• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-21 17:51:31 följande:
    Jag hade tydligen fått fel info ang mitt hcg, tydligen låg det så högt som ca 200 den 2 Oktober så det är säkert rester eller så för inte kan det sjunka så fort ....
    Jo det kan det nog göra... det är nog ingen omöjlighet. Men ägglossningen kommer ju inte förrän hcg närmar sig normal "noll"... (tror det ska vara under 2 för att man ska räknas som icke gravid).
    Jag vet att jag fick ägglossning när hcg var nere på 5-7 nånting..

Du kan nog tyvärr bara vänta (igen) och se vad som händer. Om läkaren ringer i morgon kan du ju tala om att du fått negativa tester som nu är positiva igen! Se om han/hon har någon bra förklaring.
    Väntar tvillingar! 21+3 idag!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-10-21 18:40:11 följande:
    Jo det kan det nog göra... det är nog ingen omöjlighet. Men ägglossningen kommer ju inte förrän hcg närmar sig normal "noll"... (tror det ska vara under 2 för att man ska räknas som icke gravid).
    Jag vet att jag fick ägglossning när hcg var nere på 5-7 nånting..

Du kan nog tyvärr bara vänta (igen) och se vad som händer. Om läkaren ringer i morgon kan du ju tala om att du fått negativa tester som nu är positiva igen! Se om han/hon har någon bra förklaring.
    Jooo du har rätt, men jag fick ialla fall Trombyl utskrivet som jag nu hämtat.. :)  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Ensötcitron skrev 2011-10-21 17:56:22 följande:
    Hej,

Jag hoppar in här hos er.

Fick reda på igår via ett VUL att jag inte har ett 12 veckors foster i magen som jag trodde...
    Det fanns bara rester kvar av något som har stannat upp för flera veckor sen. Total chock.
    Ingen maj bebis som vi längtat efter..........

Känner att det är viktigt att få prata av sig, lyssna och få hopp om att vi snart kan få bli gravida igen!
    Men först är det en skrapning nästa vecka, sen kör vi igång igen!

Hur mår ni? {#emotions_dlg.flower}
    Beklagar verkligen.... Jag har själv haft ett MA i v 12.. man känner sig så d-vla lurad och dum...

Jag plussade igen 10 veckor efter skrapning så ge inte upp!
    Väntar tvillingar! 21+3 idag!
  • Together90
    Ensötcitron skrev 2011-10-21 17:56:22 följande:
    Hej,

Jag hoppar in här hos er.

Fick reda på igår via ett VUL att jag inte har ett 12 veckors foster i magen som jag trodde...
    Det fanns bara rester kvar av något som har stannat upp för flera veckor sen. Total chock.
    Ingen maj bebis som vi längtat efter..........

Känner att det är viktigt att få prata av sig, lyssna och få hopp om att vi snart kan få bli gravida igen!
    Men först är det en skrapning nästa vecka, sen kör vi igång igen!

Hur mår ni? {#emotions_dlg.flower}
    Beklagar jag också :( hoppas ni snart får chansen igen och gå hela vägen denna gång.. kram 
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Dag och natt

Välkommen Ensötcitron! Beklagar ditt MA. Jag skulle också ha fått i maj med senaste graviditeten, men har ett pågående misstänkt utomkveds nu i stället. Så visst känner man sig lurad på sin lilla majbebis... Du har kommit till en jättebra tråd iaf. Hoppas du får plus snart.

Tabbs: Förra veckan var provet 334, nu var hCG nere på 270 ungefär. Så läkaren verkade nöjd, med samma uppmaning om att om jag börjar blöda mycket eller får smärtor så ska jag direkt in till sjukhuset. 
    Hur är det med dig??

Together: Nej vad tråkigt att det inte blev något bra besök. Hoppas att du kan få ett bättre samtal med läkaren, det känns ju inte alls kul när det blir så där. Vad konstigt med testet!

mimmi, har du hört något från läkaren i dag? Han skulle väl ringa?

Lite mer ego: Jag har haft dunderhuvudvärk i två dar nu, bara vanlig huvudvärk i en vecka. Sjukt jobbigt. När jag var på jobbet i dag så såg jag att det stod "endast nödsamtal" på min mobil när jag kom in på mitt kontor på eftermiddan. Tänkte inte mer på det utan jobbade på. Sen när kl var halv sex såg jag att det fortfarande stod samma sak och kom då på att min kära inte hade ringt något vilket var konstigt. Jag startade därför om telefonen och när det kom igång så ringde han precis. Han var jätteorolig stackaren!! Han hade inte kommit fram på nästan ett par timmar så han åkte hem för att kolla om jag var hemma och hade slut på batteri - och med tanke på vad vi går igenom just nu - och han inte hittade mig hemma - så trodde han att jag hade åkt in till sjukhuset! Jag har aldrig hört honom så orolig lilla älsklingen.... Åh jag vill bara att det här ska försvinna från kroppen nu så vi kan återgå till det normala.... 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Ensötcitron
    MCT79 skrev 2011-10-21 19:46:00 följande:
    Beklagar verkligen.... Jag har själv haft ett MA i v 12.. man känner sig så d-vla lurad och dum...

Jag plussade igen 10 veckor efter skrapning så ge inte upp!
    Det är just det, man känner sig så dum och lurad!
    Jag trodde verkligen att jag skulle få se ett litet hjärta slå........... Det var jobbigt. Det var inget där.

Men som sagt, en jobbig skrapning är framför mig. Men sen jäklar ska det köpas ägglossningstester och dags att ligga igen ;) Man måste vara vid gott mod när det gäller sånt här.

Underbart att få höra er prata om att ni lyckats plussa igen efter såna här jobbiga saker!!!!
  • Ensötcitron
    Together90 skrev 2011-10-21 19:48:17 följande:
    Beklagar jag också :( hoppas ni snart får chansen igen och gå hela vägen denna gång.. kram 
    Tack snälla du!
    Känns skönt att ha såna som er runtomkring. Där man kan dela sorg, jobbiga tankar, men också roliga saker som att vi faktiskt kan plussa igen och allt går precis som det ska!!!!

Hur mår du? Och vart står du just nu?

Kram!
  • Ensötcitron
    Havsklippan: Åh, skulle du också haft en maj bebis? :( Beklagar!
    Det är så bra att man kan prata av sig här med andra i samma situation....

Vi får ge varandra kraft!

Mot plusset!!! :)
  • FruW

Välkommen hit en söt citron! Låter fruktansvärt att få ett sånt besked! :( jag har än så länge varit förskonad från ma, men har tre mf bakom mig. Efter ett par doser med pergo o många månaders lång väntan är vi äntligen gravida igen :) det är dock väldigt tidigt ännu o oron är stor!

Det här är världens bästa tråd! Snälla fina tjejer, du kan förvänta dig mkt stöd, tips o pepp här! :D

Fick besked om mins hcg värden i går, hade stigit från 13000 förra fredagen till 19000 i torsdags. Nytt Vul är bokat på torsdag, då hoppas jag verkligen att allt ser bra ut o att vi får se ett hjärta slå!

Om ett par timmar kommer sambons killkompisar hit, det väntas svensexa!! :)

Kram på er

• JoWiAn

Söt citron: beklagar verkligen.! Men skönt att du håller hoppet uppe ändå! Gjorde ni nåt vul innan det i v12? Jag har själv fått 3 tidiga nr och är nu gravid i v11. Fick se ett hjärta i V8+3. men är riktigt rädd för att råka ut för samma som dig. Jag klarar inte detta mer! Imorgon åker jag in till akutm och kollar!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3