• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 18:17:04 följande:
    En 87:a, vad roligt!Kul att du ska börja med dubbelkur på lördag! Hoppas att det kommer en härlig ägglossning sen då! Ska du kolla med VUL senare i veckan då?Stort lycka till! :)
    Ja visst vetdu:) Såg att du var 87a med:) Ja det ska bli kul, har käkat vanlig enkel kur förut, hände inte så mycket! Så jag ska börja med dubbelkur, så hoppas att det ska hjälpa oss på traven! Nej blir inget VUL, ska börja utredning till hösten så doktorn sa nu att jag skulle börja med dubbelkur pergo och köra på, vet inte riktigt hur han tänkt sig eftersom det vore ju bra att se så jag inte får för mkt och så jag blir över stimulerad, men jag kör på och gör som jag blivit tillsagd:) Förhoppningsvis lyckas vi innan utredningen drar i gång i höst
  • Sarasvensson87
    LenaP83 skrev 2010-05-20 17:19:50 följande:
    hoppa in du=) va roligt...hoppas d lyckas för dig me
    Det vad snällt att jag fick vara med:) Ja jag hopaps att det kommer lyckas för oss nu:) Hoppas jag att det gör för er alla andra med:)
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-21 09:08:18 följande:
    Ja visst vetdu:) Såg att du var 87a med:) Ja det ska bli kul, har käkat vanlig enkel kur förut, hände inte så mycket! Så jag ska börja med dubbelkur, så hoppas att det ska hjälpa oss på traven! Nej blir inget VUL, ska börja utredning till hösten så doktorn sa nu att jag skulle börja med dubbelkur pergo och köra på, vet inte riktigt hur han tänkt sig eftersom det vore ju bra att se så jag inte får för mkt och så jag blir över stimulerad, men jag kör på och gör som jag blivit tillsagd:) Förhoppningsvis lyckas vi innan utredningen drar i gång i höst
    Okej, jag åt också dubbelkur förra månaden (har bara ätit två kurer Pergo), och fick en liten, liten ägglossning, den var rätt klen enligt blodprovet. Så därför jag ätit dubbel nu :)
    Så nu ska jag ägglossa söndag-måndag nångång här enligt läkaren :)
    Vad synd att du inte får göra nåt VUL, dels för att det är skönt och veta att man inte är överstimulerad, men det är lika roligt att se att det verkligen finns ett ägg!
    Men det klart du ska göra som din läkare säger, och jag hoppas verkligen att det tar sig med hjälp av Pergo så du slipper dra igång nån utredning i höst! Det hade ju varit perfekt! :)
    Men eftersom man ägglossar med Pergo, så borde det ju vara fullt möjligt att lyckas bli gravid också, kan jag tycka!
    Nu kör vi på! :)
  • MrsHW
    Jennie1987 skrev 2010-05-21 08:39:52 följande:
    Vad roligt att det funkar! :) Jaha, fick du både spruta och Pergotime? Hur funkar sprutan? Min doktor sa igår att om jag inte blir gravid med hjälp av Pergotime så är sprutor nästa steg för mig. Hoppas att det inte kommer nån mens på tisdag då! ;) Håller tummarna!
    Ja, dehär med sprutan.. Vad jag fattade hos gyn så skulle den hjälpa till o putta ner ägget så att säga.. Så man får ägglossning och ska sexa efter 12-24 timmar.
    Enl. Min kompis som tagit den sprutan några gånger säger att den håller fast ägget i äggledaren lite längre så simmarna hinner fram... :)
    Så pergo hjälper till o odla ägg o sprutan släpper det. Som jag förstod det.
    Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • MrsHW
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-21 09:08:18 följande:
    Så olika läkare är! Min gyn ville att vi skulle göra uppbehåll under sommaren eftersom att dom inte kunde kolla mig med VUL var gång och hon ville inte riskera mångbebisar..
