• Redan47

AVA klinik i Riga

zaq1234 skrev 2014-09-03 16:21:42 följande:

Hur går det för dig Beccalie? Hur ser din plan ut?

Snorpan, nu är det väl snart dags? Hur mår du?

Ja hur mår ni därute?

Zaq: Zaq: Nää ska du behöva vara fastande så länge, det är inte sunt!

Jag har bara hört att man utför och prepareras på morgonen. Ja, du lätt sövs direkt.

Du ska äta östrogen direkt efter hysto behandl för att slemhinnan fort ska växa. Och förhindra ärrbild efter ingreppet. Det äter du så det blir en ordentlig mens, för efter ingreppet är ju slemhinnan 0. Därefter en sk neutral månad. Därefter klar för omstart. Kom ihåg att du ska äta antibiotika doxycyclin oxå efter ingreppet - förebyggande. Viktigt!!!

När blir det?

Resultat på VUL idag 7.1mm. Ytterligare sköljning, nytt VUL på fredag. Då sätts datum för fet.
  • Redan47

Jippi! Min man kommer ner hit!!! Hans jobb resa blev inställd. Vet inte när, men det spelar ingen roll, bara att så blir känns så bra i magen!

• Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-04 09:59:15 följande:

1:a HCG 1817

2:a HCG 3994

Jag är verkligen yr i huvudet!!

Ja, Chikita, nu är det på riktigt! :) <3 När går man till BM? Efter VUL?

Tvillingar!!! Tänk om ägget faktiskt delat sig. Häftigt.

Helisa: oj vad bebis trivs gott den kommer vilja bli buren alltjämt, skaffa bärsjal. Mys mys, kram

Zaq: bra du tog tag i tsh ! Du kommer säkert känna skillnad på ditt mående, blir liksom lugnare och bättre sömn.

Snorpan, klippkort! Vad skönt det låter att de verkligen tar dina blödningar på allvar. Jaha en vill verkligen ta sin plats! Härligt!

Chikita; vad för cellprov hålls du med? Har du fått se bebis någe mer? Ang svamp , rek dricka ett glas ljummen citron vatten varje morgon, fastande. Och eller äppelcidervinäger vatten varje dag. Det rådet gäller er alla ;))
  • Redan47

Snorpan , marabou...och du kanske inte äter saker som du brukade tidigare... Och gör mindre eller mer av något annat. Skönt slippa kliet vilket fall som helst. Spännande!

Jag tolkar Svamp som tecken på att kroppen är i obalans och för basisk. De trivs ju mumma då. Underlivet är ju inte en frikopplad del av kroppen även om läkarvården behandlar funktionsvis. Jag behöver se över min livsstil när den "bråkar" signalerar m div obehag. En gång fick jag svamp var helt övertygad jag fått VS- hade tvättat och badat för mycket inkl m tvål!!! En hel sommar i varma Italien boende vid pool och sexdebut! :)) Efter det, avskräcktes jag av det obehaget, Psyk o fysiskt. Därefter, Anv jag typ aldrig tvål, möjligtvis typ intim olja och noga m sexhygien och att kissa efter samlag tex. Dricker citron/ äpplecidervinäger som en vardagsdryck, precis som ahavamaria. Hittills- ALdrig mer behövt besväras igen....

Även våra östrogen/ hormon nivåer påverkar vår syrabas balans. Kroppen är ett underbart komplext system! Se bara på mig, något klaffar inte för att plussa. Detektiv arbete. Lärt mig massor mer om knopp och kropp. Alltid något !

• Redan47

Zaq: Riga säger så om sina piller.... Men, på levaxin fass finns inga sådana restriktioner. Men det är ett morgon hormon. Jag tar mina östrogen, levaxin folsyra direkt när jag vaknar, har piller burk färdig m vatten brevid sängen. Övriga piller, kortison o trombyl tar jag efter frukost. Du ska låta bli ta levaxin på morgonen före en tsh provtagning. Enda restriktionen jag fått, den är fr unilab.

