• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-16 07:26:26 följande:
    Det kan vara precis tvärtom vettu... att när man inte känner något så är det ett bra tecken... om man brukar ha känningar nån månad... =)
    Glad jag hoppas det!!!
  • Maho81

Jag hoppas det =P Månaden innan jag plussade hade jag ALLA symptomer, men var skenis, månaden efter: ingenting förutom lite hungrig och ådrig bröst - pang så var jag gravid! =)

• MCT79

Så har det varit för mig ett par ggr också... =)

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Maho81

Är det samma mönster denna gången så bådar det inte gott =/ Molvärk, ont i korsryggen, ont i blygdbenet, ökade flytningar, börjat få lite ömma vårtgårdar på kvällarna (vad är det med det liksom??), hungrig och lite illamående efter frukost och på kvällen, sticker och gör ont inuti brösten ibland. Osv.

• MCT79

Jag tror man ska ha i bakhuvudet att vi som är i "verktadstankar" och har försökt länge är extremt uppmärksamma på allt som kroppen signalerar.... om du hade haft någon form av preventivmedel just nu och inte aktivt försökt så hade du förmodligen inte reagerat över det du nu beskriver.

Man grubblar, tänker, analyserar och funderar och tillslut har man 15 symtom på graviditet och likförbannat kommer mensen...
    I januari trodde inte jag att jag hade någon äl, var tom till läkare som höll med mig och när jag närmade mig bim hade jag inga tankar på plus.... ingen äl = inget plus eller hur?
    Jag kände ingenting speciellt, återupptog ridningen och när jag surnade till över att mensen inte kom så tog jag ett test mest för att jag hade en massa liggande... fett plus.... i efterhand kan jag minnas symtom men just då märkte jag dom inte för jag förväntade mig ingenting.

Tyvärr har jag INGET bra förslag på hur man ska dämpa detta analyserande.. är själv expert på det...

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • FruW

Jag tror att det bara är att kapitulera, men att det är bra att vara medveten om att man gör det.. :) jag är också skyldig!!

• LisaVäntar

Känner inte heller ett smack, tror inte alls på denna månaden.. Hoppas jag får svar på äl-testet snabbt, tog ju det i torsdags.. Då vet jag om det ens är värt att hoppas!

• LisaVäntar

Kollade nu förresten, är på cd 26 så mensen kan komma idag eller om två veckor.. :-/ känner mig förresten ganska PMS:ig till humöret så mensen kommer nog vilken sekund som helst!

• Saftmedbulle
    Passar på att uppdatera mig...

BIM AUGUSTI

23 aug - Javisst (2:a försöket efter totalt  tre MA).
    24 aug - LisaVäntar  (6:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    24 aug - Rosen1 ( 9e försöket efter 3 tidiga mf)
    25 aug - Maho81
    27 aug - Nikki GBG (3e försöket efter 2 mf)
    28 aug - Mimmi80 (16:e försöket, 3mf)
    28 aug - Saftochbulle (11 försöket, 3mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
    SoMa72 (efter 4 MF)
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2011-08-16 08:21:04 följande:
    Jag tror att det bara är att kapitulera, men att det är bra att vara medveten om att man gör det.. :) jag är också skyldig!!
    Me too!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3