• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Jennie1987
    kayla23 skrev 2010-05-18 16:12:29 följande:
    hahahah roliga ni är men håller med hur stor e oddsen egentligen =D hahaha jennie skickar mina styrketankar kl 16.20 på tors oxå =D hoppas hoppas var o tog blodprov idag hoooooooooppas !!!!!!!! men vrf kommer det biverkningar efter??? hmmm.... styrke kramizzar till er
    Ja, det är nästan sjukt hur det kan vara så?? Hahah! Men kul ju, att hitta nån så lik här :)
    Taack! Jag behöver all styrka jag kan få till på torsdag! :)
    Hoppas att resultatet blir bra! Har du känt av din ägglossning?

Jag vet inte varför biverkningarna kommer efteråt. Jag fick också mina biverkningar efteråt efter enkelkuren, usch!
    Men nu med dubbel har jag nästan inga biverkningar... Nästan så jag är lite rädd att den inte funkat nu, men det kan väl inte ha med det att göra?
    Lycka till!!! Kram
  • LenaP83

Jaha då var det bara ett par timmar tills dödsdomen kommer hos läkaren...gaaaaaahhh...nervöst! HOPPAS HOPPAS{#lang_emotions_laughing}

• Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-19 10:25:35 följande:
    Jaha då var det bara ett par timmar tills dödsdomen kommer hos läkaren...gaaaaaahhh...nervöst! HOPPAS HOPPAS
    Ååååh! Hör av dig genast! :)
    Hoppas det var ett finfint ägg!!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-19 14:21:47 följande:
    Ååååh! Hör av dig genast! :)Hoppas det var ett finfint ägg!!
    nu e jag hemma....såååå glad...jag hade ett som var typ 16mm o ett som var typ 12-13mm...han tyckte jag hade svarat väldigt fint på kuren o beräknade ägglossning på fredag så nu vet vi ju va vi ska göra 4 dagar framåt hehee...
    han kunde inte lova att d endast e 1 som släpper...båda kan lika väl göra d..hehe...åh får jag ingen mens typ den 4.e juni så ska jag göra ett gravtest efter en vecka...o skulle jag få den så ska jag äta tabletterna igen....Men hoppas INTE den kommer!!!!
    Håller tummarna för dig imorrn oxå=)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-19 19:22:07 följande:
    nu e jag hemma....såååå glad...jag hade ett som var typ 16mm o ett som var typ 12-13mm...han tyckte jag hade svarat väldigt fint på kuren o beräknade ägglossning på fredag så nu vet vi ju va vi ska göra 4 dagar framåt hehee...han kunde inte lova att d endast e 1 som släpper...båda kan lika väl göra d..hehe...åh får jag ingen mens typ den 4.e juni så ska jag göra ett gravtest efter en vecka...o skulle jag få den så ska jag äta tabletterna igen....Men hoppas INTE den kommer!!!!Håller tummarna för dig imorrn oxå=)
    Jag börjar allvarligt nästan gråta när jag läser detta! Åååh! ♥
    HOPPAS att det går vägen nu! Härligt att du hade två ägg också! :D
    Tror att detta kommer gå jättebra!! :)
    Hihi, ni får köra på ordentligt nu så det tar sig! ;)
    Hoppas verkligen att mensen inte kommer, och 4 juni är ju inte så långt bort ändå, så hoppas att det blir ett +! :)
    Ja, du får hålla tummarna för mig imorgon! Är riktigt pirrigt nu..
    Jag hade ett ägg förra månaden efter enkelkur som var 12 mm på dag 11, och den gången blev det ju inget... Så jag försöker att inte hoppas för mycket, även om jag gör det ändå! ;P
    Det ska vara vår tur nu!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-19 19:45:25 följande:
    Jag börjar allvarligt nästan gråta när jag läser detta! Åååh! ♥HOPPAS att det går vägen nu! Härligt att du hade två ägg också! :D Tror att detta kommer gå jättebra!! :)Hihi, ni får köra på ordentligt nu så det tar sig! ;)Hoppas verkligen att mensen inte kommer, och 4 juni är ju inte så långt bort ändå, så hoppas att det blir ett +! :)Ja, du får hålla tummarna för mig imorgon! Är riktigt pirrigt nu..Jag hade ett ägg förra månaden efter enkelkur som var 12 mm på dag 11, och den gången blev det ju inget... Så jag försöker att inte hoppas för mycket, även om jag gör det ändå! ;PDet ska vara vår tur nu!
    va gullig du e <3 ja det ska vara våran tur nu...jag berättade för ylva o marie tror jag hon heter om att vi har fått kontakt o dom tyckte oxå d va coolt
