• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-16 08:17:12 följande:
    Jag tror man ska ha i bakhuvudet att vi som är i "verktadstankar" och har försökt länge är extremt uppmärksamma på allt som kroppen signalerar.... om du hade haft någon form av preventivmedel just nu och inte aktivt försökt så hade du förmodligen inte reagerat över det du nu beskriver.

Man grubblar, tänker, analyserar och funderar och tillslut har man 15 symtom på graviditet och likförbannat kommer mensen...
    I januari trodde inte jag att jag hade någon äl, var tom till läkare som höll med mig och när jag närmade mig bim hade jag inga tankar på plus.... ingen äl = inget plus eller hur?
    Jag kände ingenting speciellt, återupptog ridningen och när jag surnade till över att mensen inte kom så tog jag ett test mest för att jag hade en massa liggande... fett plus.... i efterhand kan jag minnas symtom men just då märkte jag dom inte för jag förväntade mig ingenting.

Tyvärr har jag INGET bra förslag på hur man ska dämpa detta analyserande.. är själv expert på det...
    Helt sant. Jag hatar att analysera och känna efter :)

Men, jag känner att det spänner lite i tjejmagen ändå...Skäms
  • FruW

Fick utslag på äl-testen i dag med, kanske liiiite svagare än i går. Har inte vågat starta med progesteronsalvan ännu... Hur många gånger per dygn har ni smörjt er med den?

Lisa, hur brukar dina cykler se ut? Har er blivit oregelbundna efter att du fick Viggo? Du behöver inte svara om du inte vill, men vet ni varför ni förlorade honom? Visst hade du gått ganska långt? Kommer inte riktigt ihåg, förlåt!

Sen undrar jag om någon här har erfarenhet av Ivf? Kan ju så klart fråga i en Ivf-tråd, men ni är ju så goa här! ;)

• Bellas7

Mimmi vänta tre dagar efter äl med salvan så du är säker.

Sen innan du gör ivf be att få testars hormoner. Det kan de göra direkt. Det innebär att man sprutar sig med hormonsprutor varje dag och ägg växer till sig, sen går man och gör vul tills det är rätt storlek på ägget och då får du en ägglossningsspruta så ägget släpper. Allt är samma som vid ivf förutom att ni sexar själva. Annars efter Ägglossningen har ni äggplock och sen insättning. Men vill du veta mer kan du inboxa mig. Kramis

• Nikki GBG
    FruW skrev 2011-08-16 20:07:10 följande:
    Fick utslag på äl-testen i dag med, kanske liiiite svagare än i går. Har inte vågat starta med progesteronsalvan ännu... Hur många gånger per dygn har ni smörjt er med den?

Lisa, hur brukar dina cykler se ut? Har er blivit oregelbundna efter att du fick Viggo? Du behöver inte svara om du inte vill, men vet ni varför ni förlorade honom? Visst hade du gått ganska långt? Kommer inte riktigt ihåg, förlåt!

Sen undrar jag om någon här har erfarenhet av Ivf? Kan ju så klart fråga i en Ivf-tråd, men ni är ju så goa här! ;)
    jag smörjer mig med salvan morgon och kväll en ärtas storlek, det stod i förpackningen att man skulle göra det om man planerade barn men vet inte om det egentligen är rätt.. vet inte ens om jag haft progesteronbrist men efter 2 missfall så tänkte jag att det var värt att testa när man läst den hjälpt många..
  • FruW

Ah ok, har du gjort så leaeva? Tar man hormonerna med sprutor då? Är det det som är puregon?? Ska komma ihåg att fråga min dr om detta sen!

Funderar annars på att köra de kommande 2 mån jag har med dubbel kur pergo, i komb med albyl o progesteronsalva. Funkar det inte funderar jag på att låta kroppen vila i samla kraft inför Ivf, som ev kommer igång efter nyår. Hur hade ni gjort?

Ninni, jag känner som du, efter 3 tidiga mf så kan man väl testa?!

• JoWiAn

BIM AUGUSTI
    23 aug - Javisst (2:a försöket efter totalt  tre MA).
    24 aug - LisaVäntar  (6:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    24 aug - Rosen1 ( 9e försöket efter 3 tidiga mf)
    25 aug - Maho81
    27 aug - Nikki GBG (3e försöket efter 2 mf)
    28 aug - Mimmi80 (16:e försöket, 3mf)
    28 aug - Saftochbulle (11 försöket, 3mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)
    JoWiAn

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
    SoMa72 (efter 4 MF)
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)

• JoWiAn

Plutten: Beklagar verkligen!!!!

8 dagar sen jag har var hos läkaren.... Skulle ju ringa efter en vecka om proverna inte var bra. Ingen som ringt hittentills Så man hoppas ju på att de inte ringer. Ingen mens än... Jobbigt!!!       

• LisaVäntar

Ingen fara Mimmi! Ja, den har blivit massa oregelbunden sen dess, mellan 26 och 45 dagar (!!).. Han föddes i v 22 så vi snubblade totalt på mållinjen :( han dog för att mina blödningar retade hål på hinnan så vattnet gick. Sen är de inte helt överdels, antingen är det en biplacenta som har blött eller en tvilling som förlorades tidigt, men vars moderkaka inte kommit ut.. De påstår att det inte är någon ökad risk för en ny graviditet, men jag är ju rädd! Men ska ju bli gravid först...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3