• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Usch va hemskt Lisa!!! :( hans namn står i bim-listan, så det var inte så svårt, men tack ändå! :)

(mct o leaeva, ni kan sluta läsa här om ni vill) Min moster förlorade sitt ena barn, tvillingar, den ena pojken dog plötsligt i magen, när de va uppe på förlossningen. Värkarna hade gått o så, vet ej vilken vecka, men de var i princip fullgångna. Är 13 år sedan i höst... De visste inte vad som var fel, alla tester va bra, misstänkt psd i magen. :(

Iaf, nu var det inte MITT barn, så vill absolut inte jämföra mig med din sorg Lisa!! Men jag vet hur otroligt jobbig det var, trots att jag aldrig hade träffat barnet. Man är ju ofta så lyckligt lottad att man tror att allt kommer gå vägen!

Vet inte riktigt vad jag ville med min text, skyller på trötthet! Men att det är viktigt att man vågar prata om sina förlorade små. Min mosters dr brukade säga till henne att hon skulle se sig själv som 2 barnsmamma trots att det ena barnet finns i himlen...

• Lofot

Okej. Vill fortfarande inte ta ut någonting i förskott... Men... Kissnödig heeeela tiden, samt att det spänt i magen till och från och att den känts uppblåst. Trött...
    MEEEEEN, det kan ju vara mens också.

• MCT79
    Lofot skrev 2011-08-17 17:48:02 följande:
    Okej. Vill fortfarande inte ta ut någonting i förskott... Men... Kissnödig heeeela tiden, samt att det spänt i magen till och från och att den känts uppblåst. Trött...
    MEEEEEN, det kan ju vara mens också.
    Skrattande jag hoppas hoppas hoppas här på mitt hörn!!!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Together90

Fan idag listade en bekant ut att jag är med barn genom att snoka, fan ..jag som tyckte det var så viktigt att hålla det hemlgit men hon säger att jag har gett "hintar" hela tiden men fan.. :(

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-08-17 18:17:33 följande:
    Fan idag listade en bekant ut att jag är med barn genom att snoka, fan ..jag som tyckte det var så viktigt att hålla det hemlgit men hon säger att jag har gett "hintar" hela tiden men fan.. :(
    Be henne knipa då.. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-08-17 18:20:36 följande:
    Be henne knipa då.. =)
    gjort det, jag litar på henne attt hon håller det hemligt så men ändå.. jag ville ju överraska alla sen efter VUL om det ser bra ut och om bebisen växer på rätt ställe osv osv.. jag är bara i vecka 5+1 ..så himla tidigt !
  • Mrs Lilac

Antar att många här kanske redan vet det men om inte så vill jag tipsa om att gynmottagningarna ibland har en kurator kunnig i ämnena missfall och förlorat barn osv. Funderar på om jag ska våga kontakta en...

• Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-17 18:13:49 följande:
    Skrattande jag hoppas hoppas hoppas här på mitt hörn!!!
    Jag hoppas också :D
  • Mrs Lilac

Together: jobbigt! Jag var också med om en snokande släkting som luskade reda på det. Tyckte det kändes jättejobbigt och stressande!! Framförallt eftersom samma person direkt slutade med sina p piller och sedan blev gravid och då ljög och da att det inte var planerat! Sen fick jag missfall och hon är gravid...

• Together90
    Mrs Lilac skrev 2011-08-17 18:27:42 följande:
    Together: jobbigt! Jag var också med om en snokande släkting som luskade reda på det. Tyckte det kändes jättejobbigt och stressande!! Framförallt eftersom samma person direkt slutade med sina p piller och sedan blev gravid och då ljög och da att det inte var planerat! Sen fick jag missfall och hon är gravid...
    Oj :( ...gud va jobbigt !
    Jag hoppas bara att jag slipper ett tredje missfall, jag väntar ett barn denna gång och inte ett missfall.
    Det ska vägen och jag ska få lyckligt berätta den 14 September efter VUL att jag är gravid och det ska bara vara så .. :! Och jag hoppas att allt går bra för dig också !
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3