Ang calcium, rek dig att ta en kombi tablett m magnesium - (600/300mg global earth) vilket m fördel tas på kvällen. Stödjer binjurar o det system i kroppen som jobbar om natten.

Lina, om det känns väldigt jobbigt med vad du ska säga...när du ringer. Säg ivf till en början, när du sedan träffar någon personligen vid inskrivning kan du gå in närmare vilken typ av ivf du gjort. Viktigt att vara ärlig då eftersom äd klassas som riskgraviditet. Jag förstår din obehagskänsla, vi går ju utanför ramarna .... Det vackra i det: att du drivit frågan att bli med barn ich detta barn är sååå efterlängtat och planerat att ingen kan ta det ifrån dig! Kram

• Redan47

Wonders ; det är skillnad på ivf och ÄD !!! Du bör ( mitt råd) vara öppen med det inom vården. Det är för ditt och barnets överlevnad att göra inget annat! Det är inte alls de riskerna med havandeskapsförgiftning vid ivf med egna ägg. Du har gjort en organdonation, så kan du se detta som.

Ny rapport! Slemhinna, 7.3 och 8.1mm! Stor skillnad idag! På måndag börjar jag progestoron - fredag 12/9, nästa vecka FET.

Underbar kvinna som är sådant stöd, denna peny på serum. Hon belyste att vi jag ska inte underskatta vad de skyhöga doser av östrogen gör med vårt sinne. Det är helt normalt att känna sig galen. Ledsen. Det är jätte viktigt som motvikt att sätta till roliga sköna saker i livet under denna period. Så rådet till mig nu att denna vecka , njut med min man, ta ett glas vin, bada i havet, ha sex, skratta och må gott. När tårar och konstiga tankar kommer, påminna mig att det är hormonerna inte jag. Försöka ta makten igen. Delar detta för jag vet att det är fler än jag som åker berg o dal bana i denna cirkus. Och slutligen: ge inte upp din dröm!

• Redan47

Även om den inte är 100% uppdaterad.... Så ser det ut att vara den senaste listan som jag minns den...

• Redan47

Välkomna nya till tråden! Och grattis till graviditet för er som är där nu! Härligt att få utdelning- er alla väl unnat!

Zaq du verkar orolig... Vad har du för info fr Riga som känns oklar? Ang fler försök... Det är många som inte finns i tråden som ocå har upprepade försök som vi ej tar del av. ÄD har en generell lyckas statistik på 40-60%. Det innebär ju att det ändå finns en hel del som inte lyckas! Det är vanligt att det går pt fler försök. Många faktorer som ska klaffa. Bara för embryon ser fina ut vid insättning är inte självklart de överlever dag 6... Osv. Men att sätta blactocyt ökar chansen att det är överlevare. Det är en ganska stor apparat biologiskt att bli gravid. Spontant och vid ivf. Vid ivf är vi medvetna om varje steg varje dag varje minus osv....

Har du best dun hysto? Då får du iallafall möjlighet att få svar im det är något synligt i dig som behöver korr.

Du kommer bli gravid! Håll upp hoppet ich gläds åt den kunskap du erhåller som gör att du tex kan justera ditt TSH. Det är bra! Varm kram från mig, jag vet hur frustrerande denna jakt på fel är ich önskan att bara få lyckas.

• Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-08 11:11:42 följande:

Mycket bättre i dag (ta i trä) och bara spår av färgade flytningar. Order från Riga att göra uppehåll med Fragminet och ta alla Utrogest oralt. Plus tillskott av C-vitamin som jag redan började med i lördags efter tips från er! Så nu hoppas jag det är lösningen!

Skönt att det lugnat sig! Blod i våra sammanhang stressar. Även om det är den vanligaste biverkn av ÄD .... Kram och lycka till. Kan du få till ett VUL tidigare så är det ju möjligt att se hinnsäck. Och du som hade så höga hcg redan tidigt kan nog få utslag på ett vul.
Svar på tråden AVA klinik i Riga