• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

Gulle er Hjärta Har inga fler bilder nu men jag återkommer Skrattande

Visst är det typiskt att jag blev erbjuden ett riktigt bra jobb i tors och jag sa att jag skulle fundera över helgen, eftersom det är provanställning i 6 mån först och jag får gå ner i lön med 3000 kr - men meriten av att jobba där är superbra för min framtida karriär. Jag tänkte verkligen säga ja, speciellt om jag skulle lyckats med att få tjänstledigt från mitt nuvarande jobb, men nu har jag tänkt hela dan och kommit på att det är inte rätt tid att börja där om nu pyret i magen håller i sig hårt, och jag börjar må så dåligt som jag gjorde förra gången. Det GÅR inte att ta det jobbet då, jag kommer inte kunna vara högpresterande som gravid och det är vad de förväntar sig av mig - och också vad jag förväntar mig av mig själv. Nåja, chansen kommer nog igen om jag vill det om ett par år.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Lofot

Hej tjejer.
    Hemkommer från läkaren. Hon sa att det tredje "missfallet" inte räknades som ett minssfall utan en kemisk graviditet vilket är jättevanligt. Så, jag har tydligen "bara" haft två mf. och hon såg att min slemhinna inne vid livmodern var jättetjock och fin vilket antingen tydde på bebis, eller på att mensen skulle komma. Jag hoppas bebis.

Men nu till min oro... alltid är det ju nåt.Gråter
    Jag hade ju lätta cellförändringar som skulle kollas upp idag. Hon kollade med mikroskop och sa att hon såg lite tjockare ådror som hon tyckte såg lite annorlunda ut. Så hon sa att det troligtvis blir konisering för mig...Det vill säga att de bräner bort en liten del av tappen där det är förändringar.
    Jag tror nu att jag har cancer och kommer dö...
    Sitter hemma och gråter och är orolig...

• Alicia 72

Rosen, Jag hade GRAVA cellförändringar, förstadie till cancer. Allt gick bort vid koniseringen och efter att ha gått på årliga kontroller i 5 år och sedan vart tredje så har de fortfarande inte kommit tillbaka. Det kommer gå bra! Alicia

• Lofot
    Alicia 72 skrev 2011-09-19 11:25:12 följande:
    Rosen, Jag hade GRAVA cellförändringar, förstadie till cancer. Allt gick bort vid koniseringen och efter att ha gått på årliga kontroller i 5 år och sedan vart tredje så har de fortfarande inte kommit tillbaka. Det kommer gå bra! Alicia
    Tack snälla rara du! :)

Man blir så skraj bara...

Och så försöker vi få barn nu också, tänkte ifall de måste göra konisering och jag är gravid... hur blir det då???    
  • Alicia 72

Dessa cellförändringar sprider sig oerhört långsamt! Det är inga problem att avvakta till efter grav om du skulle bli gravid nu. Speciellt inte eftersom dina var av en lättare grad. Vi pratar år innan de kan bli allvarliga. Alicia

• Lofot
    Alicia 72 skrev 2011-09-19 11:34:29 följande:
    Dessa cellförändringar sprider sig oerhört långsamt! Det är inga problem att avvakta till efter grav om du skulle bli gravid nu. Speciellt inte eftersom dina var av en lättare grad. Vi pratar år innan de kan bli allvarliga. Alicia

Gäller det alla? Alltså att de sprider sig mycket långsamt?! Hoppas det iaf...

Jag antog att de visste att de var lättare föränringar då det stod på lappen jag fick hemskickad. Men på läkaren lät det som att de inte visste va det var... 

• Lofot

<Tänk om jag är gravid!!! Vore så underbart. Hon sa att slemhinnan var tjock och fin...
    Vad tror ni...? 

• needtobreathe
    Dag och natt skrev 2011-09-18 16:40:34 följande:
    Haha nu börjar sambon bli nervös när ni skriver att det kanske är flera barn där som gömmer sig
    Speciellt efter att jag precis tog det här CB-testet på eftermiddagsurin - fortfarande BIM i mitten av veckan - och teststrecket är till och med är starkare än det vågräta!

Jag fattar fortfarande inte... ska sluta spamma tråden med bilder nu.

MEEEEEEEEEEN vad är det jag ser???!!? GRATTTIS som fasen vännen!! Åh va roligt!! En maj-bebis då? :D

Håller alla tummar men med sååå fina streck kommer de gå vägen!
  • Happiness

Havsklippan.....Stort GRattis vad underbart!!!!!!!!!!!!!

Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • LisaVäntar

Nu tar vi en paus från verkstaden, varken jag eller förhållandet mår bra av all press och stress. Har bestämt att vänta till efter nyår. Håller tummarna för er alla här, kommer att sakna er!!! Kramar!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3