• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • LenaP83

idag känns det skumt i magen...kan inte sätta fingret på hur d känns men från o till känns d lite som träningsvärk...hmm? va tror ni? kanske blev d nån ägglossning iaf

• Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-23 11:00:59 följande:
    idag känns det skumt i magen...kan inte sätta fingret på hur d känns men från o till känns d lite som träningsvärk...hmm? va tror ni? kanske blev d nån ägglossning iaf
    Ah! Jag hade också som träningsvärk förra gången jag åt Pergo, ungefär vid beräknad ägglossning, så det kan absolut vara ägglossningen du känner av!
    Jag hade svinont igår när jag la mig i sängen, var som ett "bälte" runt magen och ryggen som liksom "sträckte". Ja, det är svårt att förklara. Men det kanske också har något med ägglossning att göra.
    Skulle ju ägglossa idag-imorgon enligt doktorn.

Hoppas verkligen att det är ägglossning du känner av! Heja heja! ;)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-23 11:03:57 följande:
    Ah! Jag hade också som träningsvärk förra gången jag åt Pergo, ungefär vid beräknad ägglossning, så det kan absolut vara ägglossningen du känner av!Jag hade svinont igår när jag la mig i sängen, var som ett "bälte" runt magen och ryggen som liksom "sträckte". Ja, det är svårt att förklara. Men det kanske också har något med ägglossning att göra.Skulle ju ägglossa idag-imorgon enligt doktorn. Hoppas verkligen att det är ägglossning du känner av! Heja heja! ;)
    ja jag kan ju bara hoppas! d visar sig om man inte får mens=) faaaaaaaaaaaaaaan va jag hoppas på att den uteblir o d blir ett plus på stickan...jiiiiiiiiiiiihaaaaaa...för oss båda=)
  • MrsHW
    Jennie1987 skrev 2010-05-23 10:11:16 följande:
    Oj, vilken kommentar! Då vet man ju inte riktigt hur man ska ta det. Men hoppas att du fick lite information om hur du ska ta den? Vad heter sprutan? Min läkare säger ju att spruta är nästa steg för mig om inte Pergotime skulle fungera. Men eftersom jag ägglossade på enkelkur så hoppas jag att jag gör det nu på dubbel också :) Ägglossning skulle ske idag-imorgon, så här håller vi tummarna! :)
    Hehe ja.. Nu är det bara två dagar kvar.. Än känns de inte riktigt som om mensen är på väg.. Men sen o andra sidan så behöver ju inte de betyda bebis.. ;)
    Ja, hon berättade hur sprutan skulle tas eftersom att min mor är sjuksköterska så åkte jag hem till henne så gjorde hon det.
    Sprutan heter Pregnyl.
    Jag har hört att det är dom som har trippelkur pergo också.
    HAr du gjort kontraströntgen på äggledarna?
    Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-23 11:51:17 följande:
    ja jag kan ju bara hoppas! d visar sig om man inte får mens=) faaaaaaaaaaaaaaan va jag hoppas på att den uteblir o d blir ett plus på stickan...jiiiiiiiiiiiihaaaaaa...för oss båda=)
    Härliga du! ♥
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att din mens inte kommer!
    Plus vill vi ha! Och det kommer vi få vännen, det är jag övertygad om!
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-23 20:32:40 följande:
    Hehe ja.. Nu är det bara två dagar kvar.. Än känns de inte riktigt som om mensen är på väg.. Men sen o andra sidan så behöver ju inte de betyda bebis.. ;) Ja, hon berättade hur sprutan skulle tas eftersom att min mor är sjuksköterska så åkte jag hem till henne så gjorde hon det. Sprutan heter Pregnyl. Jag har hört att det är dom som har trippelkur pergo också. HAr du gjort kontraströntgen på äggledarna?
    Aha, smidigt med en mamma som är syrra! :)

Ja, jag vet att en del äter trippelkur, men det kommer jag antagligen inte få göra enligt min läkare, eftersom jag ägglossade redan på enkelkur (fast lite svagt) så tror han att dubbelkuren ska göra susens. Och om den inte gör det, så blir det nog sprutor. Om jag inte får fortsätta en månad till med dubbelkur.
    Men jag hoppas att denna ägglossningen blir finfin och att det blir befruktat!

Nej, jag har inte gjort någon kontraströntgen, vad innebär det?
  • MrsHW
    Jennie1987 skrev 2010-05-23 22:14:02 följande:
    Aha, smidigt med en mamma som är syrra! :) Ja, jag vet att en del äter trippelkur, men det kommer jag antagligen inte få göra enligt min läkare, eftersom jag ägglossade redan på enkelkur (fast lite svagt) så tror han att dubbelkuren ska göra susens. Och om den inte gör det, så blir det nog sprutor. Om jag inte får fortsätta en månad till med dubbelkur. Men jag hoppas att denna ägglossningen blir finfin och att det blir befruktat! Nej, jag har inte gjort någon kontraströntgen, vad innebär det?
    Kontraströntgen är att dom sprutar in kontrast i äggledarna så kollar dom med ultraljud om det är fri passage.. För det kan ju vara en anledning till att de inte blir nått om det är stopp i rören
    Får jag mens nu så ska jag göra en sån..
    Är det inte konstigt att alla läkare gör olika?  Känns som att vissa "bassaker" bör alla göra?
    Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-24 16:31:12 följande:
    Kontraströntgen är att dom sprutar in kontrast i äggledarna så kollar dom med ultraljud om det är fri passage.. För det kan ju vara en anledning till att de inte blir nått om det är stopp i rören Får jag mens nu så ska jag göra en sån.. Är det inte konstigt att alla läkare gör olika?  Känns som att vissa "bassaker" bör alla göra?
    Jaha, då förstår jag. En sån röntgen skulle jag gärna göra!
    Ska höra med min läkare om jag kan få göra en sån, om det inte blir nåt denna gången.
    Ja, vissa saker existerar inte för vissa läkare, som en sån grej att kolla med blodprov och VUL, som jag tycker är ganska viktiga saker. Det är ju inte alla som gör det, men det gör min som tur är!
    Idag är det beräknad ägglossning, jag känner ingenting...
    Hoppas att det jobbar på ändå!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-23 22:11:17 följande:
    Härliga du! ♥Jag hoppas av hela mitt hjärta att din mens inte kommer!Plus vill vi ha! Och det kommer vi få vännen, det är jag övertygad om!
    det är jag oxå övertygad om men frågan e bara när
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-24 21:44:34 följande:
    det är jag oxå övertygad om men frågan e bara när
    Jaa!
    Som det känns nu så känns det alldeles hopplöst! Jag är såå deppig ikväll, så det finns inga ord för det! Vill bara gömma mig under täcket och tycka synd om mig själv :(
    Varför ska det vara så svårt??!
    Känner mig helt pluffsig, tjock och ful... Buäää! :(
    Just nu känns det som om jag inte ens får/haft ägglossning. Och då känns det bara kört.
    Nej, nu blev jag tråkig.
    Får nog ta och gömma mig under täcket nu.
Svar på tråden Pergo dubbelkur