• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tabbs2
    FruW skrev 2011-10-18 14:26:21 följande:
    Tabbs mitt hcg hade stigit, men läkaren hade gärna sett att det stigit ännu mer. Men det behövde inte vara dåligt, utan stigningen kan plana ut. Så, vet fortfarande inget. Har tid för Vul i morgon bitti, jag hoppas vi får se vår lilla skatt då!!!!
    Håller tummarna då!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-10-18 10:55:18 följande:
    Första månaden efter min skrapning var min kropp helt upp och ner också... det var som om den inte riktigt visste om den skulle ägglossa, blöda eller göra ingenting.. så den gjorde lite allt på en gång...
    Jag hoppas din kommer på banan igen snarast!

Hej

Okeeeej, men blev den "normal" sen efteråt? alltså kroppen?
    kram     
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-18 16:28:46 följande:
    Hej

Okeeeej, men blev den "normal" sen efteråt? alltså kroppen?
    kram     
    Ja...först blödde och kladdade jag ca 2,5 vecka efter skrapningen... neg gravtest och fick pos på ältest... sen kom det en jätteskum mens som varade  lite över en vecka, vissa dagar jättemkt, andra brunt kladd. Förstod först efteråt att det måste varit "mens".

Två veckor efter den blödningen fick jag utslag på ältest igen och den gången plussade vi!
    Så ca 10 veckor efter skrapningen plussade jag igen.
    Väntar tvillingar! 21+0 idag!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-10-18 16:37:44 följande:
    Ja...först blödde och kladdade jag ca 2,5 vecka efter skrapningen... neg gravtest och fick pos på ältest... sen kom det en jätteskum mens som varade  lite över en vecka, vissa dagar jättemkt, andra brunt kladd. Förstod först efteråt att det måste varit "mens".

Två veckor efter den blödningen fick jag utslag på ältest igen och den gången plussade vi!
    Så ca 10 veckor efter skrapningen plussade jag igen.

Okeeej ..mm min blödning efter mitt missfall varade tills tisdag förra veckan alltså ca 5 veckor och nu ja trodde han ju att jag skulle ha ägglossning typ tis/ons/tors typ och nu idag tisdag så blöder jag typ rikligt färskt blod, jätte konstigt ..men som du säger, kroppen är bra skum ibland och jag hoppas som du att jag plussar redan nästa cykel, tänk om jag skulle ha sån tur och med utredningen i ryggen då kanske man fått någon medicin som ska hjälpa till på traven :)
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Saftmedbulle

Plutten: Wiii! Stort grattis till plusset! Vi håller tummarna att det går hela vägen!

Tabbs: Min utredare sa oxå att min missfallsrisk var 50%, men då svarade jag faktiskt "dvs 50% chans att det lyckas alltså" och det gav hon mig rätt i. För din del skulle det ju bli 45% chans att lyckas (kanske är en klen tröst, men ett försök att muntra upp dig lite...)

• plutten02
    Saftmedbulle skrev 2011-10-18 17:04:25 följande:
    Plutten: Wiii! Stort grattis till plusset! Vi håller tummarna att det går hela vägen!
    Ja nu ska det FAN gå vägen... ANnars så skiter jag snart i det här... Hoppas på en lite mer stegring i morgoon bitti.
    Hoppas också att cb testen har kommit med posten i morgon så jag kan göra ett digitalt på torsdag morgon. Det borde ju visa 3+ för jag är ju i vecka 5. Enligt mina räkningar.
  • Tabbs2

Gomorron på er!

Jo jag vet att det är 45% chans att det lyckas, o att vi faktiskt kan bli gravida osv...o som min sambo sa: det är bara statistik älklsing:)... Ibland översköljs man bara av sån hopplöshetskänsla, men det går över...

Positivt ÄL-test igår kväll, fickk till det nu på morgonen, så vi är vi är på banan igen:) o har man gett sig in i leken får man leken tåla:)

Plutten-klart det ska gå vägen!

Mimmi- hur gick det idag på vul?

• FruW

Skönt tabbs! Det är bara statistik, inte sanningen!

Vi fick se ngt på Vul, tyckte vi kunde se mer än förra veckan, i ev ngt som pulserade. Dock är fostret ej så gammalt som vi trott (om man räknar på sista mens. Men jag vet att äl va senare, så tror det kan stämma)

Fick en bild på den iaf, en liten grå klump :) nytt besök hos min andra läkare i morgon em, då blir det ett Vul till.. Får se vad han säger.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3