidlig. Och man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det inte växer då man inte har någon indikation på hur det går.

• azurea
    Redan47 skrev 2014-06-18 12:37:19 följande:
    Ja det kan jag förstå. Hur lång att vänta är det för dig? Du hade höga värden så de i sig är väldigt positiva ... Sedan väntar VUL - det är nog två tror du inte det?

Jag har tid 1 juli, och tror nog ingenting i dagsläget. Men visst vore det kul om det var två. Läskigt men kul
  • azurea
    Redan47 skrev 2014-06-18 13:05:53 följande:
    Hur såg hcg värden ut? 300 något och det andra? Tror inte jag läst det....

1 juli är ju som en evighet. Det är ju som ruvardagarna. Men det är väl så det är, ständig väntan ich nya kölappar på delmål denna resa . Psykiskt påfrestande. Vi är nog hårdhudade allesammans som går denna väg.

Spännande iallafall för dig!

Värdena var 304 och 1411 om jag kommer ihåg rätt.

Jag är så ledsen för att det inte visade sig vara ett plus äntligen för dig. Har gått tillbaka långt i tråden och följt din kamp och det finns ingen jag hoppas ska få ett plus så starkt som du.
  • azurea
    Redan47 skrev 2014-06-18 16:58:31 följande:
    Vad rörd jag blir av dina ord. tack.

Din stegring är ju jätte fin. Inga tvivel på utvecklingstakten där inte! Det är ju inte antalet hjärt som är prio utan ATT det finns hjärtfrekvens! Visst är det så, tänker jag. Kommer nog komma tårar den dagen jag får uppleva det, ojoj.

Absolut, det är det enda viktiga. Att det är hjärtaktivitet. Mitt första missfall var ett MA där jag själv var på UL och det upptäcktes att det slutat växa 3-4 veckor tidigare. Då gick jag själv och var inte alls beredd på beskedet. Sen tog det 3 mån, två cytotec-behandlingar, en skrapning och två vändor på sjukhuset innan det var över (fysiskt). Visste inte att man kunde blöda så mycket utan att tuppa av. Det går jag gärna inte igenom igen.

Du är så stark som orkar peppa oss andra igenom det här och du är en icke sinande källa av kunskap med svar på de flesta av alla våra frågor. Tack!!
  • azurea

Själv upplever jag att flera andra i tråden gått igenom så mycket värre upplevelser. Men tiden läker ju, tur det. Jag önskar alla härinne en fantastisk midsommar, trots det skiftande väderläget. Och med risk för att upprepa mig, tack alla för att ni finns och delar med er. Delad kunskap ger trygghet, delad sorg ger styrka och delad lycka ger glädje. Här får man ju allt!

• azurea

Varför är det dåligt med högt TSH-värde? Jag hade nämligen ganska högt när jag gjorde IVF-utredning för några år sedan, men har ingen koll på om värdet ändrats nu. Men bör man ta upp det i så fall med AVA?

• azurea

Jag läste på lite om det. Förstår att det inte alls är bra med högt värde under första trimestern. Mitt värde var 2.8 för drygt ett år sedan men tror inte jag mätt det efter det. Jag har mailat AVA om det så får vi se vad de säger.

• azurea

Visst borde man kunna gå till vanliga vårdcentralen och be dem kolla TSH om man är orolig för för högt värde?

• azurea
    zaq1234 skrev 2014-06-21 16:03:23 följande:
    Azuera vad har du för symtom då? Som gör att du vill kolla värdet?

Jag har alltid varit trött av mig, *väldigt* trött, men dessutom är jag en stor konsument av sojaprodukter (vilket jag slutade med omedelbums idag kan jag säga), dessutom känner jag igen alla mindre symptom som listas vid hypotyreos så som frusenhet, torr hud, torrt hår, sämre minne, you name it. Dessutom var mitt värde relativt högt redan för ett år sen, bävar lite för vad det kan vara idag. Mest rädd för att embryot/blivande foster inte utvecklas som det ska. Men jag ska kolla upp det på måndag, är på tjänsteresa mån-ons utomlands så jag kan inte gå till husläkaren förrän på torsdag ändå, men vill kolla det innan jag går på semester och åker iväg veckan efter. Bra om jag ev behöver viss medicin med mig isf.
Svar på tråden AVA klinik i Riga