• azurea

AVA klinik i Riga

Sitter på labbet och väntar på att få ta blodprov. Min husläkare ville ta flera prover förutom TSH för att vara säker. "Får jag det?" frågade han. Ta vad du vill sade jag . Hoppas ju inte på för högt värde, gränsen i Sverige är ju numera 3,5 men han sätter nog in medicin om det överstiger 3.

• azurea
    Redan47 skrev 2014-06-26 11:38:11 följande:
    Azu kolla in länken jag la in om detta med tsh. Det bör läggas in redan vid 2.5- 3! Viktigt att ligga runt 1 för att bibehålla graviditet som säkerhet. Kram

Min läkare var gullig nog att ringa och lämna resultaten på mobilsvaret som redan kommit. TSH=1,5. Jätteskönt! Fast jag hade lite lågt blodvärde tyckte jag nog, trots att jag äter ganska mycket järntillskott, 118. Ska maila och fråga honom om det. Sockervärdet helt normalt. Men det föll en sten när TSH låg så pass lågt.
  • azurea

annaba: Jätteledsen för ditt minus, starkt att vända fokus mot nästa mål direkt. Vilken resa du gått igenom, alla tummar för att frysisarna funkar!

• azurea

Redan: Tack för informationen! Äter mycket tillskott men ska tänka på vad som påverkar upptaget också. Och mumsa jordgubbar! I övrigt mår jag förvånansvärt bra. Inga biverkningar förutom lite trötthet och huvudvärk. Annars känner jag mig som vanligt. VUL är planerat till tisdag så jag är lite nervös faktiskt. Vill ju gärna höra de där hjärtljuden.

• azurea

Fasiken också, råkade få i mig rimmad torsk igår till middag då jag upplevde att den var tillagad. Borde ju googlat innan. Nu är jag orolig .

• azurea

Tack skade, du har lugnat mig en del. Det var restaurangmat så förhoppningsvis var den nyrimmad. Dumt misstag bara .

• azurea

Idag har jag gjort VUL nu när jag snart går in i vecka 8 och det visade glädjande nog på två (!) små bultande hjärtan som verkar frodas därinne. En visade sig från sin bästa sida och såg nästan ut som en liten pepparkaksgubbe med två utstående armar, lite gulligt. De mätte dem och de verkar precis i fas storleksmässigt. Hoppas det håller i sig! *lycklig*

• azurea

Tack allihopa! Lite läskigt är det. Och det som bara var 15% chans att bägge skulle fastna om de fastnade.

Jag har en annan fråga. Hur aktiva är ni som varit/är gravida fram till v12-13? Varför jag frågar är för att jag är ganska aktiv inom golf (mycket core som används där) och har fått besked att jag inte bör spela av Riga, eller snarare "do not play with full power". Well... det är lite svårt att inte använda magmusklerna när man spelar. Men jag får ruggig abstinens, och vill gärna spela, om än kanske lite lugnare/lättare. Men jag vågar ju knappt göra någonting just nu och känner att jag går upp i vikt bara av att inte röra på mig så mycket.

• azurea
    Fru84 skrev 2014-07-01 20:02:07 följande:

Azurea - när vi gjorde försök i Sverige sa dom att man kunde leva helt normalt. Men jag tar det alltid lite lugnt. Har en vän som tränar jätte hårt på gym och har gjort hela graviditeten.. Bebis ligger ju jätte tryggt och ingosat där inne. Men som sagt så blir jag alltid lite nojig och tar det lite lugnt. Träning är ju väldigt bra. I lagom dos :)

Låter betryggande. Var det IVF eller ÄD ni gjorde då? Det kanske är annorlunda tänkte jag? Och jag vill mest ut och röra på mig och spela, vilket är min motion. Det är ju hyfsat lågintensivt eftersom man promenerar, jag var mest orolig över att man inte får göra så mycket situps etc enligt Riga och att man faktiskt använder mycket magmuskler när man spelar golf, medvetet eller omedvetet.

Men jag vet faktiskt inte om jag klarar mig utan att spela haha .
Svar på tråden AVA klinik i Riga