• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 17:18:47 följande:
    d kallar jag FUUUUUUUUUUUUUSK=) jag har stått o frysit i en operationssal hela dagen...brrr=) Vet redan o jag säger d inte GRAAAAAAAAAAATTIS
    Haha! ;) Jag ska ju jobba hela helgen här nu, så lite ledigt kan man väl få ha? ;)
    Operationssal? Låter otäckt!
    Jag är ju uska på demensboende, så det är lite skillnad, inte massa blod och sånt :P
    TACK snälla du! :) Nu får vi köra på och hoppas på det bästa! :)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 18:18:45 följande:
    Haha! ;) Jag ska ju jobba hela helgen här nu, så lite ledigt kan man väl få ha? ;)Operationssal? Låter otäckt! Jag är ju uska på demensboende, så det är lite skillnad, inte massa blod och sånt :PTACK snälla du! :) Nu får vi köra på och hoppas på det bästa! :)
    jag blir klar usk nu i juni=) ni söker inge personal? heheh
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 19:30:36 följande:
    jag blir klar usk nu i juni=) ni söker inge personal? heheh
    Oj, vad lika vi är, åter igen! ;)
    Nja, finns la inga tjänster direkt, men vik går nog alltid att få :)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 22:21:48 följande:
    Oj, vad lika vi är, åter igen! ;)Nja, finns la inga tjänster direkt, men vik går nog alltid att få :)
    ja du vi e fasiken väldigt lika haha=) du får gärna höra dig för
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 22:28:46 följande:
    ja du vi e fasiken väldigt lika haha=) du får gärna höra dig för
    Ja, jag kan höra om det kan tänkas finnas nåt :)

Alltså, Bosse sa ju att mitt ägg växte på höger äggstock.
    Nu ikväll har jag haft spänningar och värk i höger äggstock...
    Det påminner lite om det man kan känna när omogna äggblåsor spricker (om du känt det nån gång?).
    Men det kan väl inte vara det ägget som hade vuxit till sig som spricker? Det måste väl iså fall vara dom runt omkring??
    Det var ju massor med ägganlag, alltså omogna ägg i båda äggstockarna. Så det kanske inte är så konstigt om dom spricker lite, men konstigt att det gör ont just i höger när det är där mitt lilla ägg sitter :/
    Blir lite nojig... Så typiskt mig!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 22:33:32 följande:
    Ja, jag kan höra om det kan tänkas finnas nåt :)Alltså, Bosse sa ju att mitt ägg växte på höger äggstock.Nu ikväll har jag haft spänningar och värk i höger äggstock... Det påminner lite om det man kan känna när omogna äggblåsor spricker (om du känt det nån gång?).Men det kan väl inte vara det ägget som hade vuxit till sig som spricker? Det måste väl iså fall vara dom runt omkring?? Det var ju massor med ägganlag, alltså omogna ägg i båda äggstockarna. Så det kanske inte är så konstigt om dom spricker lite, men konstigt att det gör ont just i höger när det är där mitt lilla ägg sitter :/Blir lite nojig... Så typiskt mig!
    där e en sak till som vi har gemensamt=) min högra va den som svarade på behandlingen, jag har under dagen oxå kännt lite i höger...inget som har vart konstant o jätt emkt men jag har kännt iaf...d kanske e ägglossning på oss bägge snart=)
    Hahaha fan va sjuk jag känner mig....i huvudet asså...jag låg kvar i sängen säkert i 20 min innan jag gick på dass...tänkte ba, nej nej dom får inte ramla ut hahahah *s*
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-20 22:41:01 följande:
    där e en sak till som vi har gemensamt=) min högra va den som svarade på behandlingen, jag har under dagen oxå kännt lite i höger...inget som har vart konstant o jätt emkt men jag har kännt iaf...d kanske e ägglossning på oss bägge snart=)Hahaha fan va sjuk jag känner mig....i huvudet asså...jag låg kvar i sängen säkert i 20 min innan jag gick på dass...tänkte ba, nej nej dom får inte ramla ut hahahah *s*
    Precis, likadant här. Det gör inte jätteont, men det känns liksom.
    Jaa, hoppas på en rejäl j*vla ägglossning!! :D
    Haha, du är rolig du!
    Min mamma sa till mig det idag också "ligg kvar i sängen en stund innan du springer på toa efteråt", haha!
    Nu ska jag sova lite, men hoppas vi hörs snart!
    Kram
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 22:46:28 följande:
    Precis, likadant här. Det gör inte jätteont, men det känns liksom.Jaa, hoppas på en rejäl j*vla ägglossning!! :DHaha, du är rolig du! Min mamma sa till mig det idag också "ligg kvar i sängen en stund innan du springer på toa efteråt", haha! Nu ska jag sova lite, men hoppas vi hörs snart! Kram
    d ska oxå göra snart, sov gott!
    Kram
  • MrsHW
    Jennie1987 skrev 2010-05-19 23:00:25 följande:
    Härligt!! Vad roligt att du lyckats få egna mensturationer! Måste kännas fantastiskt! Jag blev överlycklig över min Pergomens jag hade förra veckan! :) Får se imorgon på VUL om det blivit nåt ägg. Tar du fortfarande Pergotime?
    Ja, jag äter fortfarande dubbelkur eftersom att de funkade för mig. Nu sist fick jag också en pregnyl-spruta och har BIM på tisdag.. Så ja, vi får se om det har funkat :D
    Håller tummarna för ett fint ägg hos dig! =)
    Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-20 23:37:04 följande:
    Ja, jag äter fortfarande dubbelkur eftersom att de funkade för mig. Nu sist fick jag också en pregnyl-spruta och har BIM på tisdag.. Så ja, vi får se om det har funkat :D Håller tummarna för ett fint ägg hos dig! =)
    Vad roligt att det funkar! :)
    Jaha, fick du både spruta och Pergotime?
    Hur funkar sprutan? Min doktor sa igår att om jag inte blir gravid med hjälp av Pergotime så är sprutor nästa steg för mig.
    Hoppas att det inte kommer nån mens på tisdag då! ;)
    Håller tummarna!
Svar på tråden Pergo dubbelkur