• ahm66

AVA klinik i Riga

Så tragisk smugs.....

Som jag sa så är det som en berg och dalbana. Upp och ned, med en helvetes fart..... !!!!

Jag blir så osäker på det här med kliniker. För när man läser så har många av klinikerna helt olika upplägg, med undersökelser, medicinering både före och efter insätt. Det gör liksom att man blir ennu mer sczizofren..... Kan ju vara att det ena passar bättre för en person och det andra bättre för en annan.

Jag har provat att fråga varför det skiljer, men inte fått något svar. Det gör att man blir väldigt nojig!

Ska jag satsa allt på min sista eskimå, ska jag ta ett helt nytt försök, eller eventuellt byta klinik eller till och med land ???????

Är det någon som bytt, för att sedan lyckats ?

• ahm66

Men gud va spännande BollanFlört
    Grattis!!

Ha en strålande jul allihoppa!

Själv ska jag nedregleras med Procen/Zoladex 30/12, så får vi se vidare.

KramHjärta

• ahm66

Håller tummarna för dig abcd1234 Hjärta
    Önskar er alla ett gott nytt år - Lycka till vidare ! Solig
    Kram

• ahm66

Flyttar mig till ”på gång”.
    Var satt upp på innsätt av min 3:e FET 24/2 – men det kanskje blir uppskjutet.Skrikandes

På gång:
    Tistel - ?
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  Operation 19/12 och FET 3 - 2012
    Kvickan - ET 9-12 mars (ÄD 1)
    ahm66 - tredje FET 24/2 ?

Ruvare:
    Smugs - ET 24/11

Gravid:
    Mammsen2012 -
    BollanB - ET 14/11, tvillingar BF 2012-07-31
    Chockad - ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    Siv77 E- T 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam. Födda?
    Pysseltomten - ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Tjobabi - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Nidra - tvillingar september 2011
    Hoppfull10: Flicka 111022
    IVFdagar - Flicka 120120

• ahm66

Ja, efter allt detta blir man ju sprut-expert!!!!!  Jag var ju jättefeg på sprutor förr, men nu är man härdad!

Jag var på ny VUL idag, och min slemhinna hade växt ännu lite mer. Ingen fattar någonting. Jag skulle ju vara på tunn hinna efter nedregulering 2 månader på rad. Men men. Ingen har sagt att jag är normal.... 

Så nu blir det progestron i 10 dagar, så stopp,  för att provosera en blödning och att hinnan blöder ut. Så startar vi på igen med Progynova. Ny tid för FET blir ut i mars, typ vecka 11. .....   Blääääääää.

Så flygbiljetten jag köpt till den 24/2 är rätt i dass - och detta var första gången jag köpt billjett tidigt, bara för att spara lite pengar. Det var INTE smart {#emotions_dlg.djavulsk}

Ha en strålande helg allihoppa !

• ahm66

Ja, då har det äntligen hänt något. Efter att min kropp totalt missförstått detta med att vara nedreglerad, så fick jag ju ingen mens! Var tvungen att ta progestron för att få slemhinnan att blöda ut.
    Nu är jag äntligen fått mens och kan derför starta på nytt !

Datum för insättning av min sista eskimå är 9/3 !  Då är det bara att hålla tummarna att först vår eskimå klarar upptiningen, och sen att den klarar att klamra sig fast efteråt.

Drömmer

Grattis alla ni som plussat i det sista, verkar vara många, så nu måste det faktiskt vara MIN tur Hjärta !

• ahm66

Hjälp va många som plussat, är gravida eller fått nu !!!!!  Skrattande
    Satsar ben-hårt på att det nu blir min tur.  Drömmer
    Vi har insättning hos AVA Riga på fredag 9/3. Detta blir 3:e gången gilt!

Lycka till alla andra och super grattis till er som plussat eller fått.

• ahm66

Pest och pina! Gråter
    Vår sista eskimå överlevde INTE upptining. Så då blir det inte någon insättning till mig imorgon.
    Då var totalt 12000,- i flygbiljetter, 5 gynundersökningar à 1000,- och 2 Procren dpt à 1500,- stk rätt i dass.
    Altså 20000,- fattigare och inte ett endaste steg närmare någon baby.....
    Är totalt deppig nu.  Vet inte vad jag gör framöver.
    Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle bli "en av dom" som kämpar med näbbar och klor för att få en baby, kosta vad det kostar vill. Där ekonomi, hälsa och livsstil får komma i andra hand. Och detta med baby blir alfa omega.....
    Tycker ju inte själv att jag har det så, men summerar man upp allt -så är jag nog på GOD VÄG !!Skrikandes

• ahm66

Riga säger inte så mycket.....
    Jag har tryglat och bett om ett ev. embryodonation - även fast de egentligen inte har det. Men de har sagt nej till det.....
    Så det var det!
    Jag ska då sluta med alla tabletterna, (östrogen+progestron)  för att så få mens.

Sen är det väl upp till mig!

Nytt försök eller inte ?    Fortsätta hos AVA Riga, eller ny plats ??!!

Gudarna vet. Just nu är jag väl inte specielt mottaglig för något. Jag menar, det käns som om de bara säger:
     SYND FÖR DIG !   Men så är det. 

Jag är egentligen nöjd med Riga, men har flera gånger väntat på mail som är jättebrådis, och det käns lite som "löpande band" prinsipen, och massproduktion liksom.   Men de värkar vara kunniga och det är rent och fint. Men som sagt lite väl mycket:   fort inn - fort ut.........

• ahm66

Hemma från jobb idag..... Gråter Förkyld i tillägg och då är det enkelt att tycka synd om sig själv. Min man vill att vi kör på ett nytt försök på en gång, och jag har skickat mail till Riga, men inte fått svar.

Har också fått erbjudande med embryodonation från Serum i Grekland, fick mail från Peny idag, men det går inte några direktflyg till Aten härifrån i lågsesongen, bara på sommaren. Så en biljett inebär flygbyte 2 el. 3 gånger och ca 6000,- så det blir väl kanske inte aktuelt. Jag slutade också med alla mediciner igår, så det kan jo kanske vara för sent om jag tar flyg till Aten och får en insätt på måndag.....   Men det kändes skönt att någon kom med en lösning ialla fall, även om det inte går.

Grattis Bollan, 2 killar !!!!!   För alla er som lyckas, och är glada, inte känn att ni får dåligt samvete för oss som inte är där...  Det är ju för att ni lyckas som vi orkar att förtsätta - ni ger oss den motivationen vi behöver.

Jag ska nog resa mig denna gången också, det är jag van vid. Men i helgen blir det att tycka lite synd om sig själv och gotta sig lite idet. Sen är det bara att kavla upp ärmarna och samla ihop livet igen.

Stora kramar till alla

Svar på tråden AVA klinik i Riga