    Men jag tyckte det var en jättedum idé.. Jag vill ju inte vänta! :P
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-21 09:13:24 följande:
    Okej, jag åt också dubbelkur förra månaden (har bara ätit två kurer Pergo), och fick en liten, liten ägglossning, den var rätt klen enligt blodprovet. Så därför jag ätit dubbel nu :) Så nu ska jag ägglossa söndag-måndag nångång här enligt läkaren :)Vad synd att du inte får göra nåt VUL, dels för att det är skönt och veta att man inte är överstimulerad, men det är lika roligt att se att det verkligen finns ett ägg!Men det klart du ska göra som din läkare säger, och jag hoppas verkligen att det tar sig med hjälp av Pergo så du slipper dra igång nån utredning i höst! Det hade ju varit perfekt! :)Men eftersom man ägglossar med Pergo, så borde det ju vara fullt möjligt att lyckas bli gravid också, kan jag tycka!Nu kör vi på! :)
    Okejokej! Ja men sist då jag åt pergo så blev det vul, jag har ju fina ägg! Men det är så att min ägglossning är för dålig eller för svag, så därför jag måste börja äta pergotime. Vi har försökt i 20 månader snart, utan att bli gravid! Så jag hoppas på underverk! Ja vi får verkligne hoppas det så att vi slipper utredning! Hoppas så innerligt att ni andra lyckas med=) Ja nu kör vi så att der ryker;)
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-21 12:28:27 följande:
    Ja, dehär med sprutan.. Vad jag fattade hos gyn så skulle den hjälpa till o putta ner ägget så att säga.. Så man får ägglossning och ska sexa efter 12-24 timmar. Enl. Min kompis som tagit den sprutan några gånger säger att den håller fast ägget i äggledaren lite längre så simmarna hinner fram... :) Så pergo hjälper till o odla ägg o sprutan släpper det. Som jag förstod det.
    Låter helt fantastiskt ju! Härligt om det kan fungera! Jag håller mina tummar för dig!
    Hur många gånger behöver man sprutan? Eller är det en engångsgrej?
    Lycka till!!
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-21 13:37:40 följande:
    Okejokej! Ja men sist då jag åt pergo så blev det vul, jag har ju fina ägg! Men det är så att min ägglossning är för dålig eller för svag, så därför jag måste börja äta pergotime. Vi har försökt i 20 månader snart, utan att bli gravid! Så jag hoppas på underverk! Ja vi får verkligne hoppas det så att vi slipper utredning! Hoppas så innerligt att ni andra lyckas med=) Ja nu kör vi så att der ryker;)
    Samma här, har massvis med fina ägg som liksom inte mognar till sig..
    Jag har försökt sen mars 2007. Så vet hur jobbigt det är att längta!
    Men nu ska det banne mig gå vägen! :)
  • MrsHW
    Jennie1987 skrev 2010-05-22 17:27:53 följande:
    Låter helt fantastiskt ju! Härligt om det kan fungera! Jag håller mina tummar för dig! Hur många gånger behöver man sprutan? Eller är det en engångsgrej? Lycka till!!
    Vet inte... :D Kändes mer som en "spontangrej" från min gyn. Va på vanligt VUL sen innan jag skulle gå "Du, vet du vad? Jag skriver ut en spruta här till dig" typ.. Hehe..
  • Jennie1987
    MrsHW skrev 2010-05-22 21:10:52 följande:
    Vet inte... :D Kändes mer som en "spontangrej" från min gyn. Va på vanligt VUL sen innan jag skulle gå "Du, vet du vad? Jag skriver ut en spruta här till dig" typ.. Hehe..
    Oj, vilken kommentar! Då vet man ju inte riktigt hur man ska ta det.
    Men hoppas att du fick lite information om hur du ska ta den?
    Vad heter sprutan?
    Min läkare säger ju att spruta är nästa steg för mig om inte Pergotime skulle fungera.
    Men eftersom jag ägglossade på enkelkur så hoppas jag att jag gör det nu på dubbel också :) Ägglossning skulle ske idag-imorgon, så här håller vi tummarna! :)
Svar på tråden Pergo dubbelkur