• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:19:50 följande:
    Och jag ska ta mitt blodprov på måndag! :) Då får du säkert ditt svar på måndag-tisdag. För när jag tog blodprov efter enkelkuren så tog jag det på en torsdag, då ringde Bo på måndagen :)Jag får nog mitt svar tisdag-onsdag :) Vad roligt att vi ligger så tätt i detta! Känns som jag hittat min tvillingssjäl, haha! ;)
    oki=) jag hoppas inte att Bo ringer för han sa att han skulle ringa om det inte var så bra ägglossning hehe....
    Haha ja men d känns ju skit bra att ha dig så vi kan stötta varandra
    Tänk om vi e gravida samtidigt oxå
    Kramar
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-25 09:23:33 följande:
    oki=) jag hoppas inte att Bo ringer för han sa att han skulle ringa om det inte var så bra ägglossning hehe....Haha ja men d känns ju skit bra att ha dig så vi kan stötta varandra Tänk om vi e gravida samtidigt oxå Kramar
    Jaha, då får vi verkligen hoppas att han inte ringer! :)
    Om du inte ägglossat nu med dubbelkur, ska du få testa trippelkur då?
    Enligt Bo så får jag inte det, eftersom jag ägglossade (fast lite svagt) på enkelkur.
    Så om det inte blir nåt denna gången skulle jag få testa dubbelkur en gång till, som jag fattade det.
    Nästa steg blir sprutor.
    Hel hel djungel detta!!
    Ja, då får vi ha barnvagns promenxier ihop! ;)
    Kram
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:27:15 följande:
    Jaha, då får vi verkligen hoppas att han inte ringer! :)Om du inte ägglossat nu med dubbelkur, ska du få testa trippelkur då?Enligt Bo så får jag inte det, eftersom jag ägglossade (fast lite svagt) på enkelkur.Så om det inte blir nåt denna gången skulle jag få testa dubbelkur en gång till, som jag fattade det.Nästa steg blir sprutor. Hel hel djungel detta!! Ja, då får vi ha barnvagns promenxier ihop! ;)Kram
    nä jag kör på dubbelkur igen i så fall...hoppas jag slipper=)
    när har du beräknad mens? (om den kommer) jag har den 4 juni...o kommer den inte så ska jag göra ett test en vecka efter så 11 juni ska jag testa=)
    Ja MASSA promenader o fika Kramar
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-25 09:34:48 följande:
    nä jag kör på dubbelkur igen i så fall...hoppas jag slipper=)när har du beräknad mens? (om den kommer) jag har den 4 juni...o kommer den inte så ska jag göra ett test en vecka efter så 11 juni ska jag testa=)Ja MASSA promenader o fika Kramar
    Ja, hoppas vi slipper det igen! :)
    Beräknad mens har jag runt 7 juni, jag vet inte riktigt när jag ska testa om mensen inte kommer.. Är så dålig på sånt här!
    Men du testar en vecka efter beräknad mens?
    Iså fall ska jag testa runt den 14 juni? :)
    Hoppas mensen INTE kommer!
    Jaa, massvis med promenader och fika! Det kan vi ju iofs göra utan barnvagnar också ;) Kram
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:42:26 följande:
    Ja, hoppas vi slipper det igen! :)Beräknad mens har jag runt 7 juni, jag vet inte riktigt när jag ska testa om mensen inte kommer.. Är så dålig på sånt här!Men du testar en vecka efter beräknad mens? Iså fall ska jag testa runt den 14 juni? :)Hoppas mensen INTE kommer!Jaa, massvis med promenader och fika! Det kan vi ju iofs göra utan barnvagnar också ;) Kram
    japp den 14 stämmer bra=) hoppas bara att man kan hålla sig så länge hahhaa=)
    ja det har du ju rätt i att d krävs ju ingen barnvagn för att umgås, funkar ju iaf...hade bara varit ett plus i kanten=)
    Kramar
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-25 09:44:55 följande:
    japp den 14 stämmer bra=) hoppas bara att man kan hålla sig så länge hahhaa=)ja det har du ju rätt i att d krävs ju ingen barnvagn för att umgås, funkar ju iaf...hade bara varit ett plus i kanten=)Kramar
    Vad roligt att det är just den 14, för då firar jag och sambon alltid hur länge vi varit tillsammans, så den 14 juni "firar" vi 4 år och 2 månader, hehe! ;)
    Precis, varsin bebis hade varit perfekt! :)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 11:01:14 följande:
    Vad roligt att det är just den 14, för då firar jag och sambon alltid hur länge vi varit tillsammans, så den 14 juni "firar" vi 4 år och 2 månader, hehe! ;)Precis, varsin bebis hade varit perfekt! :)
    coolt d kanske e ett gott tecken=)
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:16:23 följande:
    Ja, ibland deppar jag bara ihop, allt kändes så hopplöst. Idag försöker jag se lite ljusare på det, och det fungerar :)Hoppas också att vi snart kan skrika ut att vi är gravida allihop!
