• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-09-19 16:37:37 följande:
    Nu tar vi en paus från verkstaden, varken jag eller förhållandet mår bra av all press och stress. Har bestämt att vänta till efter nyår. Håller tummarna för er alla här, kommer att sakna er!!! Kramar!!
    Jag förstår dig... det kan vara klokt att ta paus från aktiv verkstad ett tag! Plötsligt händer det vettu.
    Du vet var vi finns!

KRAAAAM! Solig
    Väntar tvillingar! 17+1 idag!
  • Saftmedbulle
    Nu tar vi en paus från verkstaden, varken jag eller förhållandet mår bra av all press och stress. Har bestämt att vänta till efter nyår. Håller tummarna för er alla här, kommer att sakna er!!! Kramar!!
    Ok... Ha det bra och välkommen tillbaka snart! Förstår att det kan vara slitigt...
  • MissT
    Ta hand om dig/er! Vi finns här när/om du vill komma tillbaka. Massor med kramar
  • JoWiAn
    Lofot skrev 2011-09-19 11:03:13 följande:
    Hej tjejer.
    Hemkommer från läkaren. Hon sa att det tredje "missfallet" inte räknades som ett minssfall utan en kemisk graviditet vilket är jättevanligt. Så, jag har tydligen "bara" haft två mf. och hon såg att min slemhinna inne vid livmodern var jättetjock och fin vilket antingen tydde på bebis, eller på att mensen skulle komma. Jag hoppas bebis.

Men nu till min oro... alltid är det ju nåt.Gråter
    Jag hade ju lätta cellförändringar som skulle kollas upp idag. Hon kollade med mikroskop och sa att hon såg lite tjockare ådror som hon tyckte såg lite annorlunda ut. Så hon sa att det troligtvis blir konisering för mig...Det vill säga att de bräner bort en liten del av tappen där det är förändringar.
    Jag tror nu att jag har cancer och kommer dö...
    Sitter hemma och gråter och är orolig...

Vad var det för skillnad på missfallen?
  • Javisst

Förstrår dig så väl Lisa! Välkommen tillbaka när du känner att ni orkar igen! Ta hand om er! Solig

• FruW

Åh Lisa vad tråkigt att du känner så! Men jag förstår dig! Du vet var vi finns när du är sugen igen! Skickar en stor kram o hoppas att du o ni snart känner er bättre

Rosen vad jag hört är det ganska vanligt, o om det är allvarligt så måste man ta bort det snabbt. Så jag tror inte att du behöver oroa dig men förstår att du gör det :\
    kram till dig!

Ego- jag blir galen på mina spottings! Varför ska de hålla på!!! Grrrrrrr! Bim på söndag, svårt att ens få upp hoppet liiiiite när det är så :(

• MissT
    LisaVäntar skrev 2011-09-19 17:13:56 följande:
    Klart jag kommer tillbaka och då hoppas jag att ingen är kvar här!! :)

Förhoppningsvis inte du heller Vem vet vad som händer när man inte försöker........
  • pixerpie
    Lofot skrev 2011-09-19 11:03:13 följande:
    Hej tjejer.
    Hemkommer från läkaren. Hon sa att det tredje "missfallet" inte räknades som ett minssfall utan en kemisk graviditet vilket är jättevanligt. Så, jag har tydligen "bara" haft två mf. och hon såg att min slemhinna inne vid livmodern var jättetjock och fin vilket antingen tydde på bebis, eller på att mensen skulle komma. Jag hoppas bebis.

Men nu till min oro... alltid är det ju nåt.Gråter
    Jag hade ju lätta cellförändringar som skulle kollas upp idag. Hon kollade med mikroskop och sa att hon såg lite tjockare ådror som hon tyckte såg lite annorlunda ut. Så hon sa att det troligtvis blir konisering för mig...Det vill säga att de bräner bort en liten del av tappen där det är förändringar.
    Jag tror nu att jag har cancer och kommer dö...
    Sitter hemma och gråter och är orolig...

Jag har också gjort konisering. Det fixar du! Nu är det ju upptäckt, tänk om du gått 5 år till utan att veta, då hade det blivit problem!
    Det jag minns mest av min konisering var att det var sexförbud en månad efteråt... 

KRAM!!
  • needtobreathe
    Lofot skrev 2011-09-19 13:49:06 följande:
    <Tänk om jag är gravid!!! Vore så underbart. Hon sa att slemhinnan var tjock och fin...
    Vad tror ni...? 
    Jag hade så i juni förra året.. va hos läkaren på tisdan, och testade på fredan. Gravid! :) Dock slutade det i MF de också men i juli blev jag gravid me Devin o då gick de vägen :)

Hoppas!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3