• Redan47

AVA klinik i Riga

Becc, vad ligger hcg på nu? Hur ser planen ut, vad säger vården?

• Redan47

Zaq, då kanske det är värt att ta en månad ev med P piller innan nästa fet. Så att slemhinnan byggs upp en gång och sedan blöder ur ordentligt.

När jag behandlas i Aten där fick jag ordinationen stt fortsätta bara med progestoronet 10 dgr ( sluta m östrogenet) för att få en ordentlig blödning och cykel efter minus....

• Redan47

Helisa: ha ha det var ju verkligen passande kaka! Tänker på dig och vad härligt stt du kan njuta av graviditet ända fram. Tyngre är det, men jag minns oxå hur härligt det var att känna varje rörelse. Ser fram mot BF resultatet!!! Kram

• Redan47

Imorgon bär det av till Nacka för kontroll VUL . Spännande. För det här med VUL teknik verkar inte vara helt lika eller att lita på riktigt. Gjorde ett förra veckan m resultat 10mm.... Kan inte tro det stämmer. Imorgon ett till resultat. Framför allt om den är tre skiktad vill jag veta. Plåstra på 2 estradot igår. Ca 1v kvar till fet, om .... Ja ni vet!

• Redan47

Fire, vad kul! Håll koll på graviditets klådan.,, du kan behöva kortison och kolla lever värden. Då är halva vägen gjord för dig nu! Grattis

• Redan47

Ja ni ... Dagens VUL visade 5mm... Och det verkat mer överensstämmande med hur den brukar vara vid denna tid. Så det blir nog plan B, åker till Aten så snart de öppnar och gör sista behandlingen där innan transfer. Östrogen sköljningar lokalt i livmodern.

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-08-26 21:49:58 följande:

Men hur kan de räkna så olika? Är den 3 skiktad nu?

Vad menar du med östrogen sköljning?

Precis som det står, de sköljer med en östrogen lösning direkt lokalt.

Jag vet inte hur det kn bli så olika. Men har tidigare fått indiktion från andra läsare av tråden som mailat mig att vara observant på mätningarna som görs. De är inte standard utförda någonstans. De skiljer var de sätter mätpunkterna. Men 10mm tyckte jag inte den va, även om hon hävdade det förra veckan. Gör ett till på fredag får se vad den visar. Lite roligt i eländet är det ändå!
  • Redan47

Östrogen vaginalt funkar mycket bra. Det är inte konstigare än att kvinnor tar vagifem mm östrogen preparat vaginalt för att få det lokalt och inte så mkt genom metabolismen. Sköljningarna är mer koncentrerade förstås. Har gjort det första ggn där, ich slemhinnan svarar på det. När receptorerna ej svarar på östrogen via blodbanan inifrån, är detta en väg att kring gå dem, ich boosta utifrån ich in. Jag märkte tom på VUL förra omgången att slemhinnan var tjockare nedre delen där så tydligt de östrogen piller jag stoppat upp vaginalt givit resultat.

Så nu tar jag ixå vaginalt.

Väntar på slut besked fr Aten. Har fått ett svar redan. Men jag åker ner så jag är där den 1/9. Sen håller jag hemgång öppet. Tar sem.

• Redan47

Fire: stå på dig. Det är min erfarenhet inom vård att vi är ansvarig för vår hälsa ich det innebär att vi behöver driva vår sak ibland för att bli tagna på allvar.

Det förhöjda blodtrycket, klåda och risk för havandeskapsförgiftning hänger delvis ihop. Vilket vi är väl medvetna är en risk vid ÄD. Vetenskapliga belägg för ixå. Så ta din oro, klåda, och blodtryck på allvar. Lyssna på kroppen! Låt inte någon BM lugna bort det med en klapp. Utan med aktiv handling. Be om en ordentlig utredning redan nu med hela blodflödes biten som du känner en inte röst varna dig för. Att ta blodförtunnande o trombyl är ixå en förebyggande m havandeskförg/ blodtrycket. Så känner du att du behöver fragmin, säg det.

Stå på dig! Tänker och står på din sida. Kram

• Redan47

Tack alla min rara tråd väninnor! Ni är för underbara. Denna tråd ger kraft och mod!

Fått klara besked fr Aten. Jag åker ner och behandlar slemhinna start den 1/9. Tar ca 5dgr, därefter 4dgr progestoron, sen klar för transfer..,., då är vi ca 9-10 sept. Ska ärligt erkänna att jag har lite panik känsla i magen, liksom nedräkning på försöken nu. Vill verkligen att detta går vägen.... Sorgeprocessen att det inte blir fler barn knackar på min själ, det gör ont. Står för så mycket ogjorda och utdragna beslut genom mitt liv.

Till er alla: gör det ni kan och vill och det ni inte tror er kunna IDAG. Hemskt att Ångra det jag inte gjort. Anledningen till min envishet i denna process.

Swede: jag ska ta med mig dina ord och värme in i ett nytt kapitel. Jag ska till att vända blad... Men modet sviktar lite, så dina ord stärkte, precis vad jag behövde just idag! Jätte kram till dig du starka urkvinna!

Att göra denna resa är att resa med och ha kontakt med sin urkvinna! Tack för att ni finns därute!

Svar på tråden AVA klinik i Riga