• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-24 22:35:12 följande:
    Jaa! Som det känns nu så känns det alldeles hopplöst! Jag är såå deppig ikväll, så det finns inga ord för det! Vill bara gömma mig under täcket och tycka synd om mig själv :(Varför ska det vara så svårt??! Känner mig helt pluffsig, tjock och ful... Buäää! :(Just nu känns det som om jag inte ens får/haft ägglossning. Och då känns det bara kört.Nej, nu blev jag tråkig. Får nog ta och gömma mig under täcket nu.
    NEJ du e inte alls tråkig! jag känner igen det...men vi måste kämpa på fast det e motigt...o jag e nästan övertygad om att du har haft/har ägglossning, både du o jag oroar oss nog för mkt, men i vår sits så e d ju förståligt! Du kände ju här om dagen..kanske var då...som vid dubbelkuren så kände varken du eller jag ett skvatt men d hjälpte ju trots att vi inte märkte av det!
    Finns här =){#lang_emotions_heart}
    *kramar om hårt*
  • Sarasvensson87
    MrsHW skrev 2010-05-21 12:31:46 följande:
    Så olika läkare är! Min gyn ville att vi skulle göra uppbehåll under sommaren eftersom att dom inte kunde kolla mig med VUL var gång och hon ville inte riskera mångbebisar.. Men jag tyckte det var en jättedum idé.. Jag vill ju inte vänta! :P
    Ja läkare är allt olika, det beror alldeles på vem man får träffa.. nog för att denna läkare har vi snart haft i ett år! VUL har de ju gjort förut på mig då jag åt enkel kur pergo, å då hade jag ju fina ägg och många och allt såg bra ut. Men jag ägglossar för dåligt, så nu har jag 1 dag kvar med dubbelkuren pergo, så får se om den gör susen:) Fast vore skönt att veta så jag inte blir överstimulerad, menmen! Förstår att du inte vill vänta! Strunta i vad hon säger och kör ändå;) Haha
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-22 17:29:45 följande:
    Samma här, har massvis med fina ägg som liksom inte mognar till sig.. Jag har försökt sen mars 2007. Så vet hur jobbigt det är att längta! Men nu ska det banne mig gå vägen! :)
    Ja förstår hur du känner och hur din längtan är! Känner detsamma! Men det är ju bra att man kan få hjälp iaf:) Även om det känns tungt att behöva ha hjälp för att bli gravid, men någon vacker dag kommer vi alla att få våran älskade bebis:) Å jag hoppas att det blir snart för oss alla=)
  • LenaP83

såååååååååååååå himla ont i nedre delen av magen i runt i ryggen...=)

• Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-24 23:14:32 följande:
    NEJ du e inte alls tråkig! jag känner igen det...men vi måste kämpa på fast det e motigt...o jag e nästan övertygad om att du har haft/har ägglossning, både du o jag oroar oss nog för mkt, men i vår sits så e d ju förståligt! Du kände ju här om dagen..kanske var då...som vid dubbelkuren så kände varken du eller jag ett skvatt men d hjälpte ju trots att vi inte märkte av det!Finns här =)*kramar om hårt*

Tack! Igår hade jag en riktigt jobbig downperiod. Men jag antar att det "hör till", det ska väl inte gå smärtfritt? ;)
    Kanske har jag haft ägglossning, jag hoppas det!
    Får helt enkelt  vänta ut blodprovet, och se vad det säger.
    Tack för att du finns, det betyder såå mycket! ♥
    Kramar till dig!
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-25 08:34:29 följande:
    Ja förstår hur du känner och hur din längtan är! Känner detsamma! Men det är ju bra att man kan få hjälp iaf:) Även om det känns tungt att behöva ha hjälp för att bli gravid, men någon vacker dag kommer vi alla att få våran älskade bebis:) Å jag hoppas att det blir snart för oss alla=)
    Ja, ibland deppar jag bara ihop, allt kändes så hopplöst.
    Idag försöker jag se lite ljusare på det, och det fungerar :)
    Hoppas också att vi snart kan skrika ut att vi är gravida allihop!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:15:04 följande:
    Klart jag finns här gumman! det betyder mkt för mig att du finns oxå <3 på fredag blire blodprov=) Kramar
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-25 08:58:45 följande:
    såååååååååååååå himla ont i nedre delen av magen i runt i ryggen...=)
    Det måste ju vara nåt positivt!!! :D
    Håller tummarna för dig!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:17:06 följande:
    Det måste ju vara nåt positivt!!! :DHåller tummarna för dig!
    ja jag hoppas på det! kramar
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-25 09:17:03 följande:
    Klart jag finns här gumman! det betyder mkt för mig att du finns oxå <3 på fredag blire blodprov=) Kramar
    Och jag ska ta mitt blodprov på måndag! :)
    Då får du säkert ditt svar på måndag-tisdag.
    För när jag tog blodprov efter enkelkuren så tog jag det på en torsdag, då ringde Bo på måndagen :)
    Jag får nog mitt svar tisdag-onsdag :)
    Vad roligt att vi ligger så tätt i detta! Känns som jag hittat min tvillingssjäl, haha! ;)
Svar på tråden Pergo dubbelkur