• Redan47

AVA klinik i Riga

Nu gäller det; ja känslan hopplöshet ich skita i allt med ett minus på Stickan suger. Men, du kan ha plus på hcg dvs större än 5 men mindre än 25, vilket är ett gravidresultat. Som du inte ser på Stickan ju! Oddsen för frisk utveckling vet vi sedan bara om hcg takten dubbleras. Därav minst två mätningar. Sedan minskar vartefter risken för missfall fram till v 8- ändå mindre upp till 12. Så säkra kan vi inte vara- det är ju jävligt obehagligt att ha den ovissheten även im det är vår verklighet ...,

Håll ut! Snart vet du första etappen på denna maraton snarare - triathlon . Kram

Min transfer blur på fredag! Idag började jag med progestoron! Oj nu går tiden fort. Humörs svängningar hela tiden. Arg ledsen glad om vartannat. Riktigt känslig för allt. Hela systemet verkar vara påslaget- någon som känner igen det? Känner mig som en känslo parabol.

Zaq. Den hattiga och bristfälliga info från Riga har jag själv upplevt. Inte varit nöjd med. De är vana när det funkar, och kör sina protokoll. Frågor utöver... Blir ju obekväma, vi passar inte in i "planekonomiska mallen" bara gör som du blir tillsagd. Vi betalar våra transfer. Men den kund biten, den del av relationen har de inte känsla för. Ang hysto, förstår ditt ifrågasättande om du en gång blivit undersökt m bortlägsnande av polyper. Jag skulle oxå undra varför sa de inget om att det kan behövas göra en hysto senare igen.. Men vi tycker du ska prova iallfall en gång eller två. Under tiden jag har erfarit Mina första 7mån m försök och minus med Riga då fanns inte hysto på menyn alls. Fanns det inget de talade om som alt. Nu Anv kliniken det i sitt standardprotokoll... Utv går hela tiden framåt. Medan tex serum i Aten går igenom och försöker ta reda på bästa förutsättningar. Vi har en dialog. Ett svar ex på det är att när jag frågar om min slemhinna kvalité räcker... " mia, jag skulle inte låta dig fortsätta cykel o betala för en transfer om jag vet att den inte är tillräcklig." Här tar peny hela tiden även min investering både i pengar ich kraft. Så fortsätt ställ dina frågor. Du är ansvarig för din hälsa och din ekonomi. Kram

• Redan47

Varje gång du känner dig dum, påminn dig om vad det kostar att göra ÄD . För vem gör du ÄD? För Riga el dig.

• Redan47

Nu gäller det: ledsen för dig, ett minus är minus ich suger. Mobilisera dig och upp på hästen igen! Det ska gå.

Betula; glue, finns ej entydig signifikans på experimentella forskningssidan. Men ja, det finns ändå försök som visar ökad %.... Artikel publicerad 2014, där det gjorts en meta analys på 10 000st transfer, visade att det påverkar positivt på resultat.

Embryoscope , ej testat, fanns ej på menyn tidigare. Tekniken innebär att embryot inte behövs tas ut flr att tittas oå utan ligger kvar i inkubatorn vilken är utrustad m kamera ...om det skulle öka graviditets frekvensen är inte solklart, statistiskt sett, men det ger en ökad möjlighet att titta på embryots utveckling. Det är den info jag funnit lite snabbt bara.

Embryot är en av många faktorer, sedan har vi miljön, livmodern o slemhinnans status, immunologiska mm mm . Nedreglering använder de i protokollet för att bättre kunna anpassa en transfer efter donatorns äggplock. Vid FET, är det bara min cykel som tas hänsyn till. Då kan vi knapra östrogen ich senare avsluta m progestoron. Äggen Tinas ca 1h innan transfer typ. Iallfall i Aten. Lycka till!

Jag har startat m progestoron och på fredag! Då är det FET!

• Redan47

Vi har två embryon kvar i ett strå nu, båda sätter jag in. Vill maximera våra chanser i detta läge. ÄD 6.

Det som är bra m embryoskop är att de kan följa utveckling i Timelaps, och på så vis bättre utesluta dna fel. Alltså om de utvecklas konstigt kommer de inte överleva en grav. Ungefär hälften av alla embryon, enl källa artikel, så är det någon kromosom defekt på, som kommer ge missfall, främst fr t v 6-8. Då kan man undvika sätta in sådant embryo.

Inkubatorn i sig är inte skadlig för embryot.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-09-10 13:25:51 följande:

Kanske minns fel, men har för mig att du fyller år idag Redan, så stort Grattis till dig och stort lycka till i morgon!! Kramar

Jätte tack! Vad rar du är. Bästa presenten att min man är här. på fredag är dagen D!
  • Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-10 18:51:02 följande:

Hej! Jag har inte fått tag på Utrogest än. Kan inte skicka meddelanden i appen just nu, så om ni har Utrogest och vill dela med er, inboxa mig så skickar jag adressen!

Vill du jag köper här? Kommer hem måndag.
  • Redan47
    swede skrev 2014-09-10 17:32:10 följande:

Förresten, är det någon som vet om LinaQ fick tag i något Utrogest? Jag har Utrogest hemma, som jag kan skicka...men kan bara göra det idag eller imorgon, för imorgon åker jag och min sambo till Riga. Det blir förhoppningsvis ett FET på fredag, om embryot/embryona klarar upptiningen. Samma dag som du Redan! Nu kör vi smile1.gif

Underbart hjärtat!!!! Det ska ta mig tusan bli plus !
  • Redan47
    Nugällerdet73 skrev 2014-09-10 22:32:20 följande:

Tack alla för peppning! Det behövs verkligen nu!

Vi har 5 ägg kvar i frysen och varken min man eller jag vill ge upp!

Fast jag får lite ont i magen av tanken på att gå igen allt igen och ruva i två långa veckor för att kanske gå igenom samma mardröm igen! Hur i hela världen ska man klara det utan att bli galen på kuppen!

Att det nu kommer bli 5:te försöket tär verkligen på mig! Tycker att allt är jäkligt orättvist! smile4.gif

Jag mailade Riga och frågade varför det inte funkade den här gången när allt var perfekt men det kan de ju så klart inte svara på och det fattar ju jag med.

Nu har i alla fall jag tänkt att jag ska testa mig för ueraplasma, tror jag det hette, och bakteriell vaginos och allt annat som jag kan komma på. Ifall det faktiskt är min kropp som är boven i dramat! Förhoppningsvis har Riga också en plan B.

Jag håller tummarna för er som är i startgroparna och är så glad för er som lyckats! Kram till er!!

Har du gjort 5äd försök i Riga? Hur har dina protokoll sett ut?
Svar på tråden AVA klinik i Riga