    Ja det blir ju så, jag förstår dig så väl. Det är bra att du ser lite ljusare på det i dag, gött oxå då det fungerar att se ljust på det och inte bara så mörkt! Men det händer allt oftare än man tror att man bara vill lägga ner allt och gå och gråta och aldrig mer kliva upp.. Men det är ju såna gånger då bebis känns hopplöst och man aldrig kommer få bli mamma. Men hoppet är det sista som överger oss och aldrig ska någon av oss ge upp!:) Ja tänk vad kul det skulle vara=) Har du kört med äl test för att se om du har äl eller?
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-25 11:24:19 följande:
    Ja det blir ju så, jag förstår dig så väl. Det är bra att du ser lite ljusare på det i dag, gött oxå då det fungerar att se ljust på det och inte bara så mörkt! Men det händer allt oftare än man tror att man bara vill lägga ner allt och gå och gråta och aldrig mer kliva upp.. Men det är ju såna gånger då bebis känns hopplöst och man aldrig kommer få bli mamma. Men hoppet är det sista som överger oss och aldrig ska någon av oss ge upp!:) Ja tänk vad kul det skulle vara=) Har du kört med äl test för att se om du har äl eller?
    Ja, det är tur att man kan vända på det och tänka postivit. Annars deppar man ju ihop fullständigt!
    Absolut! Hoppet är det sista som överger oss :)
    Nej, jag har inte testat med äl-test. Har hört att det kan vara missvisande för oss med PCO, så har tyckt att det är lite onödigt, eftersom min läkare säger vilka dagar jag har beräknad ägglossning, och sen tar jag ju ett blodprov för att se om jag ägglossat eller ej.
    Det stressar mig med alla tester och så mycket att tänka på, så jag lyssnar på min läkare och vi "kör på" när han rekommenderar det ;P
    Hoppas att vi får + efter denna kuren nu!! Skulle vara så fantastiskt! :)
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 11:29:03 följande:
    Ja, det är tur att man kan vända på det och tänka postivit. Annars deppar man ju ihop fullständigt!Absolut! Hoppet är det sista som överger oss :) Nej, jag har inte testat med äl-test. Har hört att det kan vara missvisande för oss med PCO, så har tyckt att det är lite onödigt, eftersom min läkare säger vilka dagar jag har beräknad ägglossning, och sen tar jag ju ett blodprov för att se om jag ägglossat eller ej. Det stressar mig med alla tester och så mycket att tänka på, så jag lyssnar på min läkare och vi "kör på" när han rekommenderar det ;PHoppas att vi får + efter denna kuren nu!! Skulle vara så fantastiskt! :)
    ja det är en himla tur det! Okejokej, ja det är nog smartast att lyssna på doktorn. Bra att du får lämna prov för att se om du ägglossat med:) Jo det är stressande att hålla på med tester hit och dit.. tänk vad roligt om det tar sig nu:)! Jag hoppas verkligen det!=)  Jag är mest nervös och orolig för att jag ska bli överstimulerad nu, eftersom jag inte ska få göra något VUL efter dubbelkur med pergo.. Förra året då jag åt enkel kur med pergo fick jag ju göra det
Svar på tråden Pergo dubbelkur