• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot

Nu undrar jag en grej igen.
    Har länge funderat på det här med ältest. Jag kör med testlagrets. Alltså de som endast visar streck. vad jag förstått så syns det alltid ett svagt streck även dp man inte har äl. Stämmer det?
    testade för några dagar sedan då jag verkligen kände av äl i äggstockarna och överallt. Då var strecket betydligt starkare men ändå inte lika starkt som teststräcket. hur fort går stegringen tillbaka när man fått fullt utslag på stickan?
    Och, kan jag liksom ha missat det fulla utslaget helt enkelt, för en dag testade jag inte då vi sa att det egentligen inte behövs då vi nuppar hela tiden ändå...   Skäms

Idag när jag gjorde ett test så är det ett svagt streck igen... 

• Lofot
    JoWiAn skrev 2011-09-10 10:59:25 följande:
    Skickar över en massa graviditetsbacieller till alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kräks Fanns ingen nys så jag får spy ut dom

Tack!

och du, vilka härliga streck du fått!!!! :) 
  • JoWiAn
    Lofot skrev 2011-09-10 17:05:42 följande:

Har länge funderat på det här med ältest. Jag kör med testlagrets. Alltså de som endast visar streck. vad jag förstått så syns det alltid ett svagt streck även dp man inte har äl. Stämmer det?
    testade för några dagar sedan då jag verkligen kände av äl i äggstockarna och överallt. Då var strecket betydligt starkare men ändå inte lika starkt som teststräcket. hur fort går stegringen tillbaka när man fått fullt utslag på stickan?
    Och, kan jag liksom ha missat det fulla utslaget helt enkelt, för en dag testade jag inte då vi sa att det egentligen inte behövs då vi nuppar hela tiden ändå...   Skäms

Mina ÄL test blev aldrig lika starka som kontrollstrecket. Blev lite starkare sen svagare dagen efter ingen... Man såg en ökning men inte alls som det beskrivs på anvisningarna. Jag hade ju tydligen ÄL då eftersom jag plussade sen. Lycka till! Tur ni nuppar hela tiden då har ni inte missat något iaf.
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-10 17:05:42 följande:

När jag plussade både i januari och nu i juni fick jag aldrig fullt utslag på testerna... vilket jag alltid har fått tidigare.. jag var i kontakt med testlagret och hävdade att något var fel med deras tester men de sa att det inte var det utan att jag förmodligen inte haft ägglossning... coolt... bivit gravid utan ägglossning.
    De skickade däremot massor med nya tester utan att jag bad om det så det får mig att tro att de faktiskt hade/har något problem...

I juni kände jag av äl REJÄLT och strecken var nästan lika starka på kvällen så jag tänkte att i morgon bitti är det max.... men då var det supersvagt. Det är möjligt att jag skulle fått maxutslag under natten vad vet jag...

Mys på bara, lita på vad kroppen ger dig för signaler och ta testerna som "bonus"..det är väl mitt tips.. =)
    Väntar tvillingar! 15+6 idag!
  • plutten02

Söndag idag och 4 veckor sen (28 dagar) sen jag fick mensen eller tidigts MF... BIM+2 då.

Men som sagt ingen röd tant i sikte ännu så jag får se vad som händer...

Illamåendet fortsätter och "träningsverken" i hela magen håller fast också även molande verk nedre delen av magen... Fick ta ipren två gånger igår för verken även idag fick jag starta morgonen med en.

Tycker ni jag ska köpa ett test idag och testa i morgon???

• sugarrush

Plutten, testa! Och ta inga fler Ipren förrän du testat, de är inte rekommenderade att ta när man vill bli gravid. Ta Alvedon el panodil om det värker, nu när du ännu inte vet, om du kan.
    Hoppas du får ett fint plus! Strongt att vänta såhär länge!

• JoWiAn
    plutten02 skrev 2011-09-11 08:46:14 följande:
    Söndag idag och 4 veckor sen (28 dagar) sen jag fick mensen eller tidigts MF... BIM+2 då.

Men som sagt ingen röd tant i sikte ännu så jag får se vad som händer...

Illamåendet fortsätter och "träningsverken" i hela magen håller fast också även molande verk nedre delen av magen... Fick ta ipren två gånger igår för verken även idag fick jag starta morgonen med en.

Tycker ni jag ska köpa ett test idag och testa i morgon???

Idag idag idag!!!!

Men du använd inte ipren.... Inte bra när man är gravid eller försöker bli gravid. Ta alvedon eller panodil  istället.
  • plutten02
    JoWiAn skrev 2011-09-11 08:52:11 följande:
    Idag idag idag!!!!

Men du använd inte ipren.... Inte bra när man är gravid eller försöker bli gravid. Ta alvedon eller panodil  istället.
    Ipren är det bättre fart i tycker jag.Skrattande.. Men två panodil kanske kan vara samma verkan... Eller???
    sugarrush skrev 2011-09-11 08:50:01 följande:
    Plutten, testa! Och ta inga fler Ipren förrän du testat, de är inte rekommenderade att ta när man vill bli gravid. Ta Alvedon el panodil om det värker, nu när du ännu inte vet, om du kan.
    Det är inte den molande verken i nedre delan av magen som är jobbig som man kan ha vis mens och vid tidig graviditete utan det är den förbaskade träninsgverken som sitter i ovandelen av magen.
  • JoWiAn
    plutten02 skrev 2011-09-11 08:54:05 följande:
    Ipren är det bättre fart i tycker jag.Skrattande.. Men två panodil kanske kan vara samma verkan... Eller???
    sugarrush skrev 2011-09-11 08:50:01 följande:
    Det är inte den molande verken i nedre delan av magen som är jobbig som man kan ha vis mens och vid tidig graviditete utan det är den förbaskade träninsgverken som sitter i ovandelen av magen.

Ja bättre fart i men inte bra för babysen och ökar risken för MF. Läs på FASS.se
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3