AVA klinik i Riga
Herregud. Vet inte vad jag ska säga. Fick mail nu att komma i morgon ist. 3 fina embryon kvar. Resten stannat :( vet inte vad detta betyder... De var redo nu iaf. De som finns kvar.
Herregud. Vet inte vad jag ska säga. Fick mail nu att komma i morgon ist. 3 fina embryon kvar. Resten stannat :( vet inte vad detta betyder... De var redo nu iaf. De som finns kvar.
Lina, ålder och kropp och liv och tidigare varit gravid - hur det skulle funka med två bebisar i ert liv. Kan ni vara hemma bägge i början ... Etc. Plus medveten om att det är riskgraviditet.
Antal embryon ni har.
Jag skulle sätta ett.
Lycka till!
Zaq, blöder innan behandling avslutas, tolkat jag som missfall...skulle avsluta all medicinering, efter konsultation med riga. Sjunker Hcg fortfarande? Sägs at det är bra att göra försök direkt efter missfall...då vet kroppen vad som händer och slemhinnan retad, varför det är vanligt att bli gravid efter MF. Så mår du bra så är det väl inget som hindrar att köra på....men hcg ska vara under 5 först.
Wonders: STORA grattis kRaMEN!!!
skål!
Fru: Ge dig själv och din insättning lugn och ro. Det är vad som ger goda förutsättningar. Påverka det du kan, acceptera det du inte kan påverka.... Gör en målinriktad resa till Riga, ät gott, må gott, slappa! kram
Micro; Snål landsting ser jag norrbotten är...! I många delar av sverige erbjuds detta som ett valfritt alternativ. Även om vi har unga donatorer, r det många som vill ha KUB för att stilla oro efter många års försök, och framför allt, för att det ger en möjlighet att få en titt på Grynet på VUL. Se att hen lever, värdena är sekundära. Om du vill ha en titt, driv frågan. Du kan ju ifrågasätta varför det är valfri erbjudande i bland annat stockholm, östergötland, fyll på med övriga län som vi representerar.
Jag kommer be om det för att få en titt. Lycka till!
Bellisa: hej och välkommen! Jag betalar bara när jag fått faktura. Den har skickats per mail. Hotell har jag bokat via booking. Jag vi har alltid valt att bo i anslutning till gamla stan, trevligt att strosa, nära marknaden, bra med mat restauranger. Hotel konventa seta och ett annat spa hotell i närheten, minns ej namnet nu. Vi har promenerat till kliniken och tagit taxi tillbSka. Billigt m taxi i Riga.
Jag har ingen gyn som skrivit ut min medicin, hon är noga med stt hon inte är behandlande. Men VUL inga problem. Det är jag tacksam för. Så medicin fått det ordnat via kliniken i Riga. Första sändningen tog jag via DHL. Resten vid transfer.
Vi valde åka tillsammans och tog en mini sem första resan. Icke turist säsong är hotell bra priser på. Flyg eller båt fr Sthlm, kollar olika siter. Första färska omgången är lurig att boka till, då definitivt datum kan komma i sista sekund beroende på hur de har det med donatorns äggstimulering. Därefter vid fet försök går det styra bra med flygpriset o insättningsdatumet. Lycka till!
Swede: vid fet är det din slemhinnans status som är styr faktor plus klinikens kalender. Så om du vet hur lång tid du behöver på dig.... Jag kollar flygtider o priserna först, utifrån det föreslår jag dagar att sätta in på. VUL en vecka efter start. Osv. Härligt att du är på banan igen!
Zaq: tråkig utgång men nödvändig denna gång. Men, som sagt, nu har du fått kvitto på att du kan bli gravid! Så med bättre embryo nästa gång.
Alla andra lycka till !
Jennie; den ska du ej göra i Sverige. Gör i Riga eller Aten.
Vad kul du är tillbaka.
Swede :om slemhinnan din svarar på östrogen gå på tidigare erfarenhet. Gör VUL tidigt en vecka efter start så har du en hint, sen ett till, tar ca 14dagar att få färdig den, normalt.
Zaq; jag ska gärna ge dig förklaring när jag har min dator, för mkt buggar i appen :( . Jag kan Inboxa dig om du vill. Sitter i bil nu. Kram!
Fru- grattis! Glad för dig!
Hej allihop!
Jag är ny här på forumet men har gjort 3 äggdonationer som tyvärr inte fungerade.
Nu skall vi göra det igen och har transfer om några dagar! Donatorn fick ut 11 ägg som är befruktade!! Hurra! Många ägg till frysen!!
Nu till en fråga; de vill göra embryoscope för att följa embryona minut för minut. Är det någon som har gjort det tidigare? Det kosta 600 euro. En mindre summa i sammanhanget.
Vi ska även använda embryoglue är tanken.
Vi går på den nya kliniken.
![]()
Chikita, ja enligt"plan" så skulle då vår bebis kommit den 13 augusti, men det måste va himla varmt å gosigt i magen eftersom liten fortfarande inte tittat ut ;) Lite jobbigt att gå över tiden, men nu mååååste det ju va nära i alla fall. Har åkt på en rejäl förkylning både jag å resten av familjen, så på ett sätt har hon det nog bättre där hon är just nu.
Jag börjar tro att mina blödningar kommer från slemhinnorna. Svider som tusan med Progestreronet. Visst borde det väl vara helt ok att ta 4st Utrogest ist imorgon bitti..? Får inte tag i Veronica. Jo men de borde väl va detsamma.