• Redan47

AVA klinik i Riga

Zaq förstår din misstroende ... Kände oxå så. Men det facto är att det fortfarande finns chans för plus , men inte på Stickan för de. Blodprov det enda säkra svaret - men kom ihåg du behöver göra två för att se förändring en. Kram tänker på dig!

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-06-07 16:08:46 följande:

Zaq jag plussade inte förrän dag 12...så lugn o fin nu skall du se att de blir ett plus för dig med:)

Sur som ättika är jag nu...min mens har aldrig strulat innan på Femasekvens ,kommit på samma dag varje månad hela hela tiden men INTE denna gången bara för jag skall igång med hormonerna mensen skulle kommit senast igår o den verkligen lyser med sin frånvaro suck suck...

Så typiskt! Fick den erfarenheten jag oxå denna gång.... Drog ut en vecka mot min plan . Jaja, det blir när det ska;))
  • Redan47

Tack alla ni här inne flr lyckönskningar ich alla hejarop under gång!

Wonders vågar 3, ja, jag hoppas ju ett ska fastna iallfall . Men det finns Dock vetenskap som visar att transfer av 3 ej ökar chansen mer än två. Snarare tvärtom , så det brottades jag med... Huruvida frysa ner ett igen eller ej.

• Redan47

Avamaria: jag fick klåda och obehag efter progestoron Mic, men jag tar utrogesten vaginalt nu istället! Utan de besvären....Aten är väldigt bestämda på att de ska tas vaginalt. Så jag satte gång ett sök på denna skillnad i ordination mellan Riga o Aten....

Följande resultat, ett utdrag fr utrogest bipack:

"This medicine is prescribed for disorders related to a progesterone deficit: By oral route :

- amenorrhea : primary and secondary,

- premenstrual disorders

- bleeding (due to fibroma, ...),

- therapy of the menopausal symptoms (complement to estrogen therapy).

By vaginal route to help pregnancy, in particular:

- in the case of preterm labour,

- during in vitro Fertilisation cycles. (IVF)

For all other Progesterone indication, the vaginal route represents an alternative to the oral route, in case of adverse events due to Progesterone (somnolence, dizziness) or in case of contra-indication of the oral route severe hepatic disease."

Det är så att detta läkemedel passerar allt genom levern och ska inte tas i de mängder vi tar oralt överhuvudtaget. Förbryllande hur Riga kan välja förbise detta som kommer från tillverkaren. Det enda är att blodvärden på progestoron ger ju jättefina värden med oralt intag men ej hälsosamt....

Zaq: hcg <5 ej gravid , på blodprov kommer det stå om du inte är gravid.

• Redan47

Plus de artiklar jag tagit del av vid jmf av olika progestoron sim luteal stöd vid ivf så är det bara utrogest vaginalt intag som nämns! Så nu går jag helt på den vaginala linjen och blir inte ett dugg så "sjuk" sim jag blev av yrsel bollarna när jag mumsade 600-800mg /dygn.

• Redan47
    azurea skrev 2014-06-08 13:08:38 följande:

Redan47: gamla kliniken i Riga var väldigt noga med att jag tar utrogest vaginalt, har inte hört dem ordinera det oralt någongång. Jag frågade t o m mer än en gång.

Det låter bra! Men dr fodina - Ass Jelena ordinerar oralt....

Micro : har flr mig fick en blödning men den blev något försenad. Vill icå minnas att jag började östrogen behandlingen innan enligt planen . Ang donator... Inga kommentarer alls. Vi skickade in vår önskelista. Sen var det inget mer med det. ET enligt plan till slut.... Lång väntan utan besked, flr att sen snabbt ge sig iväg! Så räkna med att det blir som planen säger. Nu är ni på ÄD banan icå! Grattis
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-06-08 15:07:04 följande:

JA nu kom mensen så imorrn är jag igång med progynon igen jippi äntligen bara några dagar för sent då hinner
    FET bli innan midsommar som vi planerat:):)
    Har ett stå med 2 embryo och ett med 3 embryo de med 3 är de ena av lite sämre kvalitet än de andra som var på topp vid frysningen..skall odla blasto är tanken o hoppas verkligen slippa MA igen...

Det är ju en härlig känsla att få mensen...som vi inte annars välkomna:P, haha. Då är du på G på riktigt! Går ni på gamla kliniken? Vilket strå har du planerat till denna gång? Ändrat på något i mediciner till denna gång?
  • Redan47

Vad har du tagit för tester?

Jag tror inte på otur eller orättvisa eller rättvisa i dessa sammanhang. Det finns en biologisk förklaring i vårt fall. Om embryo inte är perfekt så ska det om naturen funkar, stötas bort.... Att två planteras, innebär ju inte att båda fäster. Sedan har jag läst att de "hjälper" varandra att fästa...

I mitt fall, så visade ju en hysto , efter 4 försök, att jag hade ärrbildningar, och då försvårar det fästning och om de ändå fäster sim de gjort hos mig så blir det ingen syre/näring i ärrvävnad- det är ansvarslöst att skylla otur då. Toppen embryo dag 3-5 är em bra förutsättning, men långtifrån allt. Status livmoder och spermier mkt viktigt.

Jag tycker att du absolut ska äta minst trombyl när du äter så pass mkt östrogen för anti proppbildning, bra för cirkulation oxå. Ta även kortison 5-10mg före behandling- dämpa immunförsvaret.

Det verkar vara mer el mindre standard internationellt före transfer. Och dessutom vid missfall historia även antibiotika och motsv fragmin. Jag ser ju vad jag ätit senaste ggr... Hoppas nu att livmoder och slemhinna är i bättre kondition!

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-08 17:53:47 följande:

Imorgon är det så äntligen dags för nedregleringskontroll för mig. Min förhoppning är att jag ska kunna få börja med prognyon i morgon kväll eller på tisdag så jag kan få ET (som jag planerat) vid midsommar eller strax efter.

Vad skönt nu är det ju nära!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-08 19:36:49 följande:

Rosen
    Jag fick 75 mg 1 tablett om dagen sa Dr Eva. Började ta det samma dag som jag började med 2mg x3 per dag progynon

Ja, från östrogen start.

Kortison- ta de från Riga då. 10 dagar före transfer iallfall. 10mg. Just ett perfekt immunförsvar behöver ej vara en fördel :( lika för mig- aldrig sjuk. Mina immunprover var godkända. Trots det ordinerar Aten detta och typ 12 v framåt.

Trombyl- hjertemagn- ta en om dagen om du har de hemma. du kan köpa barn albyl minor, kolla på apotea.se, sedan dela dem så du tar Max 100mg. Trombyl är ju på 75mg, tabletterna fr Aten är på 100mg, så där emellan är dosen klinikerna använder.

Du kan ju ixå be Riga skicka ett EU recept - säg att du vill medicinera så, för att slippa oroa dig. Du ska veta att jag fick kortison av dem inför 3an, så de vet att det är ett vanligt sätt att medicinera de ixå. Fodina är väl medveten om att även mer än 15mg är mkt vanlig ordination. Och hon försökte med det för mig den 3e som sagt.
Svar på tråden AVA klinik i Riga