• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst

Nu är jag inte expert på det här, men om han såg äggblåsor betyder det nog att du precis skulle ha äl. Var på gynbesök efer mitt andra mf då sa läkaren likadant. Dock hade jag ingen mens den månaden, och ingen äl heller, men det var nog bara pga av att min kropp inte var helt på banan efter skrapningen. Men mest troligt är ju att dessa äggen var påväg att släppa och har nu gjort.

Jag har känt av ÄL mycket tydligare direkt efter skrapningen, vet inte om det bara varit en slump eller om det är vanligt och nu är samma för dig?

Jag blödde också efter sex även om jag slutat blöda annars eftrt skrapningen. Var och kollade upp det så det inte var några rester kvar, men läkaren såg ingenting utan sa att det nog berodde på att allt var lite känsligare därinne. Hon tyckte vi kunde sexa på som vanligt utan restriktioner.

Ledsen för förvirrat inlägg, jag feber och allt är lite rörigt Kaffe

• Together90
    Javisst skrev 2011-10-17 17:54:50 följande:
    Nu är jag inte expert på det här, men om han såg äggblåsor betyder det nog att du precis skulle ha äl. Var på gynbesök efer mitt andra mf då sa läkaren likadant. Dock hade jag ingen mens den månaden, och ingen äl heller, men det var nog bara pga av att min kropp inte var helt på banan efter skrapningen. Men mest troligt är ju att dessa äggen var påväg att släppa och har nu gjort.

Jag har känt av ÄL mycket tydligare direkt efter skrapningen, vet inte om det bara varit en slump eller om det är vanligt och nu är samma för dig?

Jag blödde också efter sex även om jag slutat blöda annars eftrt skrapningen. Var och kollade upp det så det inte var några rester kvar, men läkaren såg ingenting utan sa att det nog berodde på att allt var lite känsligare därinne. Hon tyckte vi kunde sexa på som vanligt utan restriktioner.

Ledsen för förvirrat inlägg, jag feber och allt är lite rörigt Kaffe

Ja men va "skönt" att höra att du har typ varit samma sits, då vet jag ialla fall att blödningen är ofarlig..
    Ska ju annars till läkaren för utredning på fredag och då lär jag ju få mer information..

Jag ska försöka få predisonol utskrivet, trombyl och pregostron eller vad det heter men vi får se hur det går, jag blir så mesig när jag väll kommer in på besöket även om jag är skit tuff innan men jag har en lapp jag ska ta med mig som pepp.. haha 

Jo han sa ju det att i värsta fall kan äggblåsorna återbildas och att ägglossningen uteblir osv samt mens.. hur vet du att du inte hade någon ägglossning den månaden btw?

Kram        
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Javisst
    Together90 skrev 2011-10-17 18:04:40 följande:
    Jo han sa ju det att i värsta fall kan äggblåsorna återbildas och att ägglossningen uteblir osv samt mens.. hur vet du att du inte hade någon ägglossning den månaden btw?
    Jag fick ingen mens Cool

Skönt att du har läkartid så snart. Låter bra med en lapp, det är lätt att glömma att fråga hälften när man är där. Så är iaf jag Hoppas du får den hjälp med mediciner och annat som du vill ha.
  • Together90
    Javisst skrev 2011-10-17 18:16:11 följande:
    Jag fick ingen mens Cool

Skönt att du har läkartid så snart. Låter bra med en lapp, det är lätt att glömma att fråga hälften när man är där. Så är iaf jag Hoppas du får den hjälp med mediciner och annat som du vill ha.

Jaha men jag trodde att man kunde få mens även fast man inte fått någon ägglossning men så kanske det inte är :S
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Javisst

Jo, man kan få mens utan att ha haft ÄL men man kan inte ha ÄL och sedan utebliven mens (om man nu inte är gravid). Allltså har man ÄL får man garanterat mens, men bara för att man har mens behöver det inte betyda att man haft ÄL.

Lite rörigt, men men Flört

• plutten02

Nu mina vänner... Glad

Ser ni samma sak som jag ser???? Skriv då vad ni ser Glad

Inte omgjord

Lite omgjord i färgen

• Together90
    plutten02 skrev 2011-10-17 20:27:17 följande:
    Nu mina vänner... Glad

Ser ni samma sak som jag ser???? Skriv då vad ni ser Glad

Inte omgjord

Lite omgjord i färgen

Grattis :)
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-10-17 20:35:34 följande:
    Ett pluuuuuuus!
    Då var det ändå ett kvällstest. Det i morse var blankt.
  • Dag och natt

Åh grattis plutten! Hoppas det blir starkare

Tabbs: Inget nytt här, lite känningar i tjejmagen men det gör inte speciellt ont. Har dock börjat bli rädd för allt som kan hända om det plötsligt blir akut!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3