    Shit tänk om d rent av blir twins hahah jag dör=) du får berätta när du kommit hem imorrn=) håller verkligen tummarna...jag mejlar mitt nummer till dig så får du fasiken smsa imorrn när du vart där...går snabbare så hehe=)
    Kram
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-19 20:33:31 följande:
    va gullig du e <3 ja det ska vara våran tur nu...jag berättade för ylva o marie tror jag hon heter om att vi har fått kontakt o dom tyckte oxå d va coolt Shit tänk om d rent av blir twins hahah jag dör=) du får berätta när du kommit hem imorrn=) håller verkligen tummarna...jag mejlar mitt nummer till dig så får du fasiken smsa imorrn när du vart där...går snabbare så hehe=)Kram
    Vem är ylva o marie?
    Ja, visst är det supercoolt att vi hittade varandra och att vi är så lika?! Helt otroligt!
    Haha, ja, det kan ju bli tvillingar, chanserna ökar ju faktiskt en hel del när man knaprar Pergo! :)
    Ja, jag fick numret, så jag slänger iväg ett sms när jag varit där imorgon :)
    Hoppas att jag också har ett litet ägg som vuxit till sig! :) Hade ju varit fantastiskt!!
    Kram
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-19 20:33:31 följande:
    va gullig du e <3 ja det ska vara våran tur nu...jag berättade för ylva o marie tror jag hon heter om att vi har fått kontakt o dom tyckte oxå d va coolt Shit tänk om d rent av blir twins hahah jag dör=) du får berätta när du kommit hem imorrn=) håller verkligen tummarna...jag mejlar mitt nummer till dig så får du fasiken smsa imorrn när du vart där...går snabbare så hehe=)Kram
    Shit vad trög jag är! Jag kom på vem Ylva och Marie var, precis när jag skickat iväg förra inlägget! Hahaha! Snacka om segt huvud!  ;P
  • piapiapia
    Det är mest mitt temperament som fått lida av Pergotime och jag hade väldigt ont första gången jag hade riktig ägglossning och mensvärk.
    Jag tog dubbelkur i tre månader utan att bli gravid. Sista kuren i december. Det konstiga är att jag inte tog Pergotime sen men blev ändå gravid i februari. Så det är ju väldigt kraftfulla hormoner. Läkaren sa att det är många som tar Pergotime bara varannan månad för att kroppen kommer ihåg ändå. Det är ju också större chans att det blir tvillingar...vilket vi fortfarande hoppas på trots att vi varit på ultraljud{#lang_emotions_dreamer}
    Lycka till, jag tänker verkligen på er. Ni är värda allt fint ni drömmer om!
  • Jennie1987
    piapiapia skrev 2010-05-19 22:03:11 följande:
    Det är mest mitt temperament som fått lida av Pergotime och jag hade väldigt ont första gången jag hade riktig ägglossning och mensvärk. Jag tog dubbelkur i tre månader utan att bli gravid. Sista kuren i december. Det konstiga är att jag inte tog Pergotime sen men blev ändå gravid i februari. Så det är ju väldigt kraftfulla hormoner. Läkaren sa att det är många som tar Pergotime bara varannan månad för att kroppen kommer ihåg ändå. Det är ju också större chans att det blir tvillingar...vilket vi fortfarande hoppas på trots att vi varit på ultraljud Lycka till, jag tänker verkligen på er. Ni är värda allt fint ni drömmer om!
    Tack för ditt inlägg!
    Vad härligt att höra att det ändå fungerar, även om du blev gravid en månad utan Pergo! Då förstår man verkligen hur kraftfullt det är :)
    Jag ska hoppas för er skull att det är tvillingar, om det är det ni önskar! :)

Jag har bara ätit en enkelkur och en dubbelkur.
    Under enkelkuren mådde jag hemskt! Hade jobbiga biverkningar.
    Men nu med dubbel har jag nästan inte känt nåt!
    Efter enkelkuren kom det mens, det blev inget befruktat, men tror ändå att jag ägglossade, iom att mensen faktiskt kom?
    Ska på VUL imorgon och se om nåt ägg växt till sig, hoppas hoppas!! :)
    Efter enkelkuren hade jag ett ägg på 12 mm på dag 11, men det tog ju inte sig :/
    Hoppas på bättre tur denna gången!

Tack för att du delade med dig, känns alltid så skönt att höra när det verkligen fungerar! Då får man lite nytt hopp!
Svar på tråden Pergo dubbelkur